4.10.2012

המלצות טיול לברלין

מאחר וברלין היא עיר כל כך אהובה על המטייל הישראלי, ניתן למצוא בקלות יחסית המון חומר והמלצות לעיר. אתמקד בפוסט בטיפים ומקומות שלא הייתי מוותרת עליהם. כבר יצא לי לשמוע מלא מעט אנשים שברלין מזכירה להם את תל אביב. בתור תושבת תל אביב בשנים האחרונות ואחת שתמיד אהבה מאוד את העיר(וכנראה הסיבה היחידה שלא עזבתי את המדינה) אני חושבת שההשוואה הזו עושה עוול לברלין אבל יכולה להבין מאין ההשוואה הזו מגיעה.
מה שמדהים בעיר הזו היא העובדה שתוכלו לטייל בה חודש שלם ולא לחזור לאותו המקום. יש בה שילוב של אתרים היסטורים, פארקים, מוזיאונים מכל הסוגים, גלריות, מסעדות וכמובן מקומות בילוי. כל אלה מחוברים על ידי תחבורה ציבורית שמתפקדת מעולה ומאפשרת תנועה ברחבי העיר הענקית הזו.
התמצאות ותחבורה בעיר
אחד הדברים הכי טובים שעשינו היה לקנות סים מקומי. אנחנו קנינו סים של חברת Blau.de כי הם הציעו את האופציה הזולה ביותר - הסים עולה 10 יורו ומגיע טעון ב10 יורו. תמורת 10 יורו ניתן לרכוש חבילת גלישה של 1 ג'יגה למשך חודש, באמת שלא צריך יותר מזה. אין הרבה נקודות WIFI חינמיות בעיר והגלישה הסלולרית הצילה אותנו לאורך כל הטיול. ניתן לרכוש את הסים ברוב הקיוסקים בעיר. המכשול היחיד - האתר של החברה בגרמנית בלבד, אנחנו נאלצנו להשתמש בgoogle translate כדי להצליח להזמין, אבל אם אנחנו הסתדרנו כנראה שגם אחרים יסתדרו עם זה...
 מבחינת תחבורה, אנחנו קנינו כרטיס Welcome Berlin ל5 ימים. הכרטיס כולל נסיעה בתחבורה הציבורית בעיר - בקווי S וU, באוטובוסים ובקווי הטראם, כך שאם קניתם אותו אתם מכוסים. היתרון הנוסף של הכרטיס הוא שהוא מקנה הנחות לכל מיני אתרים ומוזיאונים בעיר. אנחנו השתמשנו בו בכדי לקבל הנחה בכמה מקומות ותמיד שווה לשאול האם הכרטיס מקנה הנחה כלשהי. מה שהציל אותנו במהלך השיטוטים בעיר היתה האפליקציה של הרכבת בברלין, היא נקראת BahnInfo ואני בטוחה שהיא קיימת גם לאנדרואיד. אל תשתמשו בGoogle maps כי הוא לא מכיר את קווי הטראם והאוטובוס ולכן תמיד ייקח אתכם באמצעות הU או הS. האפליקציה הרבה יותר טובה בניווט בעיר ובצירוף עם הסים המקומי, אתם מסודרים לטיול. עוד יתרון של האפליקציה לעומת גוגל, האפליקציה כותבת מה השילוט שיהיה כתוב בתחנה על מנת שתוכלו להבין איזה כיוון לקחת, בגוגל לא כתוב כלום וזה מאוד מבלבל.
לינה
ברוב המקומות ממליצים לישון באזור המיטה שזה בעצם מרכז העיר, אבל בהתאם למרכז די יקר ורועש שם. לאחר שניסינו במשך יותר משבוע למצוא מלון במחיר סביר בעיר ולא הצלחנו, החלטנו לחפש דירה. בכלליות, ברגע שנשארים באותה העיר למשך יותר מ4 ימים, אני מעדיפה דירה. זה נותן את האופציה לאכול ארוחה ביתית וקלילה ובדרך כלל משאיר יותר מרחב מאשר חדר במלון. חיפשנו המלצות באתר למטייל ובחרנו בדירה ברחוב sonnenburger  בשכונת פרנצלאורברג. הדירה היתה ממוקמת במרחק 5 דקות הליכה מתחנת U, S, טראם ואוטובוסים ובסמוך אליה אפשר למצוא לא מעט פאבים, מסעדות סופרים, מאפיות וגם קניון בגודל בינוני. היא נמצאת במרחק 3 תחנות מאלכסנדרפלאץ, אם זה עוזר למישהו להתמקם. הדירה עצמה מאוד מרווחת ומחולקת נוח. אמנם היא מוגדרת כלופט, אבל בגלל שהמטבח מרווח ונסגר על ידי דלת במידת הצורך, ניתן להפריד בין החדרים אם מישהו מעדיף לישון בזמן שהשני ערני. התלבטתי רבות ביני לבין עצמי