16.6.2011

המלצות לטיול באמסטרדם - חלק א'

כבר עבר כמעט שבוע מאז שחזרנו, אבל נשארה עוד טיפה קטנה מתחושת הרוגע שהעיר הזו משרה. הייתי ממליצה על ביקור בעיר הזו לכל אחד, משפחות, זוגות, חברים. יש בה הכל מהכל והסמים הקלים והרחובות האדומים הם רק חלק קטן מאוד ממנה וממש לא משליכים על שאר העיר.
אנחנו ביקרנו בעיר במשך שבעה לילות ולא השתעממנו. מצד שני, הטיול הזה היה גם למנוחה ולא רק נסיעה רגילה, אז מרחנו את הזמן. כנראה שניתן "להספיק" את הכל גם בארבעה לילות, אבל הייתי ממליצה לבלות בעיר גם בסופ"ש(יש אווירה קצת אחרת).
אני הזמנתי את כרטיסי הטיסה לחוד והמלון לחוד, גם כי זה יצא יותר זול בסופו של דבר וגם כי רצינו טיסה סדירה(טסנו עם אלעל, לא בגלל חיבה מסויימת לחברה, אלא פשוט כי הם הכי זולים בטיסות ישירות מהארץ), מה שמוביל אותנו לתחילת הטיפים.
לינה
מיקום המלון משפיע מאוד על סוג הטיול שלכם. המלון שלנו היה ממוקם ממש במרכז העיר ואיפשר לנו גישה נוחה לכל האזורים המתויירים ברגל, ללא צורך בתחבורה הציבורית(הנוחה, ועליה בהמשך). זה הפך את הטיול שלנו להרבה יותר רגוע, יכולנו לטייל כמה שעות בבוקר, לחזור למלון לישון ולנוח ואז שוב לצאת. המלון שאנחנו ישנו בו נקרא Nova Hotel(אל תבלבלו אותו עם Novotel) והיינו מאוד מרוצים. שילמנו 170 יורו ללילה, שזה לא זול, אבל כלל ארוחת בוקר סבירה+ שהוגשה בבופה(עם חביתה, בייקון, לחמים, מאפים, גבינות וממרחים) ומיקום מנצח. ניכר כי החדרים עברו שיפוץ לאחרונה וכל המלון בעל חזות עדכנית יחסית. הצוות היה חביב למדי וענה על שאלות. במלון יש WIFI חופשי וגם 3 עמדות מחשב(מאק חתיך שכזה) ומדפסת שמאוד הועילה בהדפסת כרטיסים שונים(חינם).
טיפ להזמנה: כשרציתי לעשות בוקינג דרך אתר המלון, קיבלתי הודעה שכל החדרים תפוסים לתאריכים שרציתי. מאוכזבת פניתי לאתר וואלה טורס כדי לנסות לגשש אחר מלון, נתקלתי במלון נובה באחת התוצאות. בסופו של דבר הזמנתי דרך וואלה והמחיר היה זהה למחיר באתר המלון.
תחבורה
כבר כתבתי בפוסט הקודם על התחבורה הציבורית באמסטרדם. היא פשוט טובה, נקודה. בין אם תבחרו ברכבת, אוטובוס, טראם או אפילו אופניים, תבחרו טוב. אנחנו השתמשנו רק ברכבת וטראם והיינו מאוד מרוצים מהחוויה בשניהם. נתחיל ברכבת, מאחר וזה הדבר הראשון שזקוקים לו כשנוחתים. כשנוחתים בסכיפהול יש גישה ישירה לרציפי הרכבת מהטרמינל. עוברים את אזור איסוף המזוודות ולאחר הליכה קלה לכיוון היציאה תראו את העמדות האוטומטיות למכירת כרטיסים ואת שלטי הירידה לרציפים. המלצה שלי, בררו מראש באתר מהם הרציפים האפשריים(מומלץ לכל נסיעה ברכבת) לרכבות לאמסטרדם באזור שעת הנחיתה שלכם(תחנת היציאה היא Amsterdam Airport ותחנת היעד היא Amsterdam Centraal). השילוט בשדה התעופה לא ברור כל כך וממש לא נעים לטייל עם המזוודות בין שלטי הרציפים השונים. לגבי רכישת הכרטיסים בעמדות האוטומטיות, ישנם כרטיסי מחלקה ראשונה וכרטיסי מחלקה שניה. אלא אם אתם מגיעים בשעות העומס(9-10 בבוקר או 5-6 בערב) אין סיבה לקנות כרטיס מחלקה ראשונה. הרכבות חדישות ונקיות יחסית כך שהמחלקה השניה מספקת בהחלט(אני לא בטוחה, אבל נדמה לי שההבדל היחיד בין המחלקות הוא הבטחת מקום הישיבה). ניתן לשלם עם כרטיס אשראי או מטבעות אך לא עם שטרות. במידה ומשלמים עם כרטיס אשראי ישנה עמלה על סך יורו אחד(שזה המון!), לכן, אם מתאפשר לכם, תכינו את המטבעות מראש, חבל על העמלה.
