6.5.2010

מערב ארה"ב- חלק ג'

חלק שלישי ואחרון במסעותינו בחוף המערבי. הפעם אתמקד ביוסמיטי ולאס ווגאס(לחלקים א' וב').

יוסמיטי
עונת ההגעה ליוסמיטי מכתיבה מאוד את המסלול. אנחנו הגענו בתחילת אפריל, כאשר האזור היה מושלג ורוב הפארק עדיין היה סגור מעונת החורף. Tioga Pass, המעבר הצפוני של הפארק, המאפשר גישה לצד השני וליציאה המזרחית ממנו, סגור בתקופה הזו של השנה ונפתח בדרך כלל רק בתחילת מאי והלאה.
אנחנו בחרנו לישון בMariposa השכנה(מרחק של כ40 דקות נסיעה אל הכניסה לפארק), בעיקר בגלל המחיר. מקומות הלינה הנורמליים בפארק מאוד יקרים ומתחילים מ250$ ללילה. אנחנו ישנו בMinors Inn. אכסניה חביבה ביותר שנראה שנלקחה מתוך סרט ישן. במקום ישנה מסעדה ואפילו פאב קטן. המקום עצמו נקי והחדרים מרווחים. לא מדובר בעיצוב מעניין במיוחד, אלא שמרני אמריקני. אבל זה חדר ללילה אחד(במקרה שלנו) וחשוב רק שיהיה נקי ונוח, וכך היה. אנחנו הזמנו אותו דרך Hotels.com שהזכרתי בפוסט הראשון. עלה לנו 87$ ללילה, כולל מיסים וארוחת בוקר קלה.
לפני שיצאנו לאזור שמענו שיש התראת סופה באזור יוסמיטי ויש להרכיב שרשראות שלג. מאחר ולא יכולנו(הסבר בהמשך) לעשות זאת, נאלצנו לקחת אוטובוס אל הפארק וחזרה. ישנו אוטובוס שעובר במריפוסה בדרך אל יוסמיטי ועוצר במרכז המבקרים בה(ממש מול הMinors Inn). כרטיס נסיעה הלוך חזור עולה 12$ לאדם ומקבלים מפות ואפילו חטיף Nature Vally קטן :). כרטיס הנסיעה כולל את עלות הכניסה היומית לפארק. אגב, כניסה עם הרכב עולה 20$ לשבוע ימים, כך שאם נתקעתם כמונו, בלי אפשרות נסיעה עם הרכב, העלות של האוטובוס לא גבוהה במיוחד.
בתוך הפארק ישנו שירות אוטובוסים שעובר דרך תחנות תצפית ומסלולי הליכה. האוטובוס עובר כל 20 דקות בערך בכל תחנה. כך ניתן לעלות ולרדת אליו ולטייל ברחבי הפארק. כאמור, כשאנחנו ביקרנו הפארק היה מושלג(למזלנו לא ירד שלג, אבל ירד קצת גשם), כך שלא כל המסלולים היו פתוחים. הסיבוב שלנו בפארק לקח כ4 שעות, אבל זה מאוד אינדוידואלי. ביום שאנחנו ביקרנו היה קר ולא היה נעים כל כך לטייל הרבה. עשינו רק שני מסלולי הליכה קצרים. ניתן לבלות שם שעות ואף ימים. הכל תלוי במה בוחרים לעשות. מומלץ מאוד לתכנן מראש את הטיול בפארק בהתאם לעונת ההגעה, האתר מאוד נוח ומלא במידע שימושי.
פרט חשוב למגיעים ברכב לאזור. כאשר יש התראת שלג(במקרה של שלג, או שלג בפוטנציה), ישנה חובה להרכיב שרשראות שלג על גלגלי הרכב. רוב חברות ההשכרה לא מאשרות להלביש שרשראות שלג על הרכבים שלהן ואף מודיעות לך שזה מתבצע על אחריותך בלבד. מעבר לעניין הסכנה הבטיחותית של נסיעה ללא שרשראות, זה לא חוקי.
התוכנית המקורית שלנו היתה לקום מוקדם בבוקר למחרת הטיול ביוסמיטי ולסוע דרומה אל פארק עצי הסקויה. אבל בלילה, בזמן שחרפנו כמו דובי קוטב, ירד שלג שכיסה את כל אזור הפארק והוא נסגר. אז לצערנו לא ראינו את עצי הסקויה, אבל יש לנו סיבה טובה לחזור :)
תכננו את הטיול מראש כך שנמריא מפרזנו לווגאס בערב של אותו היום. למה מפרזנו? כי זה שדה התעופה הגדול הקרוב ביותר ליוסמיטי, מרחק של כשעה וחצי-שעתיים נסיעה מאזור הפארק. הסיבה שמראש לקחנו טיסה ולא המשכנו את הנסיעה ברכב היא כי זו נסיעה לא פשוטה. מדובר בנסיעה של 13 שעות(אם נוסעים רצוף), באזור משעמם יחסית בלי יותר מדי דברים בדרך. הדרך כל כך ארוכה מפני שנאלצים לרדת למטה עד בייקרספילד ו"לעקוף" את כל אזור הפארקים מלמטה, בגלל שמעבר Tioga סגור. גם אם נוסעים דרך Tioga pass הדרך לא קצרה ולוקחת כ9 שעות. אבל שם עוברים דרך עמק המוות ואזורים מעניינים אחרים. לסיכום, מסלול הנסיעה מווגאס ליוסמיטי(או להיפך) מאוד תלוי בעונות השנה ובכמה אתם אוהבים לנהוג.

