12.7.2015

המלצות טיול לביג איילנד, הוואי - חלק א

את השבוע האחרון ביליתי בביג איילנד, הוואי. בגלל שלא ביליתם איתי שם, חשבתי שבכל זאת מגיעה לכם הצצה לנופים היפים ולחופים שמציגים אלפי גוונים של כחול, וגם כמה המלצות פרקטיות למקרה שתחליטו לרכוש כרטיס טיסה.
למה Big Island?
לאחר מחקר קצר, נראה היה שכשמוגבלים בזמן, הביג איילנד מהווה את האופציה הטובה ביותר, במיוחד אם מעוניינים לשלב גם קצת טיולים בחופשת בטן גב. בדיעבד, האי לא תיירותי לעומת האיים האחרים. יש מעט מסעדות והמקום שמר על אווירת סיקסטיז תמימה כזו וברוב המקומות נתקלנו בעיקר במקומיים. אז אם סוג החופשה שאתם מחפשים לא כוללת מסעדות מפונפנות או מועדונים/פאבים בלילה, האי הזה מתאים לכם. אנחנו בחרנו ללון בהילו שנמצאת בצד המערבי של האי. רוב האטרקציות והפארקים נמצאים בקרבה/בצד הזה - הר הגעש, מפלים, חופים עם צבי ים ועוד.
רכב
אני לא חושבת שאפשר להסתדר באי בלי רכב. לא ממש ראינו תחבורה ציבורית ואפילו בכדי להתנייד בפארקים עצמם יש צורך ברכב. לא היינו באף אתר שדרש רכב 4 על 4(עם יוצא דופן אחד שאציין כחלק מהאטרקציות), כך שגם משפחתית רגילה או אפילו קומפקט יספיקו(בהתאם למספר האנשים...).
למרות שאנחנו תושבי ארצות הברית ומחזיקים ברישיון אמריקאי, יוצא משתלם יותר להזמין דרך האתר הישראלי אופרן(אולי יום אחד אני אתחיל לדרוש מהם אחוזים על כמות האנשים שהפנתי אליהם...). המחיר שלהם כולל גם ביטוח ויתור השתתפות עצמית ולרוב כולל לפחות נהג אחד נוסף ולרוב עובדים עם חברת Alamo שתמיד מספקים שירות מעולה. עד היום לא מצאנו דיל יותר טוב באתרים האמריקאים(לא ברור כל כך, אבל שיהיה). צריך רק לשים לב שבכדי לאסוף את הרכב יש להגיע עם רשיון ישראלי ולא אמריקאי, כך שאם אתם מחזיקים ברשיון אמריקאי כמונו, לא לשכוח לקחת אתכם גם את הרשיון הישראלי.
לינה
האי לא מכיל שפע של מלונות, במיוחד לא בצד של Hilo. אנחנו שכרנו בית דרך HomeAway (סוג של Airbnb שיותר נפוץ בקרב אמריקאים ״מבוגרים״ יותר), אבל לא הייתי ממליצה עליו. המיקום שלו היה נוח, אבל לא כל החדרים בבית היו באותה רמה, ולכן אני לא מצרפת לינק אליו. לגבי ההחלטה האם ללון בKona, שזה הצד שבו יש יותר חופים לבנים, או בצד של Hilo שבו יש יותר פארקים ופחות חופים לבנים, שוב, זה תלוי בסוג החופשה שאתם מחפשים. במידה ואתם כן מתכננים לסוע לרוב הפארקים, קחו בחשבון שנסיעה מצד אחד של האי לקצה השני אורכת כשעה וחצי בדרך די משעממת ומפותלת, לכל כיוון.
אוכל
כל המסעדות שאכלנו בהם היו בצד של הילו, ואכלנו לא מעט בבית. הפירות בהוואי הם תענוג אמיתי וכל בוקר נפתח ביוגורט עם אננס ומנגו טריים וגם קצת ליצ׳י קפוא ומתוק.

שוב, לא מדובר כאן בפסגת הקולינריה מבחינת מבחר המסעדות, אבל היו שתיים שבהחלט ראויןת לציון הראשונה היא Hilo Bay Cafe - נוף למפרץ, בריזה טובה ואוכל טרי וטעים. השניה היא  Annie's Island Fresh Burgers עם המבורגרים מבשר מעולה וטופינגס מעניינים.
נסיים עם ענייני המזון עם שתי המלצות כלליות:
1. אם אתם נמצאים בהילו, עצרו בשוק האיכרים במרכז העיר. זה שוק איכרים אמיתי, לא גרסת מיכל אנסקי, עם רוכלים שמציעים מעט תוצרת מעולה במחיר נמוך. הפירות שקנינו שם היו הרבה יותר טעימים ממה שקנינו בסופר ובמחיר נמוך יותר.
2. אם אתם חובבי Ahi Tuna, הגעתם לגן עדן. עומר נהנה שם מאוד מהדגים הטריים ואכל אהי טונה בכל מצב צבירה אפשרי - סושי, צרוב על הגריל בלחמניית המבורגר, צרוב במחבת בצלחת ואפילו בצורת פיש אנד צ׳יפס. בקיצור, תאכלו שם אהי טונה, כנראה שתהנו.

בפוסט הבא אפרט קצת על האטרקציות באי ומקומות ששווה לבקר בהם.

3 תגובות:

sefi אמר/ה...

זה מהמם, פשוט החלום שלי זה חופשה רגועה ולא תיירותית בהוואי.
התמונה שלך על הגשר עם הדקלים מקסימה.

אנונימי אמר/ה...

כולי קנאה! נשמע חלום

קרן אמר/ה...

תודה ספי!
הוואי מאוד רחוקה מישראל, פיזית ונפשית, אבל זה שווה את המסע לדעתי.

אנונימית, חלומות מתגשמים! מקווה שתגיעי לשם בקרוב אם זה החלום :)