כשתגיעו לתחנה המרכזית באמסטרדם תוכלו לקחת מונית או טראם. לנו היה טראם שעצר ממש מול המלון(קווים 1, 2 או 5) ולכן בחרנו בטראם. עלות כרטיס בודד הינה 2.6 יורו ותקף למשך שעה. ניתן לקנות כרטיס אצל הנהג/סדרן בכניסה ובחלק האחורי(יש שתי עמדות כרטיסן). אם אתם רואים שתשתמשו הרבה בטראם, שווה לקנות את כרטיס לשימוש לפי ימים(תוכלו לראות את מחירי הכרטיסים כאן). נסו להעריך את כמות הנסיעות הצפויות לכם וכך תדעו אם משתלם. אנחנו ויתרנו משתי סיבות. הראשונה היתה כי מזג האוויר היה די נוח והמלון היה מרכזי, כך שיכולנו ללכת ברגל. הסיבה השניה שויתרנו היא כי המרכז בו ניתן לקנות את הכרטיסים האלה היה עמוס מאוד(ממוקם בתחנה המרכזית) ולא התחשק לנו להעביר שעה וחצי בהמתנה. בסופו של דבר אנחנו נסענו בטראם 3 פעמים, מתוכן 2 פעמים אל/משדה התעופה, כך שהויתור היה נכון.
חשוב! לאחר רכישת הכרטיס על הטראם או בעליה עליו, יש להעביר את הכרטיס בקורא הכרטיסים. במידה ולא תעבירו או שלא יהיה עליכם כרטיס ויעצור אתכם פקח, תקבלו קנס גדול במיוחד(לפי מה שקראתי בין 100 ל150 יורו). לגבי הרכבת, אין צורך להעביר את הכרטיס בקורא כלשהו, אבל יש ביקורות מדי פעם. כשחזרנו ברכבת מטיול מחוץ לעיר, ממש לקראת ההגעה לתחנה הסופית, פקחית עמדה ורשמה דו"ח מפורט לצעיר מקומי שלא קנה כרטיס, כנראה שבפעם הבאה הוא כבר יקנה...
מוזיאונים
בעיר יש עשרות מוזיאונים לכל תחומי וסוגי העניין. אנחנו ביקרנו במוזיאון וון גוך, בFOAM ובבית אנה פרנק. ממולץ מאוד לרכוש כרטיסים מראש אונליין ולהגיע עם הדפסה במקום לעמוד בתור. מי שמתכנן ביקור ביותר מ3 מוזאונים מלבד בית אנה פרנק, מומלץ לרכוש את כרטיס I amsterdam שמאפשר כניסה כמעט לכל המוזיאונים בעיר(בית אנה פרנק אינו כלול בכרטיס).
וון גוך - מוזיאון נעים ומעניין, מכיל ציורים של וון גוך מתקופות שונות בחייו, כולל החמניות המפורסמות וגם ציורים של ציירים שהשפיעו עליו. הציורים משולבים עם כיתובים על הקיר מתוך מכתבים שכתב למכריו וכן סיפור חייו בכל תקופה. אנחנו סיירנו בו כשעה וחצי וביקרנו גם בחנות המתנות של המוזיאון שהייתה לא יקרה באופן מפתיע ביחס לחנות מתנות, כדאי לעבור. עלות כניסה הינה 14 יורו למבוגר וחינם לצעירים מתחת לגיל 17. ניתן להוסיף עוד כמה יורו כדי לקבל אוזניות עם הדרכה. לפי מה שראיתי, האוזניות פשוט מקריאות את הכיתובים על הקירות. אם אתם יודעים לקרוא, מיותר.
FOAM - מוזיאון צילום. לצערנו זו היתה נפילה. אני התעדכנתי על התערוכה שמציגה קצת אחרי אמצע מאי ומשום מה זכרתי שהיא נמשכת עד סוף יוני. לצערנו היא התחלפה לתערוכה פרו פלסטינאית משהו, עם "תמונות הכיבוש" של שלל צלמים ישראלים וגם תמונות מהטבח בארמנים ומלחמת קוסובו. לא בדיוק התערוכה שמתחשק לך לבקר בה בטיול רגוע. התערוכה שחשבתי שנראה היתה תערוכת דיוקנאות שנשמעה מאוד מעניין מקריאה באתר. השורה התחתונה, כדאי לבדוק מראש מה התערוכה שמוצגת(ולשים לב טוב טוב לתאריך). עלות הכניסה הינה 8 יורו.
בית אנה פרנק - מוזיאון עוצמתי ויעד חובה, זורק אותך למקומות אחרים לגמרי לעומת העיר הרגועה הזו וגורם לך לשאול "איך? איך זה קרה כאן?". המוזיאון מתוכנן בצורה מעולה ומצליח להעביר לכמה דקות את תחושת המחנק בעת השהייה במקום המסתור. לא ארחיב במילים על המקום, רק אומר שהוא אתר חובה לכל אדם, יהודי או לא, אשכנזי או ספרדי. לגבי רכישת הכרטיסים באתר. כאשר רוכשים כרטיס, קובעים בעצם את שעת הביקור במקום, לרוב הכרטיסים לשעות הבוקר נגמרים כמה ימים מראש, כך שאם אתם רוצים לבקר מוקדם, הזמינו מראש. אנחנו ביקרנו בשבע בערב והיה מאוד נוח, לא עמוס מדי, מה שאפשר התבוננות וקריאה מעמיקה יותר. עלות הכניסה הינה 14 יורו.

