19.2.2013

יום חופש לארנבונים

במסגרת יום החופש לארנבונים, יוזמה מבורכת של הבלוגריות לובה ומירי, ננסה להעלות היום את המודעות לקיומם של מוצרים שייצורם לא כלל התאכזרות לבעלי חיים בכלל ולארנבים בפרט. תראו איך משקפי השמש מחמיאות לארנב הזה, לא מגיע לו לצאת לחופש ולנצל אותם?
התמונה מכאן
ועכשיו קצת יותר ברצינות. בוודאי נתקלתם באיזשהו שלב ברכישות בפארם בסמל הארנב על מוצרי קוסמטיקה. הבעיה היא שאין שום אכיפה בארץ שבאמת מוודאת שמוצר שמתנוסס עליו ארנב גאה, הוא באמת מוצר נטול אכזריות. כלל האצבע אומר שבמידה והחברה משווקת את מוצריה בסין המשמעות היא שהחברה ביצעה ניסויים בבעלי חיים. הרשויות בסין מחייבות בחוק כל חברה שמשווקת מוצרים במדינה להעביר את המוצר בדיקות שכוללות ניסויים. ברמה האישית, העמדה שלי היא שאין שום צורך להתעלל בחיות בכדי שאוכל לצבוע את שפתי בצבע אדום. הבעיה היא שמכאן ועד ליישום מלא, נדרשת לא מעט משמעת עצמית וגם לא מעט נבירה ברחבי האינטרנט. רוב האיפור שלי הוא של MAC, אבל מאחר והחברה מוכרת בסין ולמרות שהטענה היא שהמוצרים שנמכרים בשאר העולם לא מנוסים על בעלי חיים, בשורה התחתונה, הם לא bunny friendly. אז על מה כן אמליץ כאן? על מוצרי הטיפוח היומיומיים שלי, שמשמשים אותי כבר כמה שנים. הם מוצלחים, חלקם טבעיים וכולם שייכים לחברות שלא מבצעות ניסויים. 
הקרם הזה משמש אותי נאמנה כבר מעל ל5 שנים. מגיע במיכל נוח לשימוש ובכמות יפה ביחס למחיר(110-120 ש"ח ל100 מ"ל). המרקם שלו נעים על העור ונספג במהירות. העובדה שהוא מכיל מעט פיגמנט הוא בונוס נהדר שמאפשר לי לא להשתמש במייקאפ ביומיום ולהסתפק בכיסוי שלו. 

גיליתי אותו לפני כשנתיים כשהגיע כחלק ממארז שקיבלתי במתנה ומאז אני מקפידה לחדש את המלאי. יש לי שפורפרת במשרד, אחת בסלון בבית ואחת ליד המיטה. כן, אני מכורה. ריח מעולה של פרחים, מרקם שומני במידה ונספג מהר יחסית.  המחיר הרגיל הוא 32 ש"ח לכמות יפה של 100 מ"ל, אבל אני תמיד ממתינה למבצעים של 1+1 או השני ב50%, מה שהופך את הקרם הזה לאלטרנטיבה שפויה ללאוקסיטן.
כבר שנים שאני משתמשת בסבון הזה(לפחות 10), עם הפסקות מדי פעם לסבון אחר, אבל תמיד חוזרת אליו. הוא משאיר את הפנים נקיות אבל לא מייבש מדי ושוב, התמחור שלו מנצח את רוב המתחרים. 36 ש"ח לבקבוק של 330 מ"ל עם משאבה נוחה לשימוש. שילוב מנצח.

מתנצלת על התמונה הפצפונת, זה מה שהצלחתי למצוא. אני משתמשת בסרום הזה כבר כמעט שנתיים, כי הגיע הזמן לתחזק את אזור העיניים. הסרום הזה מתאים לעור צעיר, מרקם הג'ל לא מכביד מדי על אזור העיניים והמוצר נספג מהר יחסית. אני רכשתי אצל הקוסמטיקאית שלי ב110 ש"ח, אבל יש להשיג גם בחנויות אונליין.
זה אולי ישמע לכם קצת מצחיק, למה שסניטייזר יכלל ברשימת המוצרים בשימוש קבוע ויומיומי שלי? ובכן, וידוי קורע לב, אני ג'רמופובית. אני משתמשת בסניטייזר כמה פעמים ביום, בעיקר כשאני יורדת מהאוטובוס. את הסניטייזר הזה קיבלתי לראשונה מחוץ לחנות של המותג בLA, חילקו חינם. לקחתי והתאהבתי. הריח הספציפי הזה, dancing waters האהוב עליי ביותר. אני מחדשת מלאי כשאני בארה"ב, אבל אפשר למצוא גם באיביי במחיר סביר. הוא לא משאיר את הידיים דביקות כמו רוב הסניטייזרים שיצא לי לנסות והריח שלו נעים ועדין ולא מזכיר בשום צורה ניחוח אלכוהולי.

זהו, תם הטקס. מקווה שההמלצות שלי יסייעו לכן לעבור למוצרים נטולי אכזריות. כי כל שינוי משפיע, גם של מוצר אחד קטנטן. אתם מוזמנים לחפש ברשת עוד פוסטים בנושא, אמורים להיות עוד לפחות 30 כאלה :)

5 תגובות:

Sharona R - שרונה ראובני אמר/ה...

נראים די מפתים המוצרים האלה.

lianlavy אמר/ה...

אני כמוך, מכורה כבר כמה שנים טובות לסבון פנים תה ירוק של ד"ר קדיר
מוצר מעולה מעולה מעולה!! לא יכולה לנסות שום סבון אחר..
את שאר המוצרים לא ניסיתי, אך אני רוצה לנסות !!

The Fashion Kitty אמר/ה...

זה קטע, כי מי שמחליטה ללכת על נטול אכזריות, בדרך כלל מוצאת שהיא מוציאה פחות כסף, כי כאילו יש פחות מבחר, בפועל...:-P? לא כל כך , אה? :-) יש איזה מיליון מוצרים עכשיו ברשימה שלי!

לובה אמר/ה...

קרם הידיים הזה של בודי שופ, ספציפית בריח הזה, הוא קרם הידיים האהוב עליי ביקום, לא חשוב כמה קרמי ידיים של ל'אוקסיטן ישליכו עליי, הוא פשוט אוכל אותם בלי מלח.

קרן אמר/ה...

שרונה, בכולם אני משתמשת באופן רציף ויומיומי שנתיים שלוש לפחות ומאוד מרוצה מהם. ממליצה בחום גבוה :)

ליאן, יצא לי לנסות גם את סבון הקצף לסבוראה של ד"ר קדיר שגם היה מוצלח. בהצלחה בהתנסות!

מרים, אני חושבת שדווקא רוב מוצרי הטיפוח הטבעיים זולים יותר ממותגים אחרים. אני חושבת שהמחיר נמוך כתוצאה מכך שמותגים יוקרתיים מנסים להמציא את הגלגל מחדש ולנסות לגרום ללקוחות להוציא 500 ש"ח ויותר על קרם חדשני עם מרכיב סודי, מרכיב שדורש ניסויים.
החברות שלא מבצעות ניסויים משתמשות במרכיבים קיימים שנבדקו ואושרו בעבר ואולי בכלליות האג'נדה הוגנת יותר.

לובה, בלי מלח אבל עם המון פרחים :)