It's Vegas Time
לינה
אנחנו ישנו בMGM Grand והיינו מאוד מרוצים. בכלליות, הייתי ממליצה לקחת מלון על הסטריפ ולהנות מהחוויה עד הסוף. המלונות בווגאס זולים יחסית ובתמורה ל130$ ללילה קיבלנו חדר מרווח, מעוצב ומאובזר בקומה ה13 וגם הטבות למסעדות והברים במלון. מומלץ להזמין מראש את המלון דרך אתרים שונים ולמצוא Promotions שהם סוג של קופוני הנחה למלונות. אנחנו השתמשנו באתר Smarter Vegas ודרכו הזמנו את החבילה למלון.
אינטרנט וWi-Fi
ברוב המלונות האינטרנט מאוד יקר. בMGM הוא עלה 14$ ל24 שעות(רצופות). לכן, כדאי לדעת איפה ניתן למצוא מקומות לגלישה בחינם. במקדונלדס על הסטריפ יש WiFi חופשי, כנסו ותזמינו שתיה ותוכלו לשבת ולגלוש בכיף. גם בהארד רוק קפה ניתן להתחבר לWiFi חינם, מקום נחמד לבלות בו לארוחת ערב ומשקאות, אבל די עמוס שם. אנחנו פשוט ישבנו על הבר. הספוט הטוב ביותר שמצאנו לWiFi חינם היה, תאמינו או לא, במתחם הקניות של הזיסר פאלאס, הפורום. יש שם ספות נוחות לישיבה ברחבי הקניון ואף אחד לא יטריד אתכם. אני יודעת שזה נשמע קצת פלצני, כל התיאורים האלה איך ללכת למסעדות ולקבל אינטרנט חינם, אבל כשכל מה שצריכים זה 5 דקות במייל או לבדוק שעות טיסה, קצת מעצבן לשלם 14$ בכל פעם. לשיקולכם האישי.
שתיה
משום מה, ברחבי ארה"ב וגם בווגאס, ברוב המקומות מים עולים יותר מקולה(וזו קולה עם ריפיל). אם אתם רוצים לקנות מים לחדר המלון או בכלליות למהלך היום כדאי להיכנס לאחד מהסניפים של רשת ABC שפזורים לאורך הסטריפ. בקבוק מים גדול עולה שם דולר אחד.
אוכל
רבות דובר על הבופה בווגאס. לא משנה מה השעה ביום, תמיד יש בופה כלשהו, איפשהו בעיר הזו. הכל בווגאס גדול וצבעוני, גם האוכל. הבופה הוא ה-סמל של ווגאס. אנחנו הלכנו לבופה בוקר במלון שלנו, MGM, והיה מצויין. כל מה שמוכר לכם מארוחת בוקר ישראלית בבתי מלון ועוד. סושי, מתחם שלם המוקדש לקינוחים וכמובן בייקון והאם בכל מצב צבירה אפשרי. הלכנו פעם אחת גם לבופה ערב ונהננו פחות. מחירים: בופה הבוקר בMGM עלה 16$ לאדם. לנו היה דיל של 2 במחיר 1 במסגרת החבילה של החדר כך שזה יצא מאוד משתלם. גם אם אתם לא אכלנים גדולים, ארוחת בוקר בבופה בווגאס זו אחת החוויות בטיול. לא לפספס.
מרכזי קניות בווגאס
כתבתי עליהם בהרחבה באחד הפוסטים הישנים, אבל אחזור על כך כאן. ישנם שני מרכזי אאוטלט בווגאס. אחד מדרום לסטריפ ואחד צפונה. לזה הדרומי קוראים Las Vegas Outlet Center. ניתן להגיע אליו באמצעות הAce Gold בנסיעה של כ15 דקות דרומה, קו אוטובוס עליו ארחיב בהמשך. המרכז הזה ישן יחסית ולהבדיל מהמרכז הצפוני, הוא סגור וממוזג. תוכלו למצוא במקום שפע עגלות עם מוכרים ישראלים וגם חנויות עודפים רבות ושוות. מומלצות במיוחד החנויות של DKNY ודוכן בגודל בינוני שמוכל שלל ארנקים של טומי הילפיגר במחירים מצחיקים של 11$-20$ בלבד.
המרכז השני נקרא Las Vegas Premium Outlet והוא ממוקם צפונית לסטריפ, מרחק של כ40 דקות נסיעה. גם אליו ניתן להגיע באמצעות הקו Ace Gold. המרכז הזה חדש יחסית, ענק, פתוח ומאוד מאוד מוצלח. אפשר לבלות שם יום שלם אם רוצים. אנחנו הסתובבנו 4 וחצי שעות רצוף עד שהתעייפנו ולא עברנו על כולו. אם אין לכם זמן לשני האאוטלטים, הייתי מוותרת על הקודם ונוסעת רק לזה. אפשר למצוא בו את רוב המותגים. למשל פרנץ' קונקשן, טומי הילפיגר, ג'וסי קוטור, טרו רליג'ן, ראלף לורן וגם אלדו וגאפ. טיפ למתחילים. בכניסה הראשית, התחילו את הסיבוב מצד ימין ולא מצד שמאל שמכיל חנויות לא כל כך מעניינות. מומלצות במיוחד החנויות של טומי הילפיגר, של גאפ ואלדו.
תחבורה
כבר נתחיל בטיפ קטן-גדול. אם אתם ישנים על הסטריפ במלונות שנמצאים יחסית בהתחלה, כמו ניו יורק-ניו יורק, MGM, Luxor וכדומה, מומלץ פשוט לקחת מונית ולא להשתמש בשאטלים למיניהם שזמינים בשדה התעופה. המונית עולה 10$ והשאטל עולה 6$-7$ לאדם, כך שאם אתם יותר מאדם אחד, כבר משתלם יותר לקחת מונית. כנ"ל לגבי החזרה.
קווי האוטובוס. לאורך הסטריפ עוברים 2 קווים עיקריים, הDeuce והAce Gold. הDeuce הוא קו שנועד לניידות לאורך הסטריפ. יש לו לא מעט תחנות לאורך הסטריפ, ליד כל האטרקציות המוכרות והמלונות הגדולים. אני מניחה שבימים חמים הוא מאוד שימושי, אנחנו לא השתמשנו בו כי מזג האוויר היה מצויין ולכן העדפנו להסתובב ברגל. הקו השני, Ace Gold מגיע אל שני האאוטלטים שציינתי ולמקומות אחרים בעיר. יש לו פחות תחנות לאורך הסטריפ מאשר לDeauce וכדאי לשים לב לשילוט בתחנה. האוטובוסים מאוד חדישים ונוחים והשיטה שבה הם פועלים שונה מאוד משלנו. את הכרטיסים לאוטובוס יש לרכוש במכשירים האוטומטים בתחנה ולעלות על האוטובוס עם הכרטיס. ישנם מספר סוגי כרטיסים ומומלץ לרכוש אותם לפי השימוש הצפוי לכם. אנחנו קנינו כרטיס ל24 שעות בשעות אחה"צ על מנת לסוע לאאוטלט הדרומי. למחרת בבוקר השתמשנו באותו כרטיס כדי לסוע לאאוטלט הצפוני. בכך ניצלנו את כרטיס הנסיעה שעלה לנו 7$ לאדם עבור שתי הנסיעות שהזדקקנו להם. אם קשה לכם ללכת ברגל או שהגעתם לווגאס בגל חום אולי כדאי לכם לקנות את הכרטיס ל3 ימים תמורת 15$. אגב, כרטיס נסיעה בודדת שמספיק לשעתיים(כדי שתוכלו לעלות ולרדת בכל אטרקציה) עולה 3$. פרטים נוספים באתר של RTC. הכרטיסים האלה מתאימים גם לdeuce וגם לAce gold.
זה הכל לגבי החוף המערבי. נשאר עוד פוסט המלצות אחרון חביב על ניו יורק.

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

כרגיל פוסט מעולה , אינפורמטיבי ועושה חשק!!!
שוב תודה, סופ"ש מוצלח
שירי

קרן אמר/ה...

תודה תודה!
מקווה שגם לך היה סופ"ש מוצלח.

michalooshka אמר/ה...

עושה לי חשק...
תודה על ההשקעה:)