האם אני ממליצה על הדירה או לא. בסך הכל המיקום שלה היה נוח, היא לא היתה יקרה ולנו, כאנשים שצריכים שקט כדי לישון, היא היתה שקטה יחסית וישנו שם מצויין, יותר טוב מאשר בבית. מי שמחפש להיות ממש במרכז העניינים, זו לא הדירה בשבילו. מצד שני, מאחר והתחבורה הציבורית כל כך מוצלחת, לא היתה משמעות למרחק הקצר ובמחי 3-4 תחנות היינו במרכז. הרכבת פועלת גם בסופ"ש וגם בשעות הקטנות של הלילה(אבל הופכת להזויה מעט בזכות הגרמנים המאוד שיכורים שממלאים אותה). היא עלתה לנו 70 יורו ללילה ולשם ההשוואה, מלון באותו אזור עלה בממוצע 140 יורו ומלון במיטה עלה החל מ170 יורו.
אטרקציות
לא אפרט על האטרקציות הרגילות מאחר שכאמור, קל מאוד למצוא פרטים על הרייכסטאג, שער בונדנבורג, רחוב הקניות קודאם, הפארק שבו החומה עוד עומדת ממש על שפת המים, צ'קפוינט צ'רלי ועוד...
שדה התעופה טמפלהוף - שדה שנבנה על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השניה והיום הפך לפארק עם אורינטציה לספורט. הפארק מישורי מאוד ולכן אפשר לצלם שם תמונות מדהימות. יש שם דוגי פארק ממש גדול ומרווח ואינסוף דשא לשים עליו את הראש. מאוד שקט שם כי הוא מרוחק יחסית מהמרכז ולכן לא מושך המון קהל. כשאנחנו ביקרנו בו היה שם קרקס נודד(אוי האירוניה, קרקס בשדה תעופה נאצי). מקום מומלץ לפיקניק רגוע. כניסה - חינם.
Topography Of Terror - מוזיאון פתוח לקהל הרחב שממוקם ממש כמה בלוקים מצ'קפוינט צ'רלי. המוזיאון מציג היסטוריה מצולמת של ברלין החל ממלחמת העולם הראשונה ועד לנפילת החומה. כתבות מעיתונים, פרופגנדה נאצית, מסמכים רשמיים ועוד. מאוד מעניין ולא רק בתור יהודי. ממליצה בחום לבקר במקום. כניסה - חינם.
The Story of Berlin - מוזיאון המספר ומציג את ההיסטוריה של ברלין לאורך 800 שנה. מודה באמת, עד שנת 1800 בערך ההיסטוריה של העיר לא כל כך עניינה אותי ומצאתי את המייצגים מעט ילדותיים, אבל החל מתקופת המהפכה התעשייתית הכל נעשה מעניין יותר והצורה שבה הציגו את ההתדרדרות של גרמניה למשטר הנאצי היתה מעולה וכך גם המיצג של גרמניה לאחר מלחמת העולם השניה. לא לוותר, נמצא ממש ליד הקודאם, אז לפני הקניות בH&M, תקפצו לביקור במוזיאון. כניסה - 10 יורו לאדם, אבל עם welcome berlin היתה הנחה של 2.5 יורו לאדם.
Palace of Tears - מוזיאון שהוקם בתוך המבנה ששימש לתנועה רגלית בין המערב למזרח. המוזיאון מתאר את החיים בברלין המזרחית לאחר הקמת החומה ומספק סיפורים אישיים של אנשים שהחליטו לברוח, והצליחו. ניתן לראות את התהליך שנאלצו לעבור אנשים שהיו מעוניינים לחצות את הגבול לצד השני. מקום מאוד טעון, מאוד מרגש ומעביר היטב את התחושה של חיים תחת משטר קומוניסטי. כניסה - חינם.
Bauhaus Museum -  מסתבר שהבהאוס זה לא רק מבנים לבנים עם מרפסות סימטריות. אני מצאתי את המוזיאון הזה מעניין ומרתק, מעולם לא למדתי עיצוב או אדריכלות, אבל זה תחום שמעניין אותי. עומר לא כל כך מתעניין בנושא ובכל זאת נהנה. מדובר בתצוגה לא גדולה במיוחד, אבל מאוד אינפורמטיבית, בעיקר בזכות התיאור המוקלט והפירוט באוזניות, אין טעם לשוטט בלעדיו. כנראה שזה טעם אישי, אני נהנת יותר מאמנות מודרנית או ממוזיאוני עיצוב מאשר מסוג האמנות שמוצגת בלובר למשל, כך שזה מאוד אינדיבידואלי. כניסה - 7\6 יורו, תלוי ביום. שוב, כרטיס welcome Berlin נתן לנו הנחה של כ2 יורו לכרטיס.

