5.5.2009

רנואר - על שום מה?

הבהרה לפני שמתחילים, כל מה שנכתב כאן נוגע לרנואר נשים אלא אם צויין אחרת.
קשה לי קצת עם רנואר (נזכרתי בהם היום בגלל שיחה מרתקת בין טל לאביעד בתוכנית הבוקר על התבליט המיני מאוד שעשו לשרי גבעתי על השער של גו).
יש להם לעיתים עיצובים יפים, הקטלוגים שלהם תמיד מאוד מושקעים אבל הביצוע בשטח כמעט תמיד נופל.
המחירים שהם גובים גבוהים יחסית לפלח השוק שלהם. אני מניחה שהם ממצבים את עצמם לעומת קסטרו, גולף וכ"ו, אבל המחירים שלהם גבוהים משלהם ברוב הפריטים.
האיכות של הבגדים שלהם ממש לא שווה את הכסף לטעמי.
קחו למשל כדוגמא את השמלה הזו:
אם מתעלמים מהפרח המפגר שתקעו לה על הכתפייה (שלא מתאים בצבע או בצורה לשמלה בכלל!), השמלה הזו נראת טוב, מעניינת, יש לה גזרה שנראת מחמיאה. אבל, כשהלכתי לראות אותה בחנות התאכזבתי קשות. גם בגלל המחיר המופרך לדעתי, 389 ש"ח, וגם בגלל האיכות של התפירה. כשכבר משתמשים בבד שיפון עדין התפירה צריכה להיות עדינה בהתאם. התיפורים בה ממש לא עדינים, עשויים ברישול (לא היה מדובר בשמלה הספציפית שראיתי אלא בכל השמלות מדגם זה), חוטים קטנים יצאו מהכתפיות והגזרה הכל כך מבטיחה התבררה כתרמית. או שהפרופורציות של הגברת שרי גבעתי מעוותות לחלוטין מגזרת הבחורה הממוצעת, או שבאמת משהו אצלי ואצל החברה השותפה למסע דפוק. הכתפיות היו קצרות מדי, מה שגרם למותן של השמלה לשבת על החזה וזה גרר מראה הריוני ביותר כי באצם נעלמה לי הטליה.

זהו לא המקרה היחיד של רישול בתפירה. גם בחולצה הזו :
הגימור של החולצה הוא ברקמה. יוצאים ממנה המון חוטים. התפירה לא אחידה. החולצה הזו עולה 199 ש"ח. גם זה מחיר יקר יחסית לאיכות.
חבל, כי בשני המקרים (ובעוד מקרים רבים אחרים) העיצוב הוא יפה, אבל הביצוע הרס אותו לחלוטין.
עניין הוא שאם החולצה היתה עולה 80 ש"ח אז הייתי מבינה את האיכות. כי בסכום כזה לא צריך לצפות לאיכות גבוהה בכמות כזו של עבודה. כנ"ל לגבי השמלה.
אבל אם רנואר רוצים למצב את עצמם כרשת שתהווה אלטרנטיבה לקסטרו, גולף, פול אנד בר, זארה ועוד הם צריכים לשפר גם את האיכות ולא רק את העיצוב.

לגבי הבחירה בשרי גבעתי. אני לא יודעת אם זה בגלל האיפור בקטלוג או הסטיילינג הנוראי אבל היא נראת פשוט זוועה. הבחורה הזו תמיד שידרה לי "זולות" ובקטלוג הקיץ זה מתגבר אף יותר. אני חושבת שהם צריכים ללכת על מישהי עם מראה פחות גס לשפר את איכות הבגדים ולהתאים את המחירים לקהל היעד ואז אולי אני אתחיל להשאיר אצלם את כספי.

אין תגובות: