24.5.2010

Shepherds Pie

כששהינו בLA אצל המשפחה שלך החבר אכלנו Shepherds pie. כבר ציינתי כאן בעבר שהבחירות הקולינריות שלי מאוד מוזרות. אני אוכלת רק בשר בקר טחון, לא אוכלת דגים או פירות ים(לא עניין של כשרות, עניין של פיכס). המארחת שלנו בLA, הדודה המקסימה של החבר, מאוד רצתה שנאכל טוב(וכך היה), אז היא הכינה לנו פשטידת רועים שהייתה מאוד טעימה. החבר, שעד היום נרתע מהמאכל הזה, התלהב והחלטנו שנכין את זה כשנחזור לארץ. בסופ"ש האחרון קיימנו את ההבטחה.

הצעת הגשה: פשטידת רועים ובירה גולדסטר, הגרסא העברית לשפרדס פאי ולאגר גינס :)
ישנם עשרות מתכונים לפשטידה הזו, כאלה כשרים וכאלה שלא. אני אתן אופציה כשרה לכל שלב במתכון, לדעתי המתכון הלא כשר טעים יותר, אבל אם מטעמי אמונה/אורח שומר אתם צריכים מתכון כשר, גם הוא יוצא לא רע.

שלב א - הפירה:
מכינים פירה מ6 תפוחי אדמה בינוניים בגודלם.
אני אוהבת את הפירה שלי עם חלב ולא חמאה כי זה הופך אותו לקרמי יותר, אבל החבר רגיש ללקטוז ועם חמאה הוא שורד, אז עשינו פירה עם חמאה. הדברים שמקריבים למען האהבה.
לתבל במלח ופלפל לפי הטעם. בדרך כלל אני מוסיפה קצת אגוז מוסקט לפירה שלי, אבל במתכון הזה זה לא מתאים לטעמים האחרים, אז מומלץ לוותר הפעם.
שומרי הכשרות יכולים לעשות פירה עם שמן זית. את אופציית המרגרינה אני לא מציעה, אני לא סובלת מרגרינה...

שלב ב' - תערובת הבשר:
קוצצים לקוביות 2 בצלים בינוניים.
קוצצים ראש שום לקוביות קטנות.
מטגנים עד להשחמה.
מוסיפים חצי קילו בשר בקר טחון(עדיף טרי שלא יגיר המון נוזלים).
להוסיף כשלושת רבעי כוס רוטב עגבניות(כזה שהכנתן לפסטה ונשאר אקסטרא).
מבשלים עד שהבשר מוכן.

שלב ג' - כולם נפגשים בתבנית:
שופכים את תערובת הבשר לתבנית בגודל כ 40 ס"מ על 20 ס"מ.
יוצקים מעל את הפירה ומפזרים בצורה אחידה.
מורחים מעל חמאה מומסת/שמן זית.
ניתן לפזר פרמז'ן מעל.
מכסים בנייר כסף ומכניסים לתנור ב180 מעלות למשך 20 דקות. כעבור 20 דקות מורידים את הכיסוי ומשאירים ל20 דקות נוספות. אם פיזור החום בתנור שלכם לא בדיוק אחיד, מומלץ להעלות את התבנית בשלב השני למיקום הגבוה ביותר, על מנת לקבל קריספיות למעלה.

בתאבון!

וכעת, פנייה נרגשת.
אני מחפשת מאפרת שתרצה להשתתף איתי בפרוייקט מיוחד לשוק הפלסטיק שיתקיים בתחילת יולי בת"א. אני לא יכולה לתת יותר מדי פרטים כאן, אבל מי שמעוניינת מוזמנת ליצור איתי קשר במייל של הבלוג(fashionloca.l@gmail.com) ואני אחלוק פרטים נוספים בשמחה.

6 תגובות:

michalooshka אמר/ה...

נשמע מעולה, אישית גם מעדיפה פירה עם חלב אבל לא קריטי. נראה לי שאנסה בקרוב כי אני חולת פשטידות..
תודה:)

קרן אמר/ה...

בתאבון ובהצלחה!

Revital אמר/ה...

אוי הפשטידה הזאת מגרה במיוחד! גם ככה הייתי רעבה ועכשיו בגללך אני הולכת לטרוף חצי מקרר בערך!

קרן אמר/ה...

סורי :)

Mor אמר/ה...

ממש עושה לי תאבון! אני הולכת להכין את זה בסופ'ש :)

קרן אמר/ה...

בהצלחה, זה ממש פשוט להכנה ויוצא מאוד טעים ומשביע.