5 תגובות:

Standing Ovation אמר/ה...

קרן איזה צילומים יפים! כבר כמה זמן שברלין אצלי ברשימה של היעדים הבאים.

marjorie morningstar אמר/ה...

עוד לא היית? זה באמת מאסט.

OceanWind אמר/ה...

אני כל כך מתחברת לפוסט, גם אני בקרתי בברלין בקיץ האחרון, מה שמזכיר לי שאני צריכה לעבור על התמונות, מאות של תמונות. זו עיר מדהימה בהחלט. כמו כן אהבתי את מעיל הטרנצ' שלך, אשמח לדעת איפה רכשת?

קטיה

Unknown אמר/ה...

ואו אני מת על הבלוג שלך!רציתי לדעת באיזו מצלמה את משתמשת האיכות מדהימה:)מוזמנת לבקשר אצלי:)

קרן אמר/ה...

SO, תודה רבה! קל לצלם טוב בברלין, יש בה שילוב של אפרוריות וצבע שהופך כל תמונה לקצת יותר מיוחדת.

מרג'ורי, אכן מאסט, אבל הייתי ממליצה על אמסטרדם באותה נשימה. התחברתי אליה קצת יותר, כנראה בגלל האוכלוסיה. ההולנדים הרבה יותר חביבים :)

קטיה, מכירה את התחושה. העיכוב בטיסה נתן לי 4 שעות לשבת ולסנן תמונות באייפד. לפעמים יש גם יתרונות בעיכוב.
אאכזב אותך ואומר שהמעיל נקנה באאוטלט בווגאס לפני שנתיים וחצי, קניה מוצלחת שמשרתת אותי המון. ראיתי אחד לא רע במנגו, שווה להציץ.

בני, ברוך הבא ותודה על המחמאה :)
המצלמה היא Nikon D3100 עם עדשה Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM.
עד מרץ השתמשתי בעדשה שמגיעה עם הקיט ואז שדרגתי.