בהמשך, על מסעדות, אטרקציות בעיר ומחוצה לה, קניות(מעט) וטיפים כלליים.

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נהנתי מאוד! כל הכבוד....
אשמח אם תוכלי לציין בתחילת הפוסט גם תאריך עברי, לטובת ציבור הקוראות\הקוראים... ):):)
יומטוב!!!

קרן אמר/ה...

אני שמחה לשמוע, מקווה שגם יהיה מועיל :)

לצערי לא ניתן להוסיף תאריך עברי מובנה בפלטפורמה של בלוגר...

אנונימי אמר/ה...

היי
אני מסתכלת על הטיול שלך לאמסטרדם
איזה כייף לכם!!
כמה עלה לזוג כל הטיול כולל לינה טיסות ונסיעות ברכבות?
את יכולה לפרט קצת יותר?
בא לנו לטוס כזוג עכשיו לפני החגים.
אשמח אם תתני עוד המלצות למקומות בעיר

קרן אמר/ה...

אנחנו בחרנו לטוס בטיסה סדירה ולא בצ'רטר, כי אנחנו פשוט מתעבים את זה. מעדיפים לחסוך עוד קצת כסף לטיול ולטוס "כמו שצריך". כרטיסי הטיסה עלו לנו 600$ לאדם. המלון שלקחנו היה מפנק יחסית וממש במרכז ועלה בהתאם, כ150 יורו ללילה. בעיקרון כשחיפשתי את החופשה, השוותי את העלות בחבילה לעומת העלות לטיסה והמלון בנפרד ויצא שבנפרד יותר זול.

כשאני הזמנתי, חבילה עם טיסת צ'רטר ולינה במלון שבחרתי עלתה כ1000 יורו לאדם, ל2 לילות פחות. כלומר 2000 יורו לזוג, ל5 לילות.
אנחנו שילמנו 1200$+ 1050 יורו לזוג ל7 לילות וטיסה סדירה.

על נסיעות ברכבת לא הוצאנו הרבה, כי מזג האוויר היה מצויין והמלון היה במרכז, כך שהלכנו המון ברגל.

בעיקרון לנו המחייה עלתה בממוצע כ70 יורו לזוג, ליום. כשארוחת בוקר אכלנו במלון.

המלצות נוספות על אטרקציות תוכלי לקרוא בפוסט הזה: http://fashionloca-l.blogspot.com/2011/06/blog-post_23.html

את מוזמנת לשלוח מייל עם שאלות נוספות. מקווה שעזרתי :)

אנונימי אמר/ה...

היי
המון תודות על הפרטים המלאים.
בהחלט הטיסות יקרות לאמסטרדם..ואני מבינה שטסתם עם אל-על.
דווקא אין לנו שום דבר נגד טיסות שכר שמגיעות במהירות ללא עיכובים.והרוב הטיסות בחצי מחיר לאדם 290$.
לא מצאנו מקום להולנד ולכן החלטנו כרגע לטוס לשבוע נופש בבודפשט.
היית שם?
יש לך עוד תמונות מהטיול?
רואים שנהנתם ושבוע זאת חופשה מלאה ומפנקת.
ביי
שבוע טוב

קרן אמר/ה...

אכן אל על. היתה לנו חוויה לא נעימה בכלל עם טיסת שכר והחלטנו שזו תהיה הפעם האחרונה... כשאנחנו קנינו את הכרטיסים, ההפרש היה 150$ לכרטיס והעדפנו לשלם את ההפרש ולסוע ברוגע.

אם חיפשתם לעוד שבועיים- שלושה, אני יודעת מחבר שנוסע שבזמן הזה מתקיים בעיר איזשהו כנס ולכן הכל מלא.

בבודפשט לא יצא לי להיות, אבל שרונה מהבלוג Photo.Fashion.Passion בדיוק חזרה משם, אולי תוכלי לשלוח לה מייל. כתובת הבלוג:
http://photofashionpassion.blogspot.com/

אנונימי אמר/ה...

היי מותק.
היום בבוקר רצינו לטוס לאמסטרדם וטיסה לאדם יצא 920$ שזה המון.
אז ויתרנו ולקחנו לשבוע שלם מלון 4 כוכבים במרכז.וטיסות לבודפשט 300 יורו לאדם כולל העברות.מחר טסים
מקווה שיהיה לנו כייף.
אספר יותר שנחזור.
אין לך עוד תמונות מהולנד??