8.5.2012

דפוס חוזר

אתם לא תאמינו, אבל אני שוב חולה. הפעם תקפה אותי דלקת גרון ובאמת שזה לא כיף להיות עם חום כשחם ונעים בחוץ. היתרון היחידי, יש תירוץ טוב לאכול בן&ג'ריס ישר מהקופסא ולבהות במלא פרקים של Friends כי המוח לא מספיק מתפקד בשביל כל דבר אחר.
בטרם השקדים שלי הגיעו לגודל של כדורי פינג פונג, בחמישי חגגנו בדירה החדשה של א'. בתחילת החיפושים לפני כמה חודשים היא היתה אופטימית, אנחנו ניסינו להלחיץ ללא הצלחה ובסוף שוק הדירות בתל אביב עשה את שלו והיא הפכה למחפשת דירות מקצועית. יורה היסטוריית חיים ולו"ז יומי לשותפים פוטנציאלים עד שבסוף נמצאה הפנינה. לכבוד המאורע הכנתי לזניה ששנים לא יצא לי להכין(כי זה עם בשמל, והריח של זה גורם לעומר לרפלקס הקאה) ופרי הכינה קרם ברולה(מתכון של קרין גורן), כולל שלב ההבערה בפני הקהל.
מה לבשתי?
חולצה מH&M בסייל לפני כמה עונות, 30 ש"ח.
ג'ינס של ליוויס מארה"ב, כ110 ש"ח.
קרדיגן מאולד נייבי, כ35 ש"ח.
שרשרת של דודה שלי.
מוקסיניים מאיביי, כ75 ש"ח.

בגלל שהמתכון כל כך פשוט, כל כך טעים וכל כך מרשים, החלטתי לשרבט לכם אותו כאן.
מצרכים
חבילת פסטה פנה(בדרך כלל כ500 גרם).
מצרכים לרוטב עגבניות לפסטה.
כ150 גרם פרוסות גבינה צהובה באחוז שמתחשק לכם, או גאודה אם בא לכם להשקיע.
כ150 גרם פרמז'ן מגורדת(גם פיקורינו הולך).
לבשמל - 40 גרם חמאה, 2 כפות גדושות של קמח, כחצי כוס חלב(אפשר גם מים), מלח פלפל ואגוז מוסקט לתיבול.

אופן ההכנה
מבשלים רוטב עגבניות לפסטה כרצונכם. אני אוהבת עם עגבניות טריות גרוסות בבלנדר ידני ועם הרבה שום טרי.
מבשלים את הפסטה עד שמוכנה.
לבשמל, ממיסים את החמאה בסיר. כשהחמאה נמסה לגמרי מוסיפים את הקמח ומערבבים עד שמתקבלת רביכה אחידה. מנמיכים את האש ומוסיפים את החלב, מערבבים תוך כדי עד שאין גושים. לאט לאט התערובת תהפוך למין משחה סמיכה ואחידה. זה הזמן להוריד מהאש ולהפסיק לערבב. מתבלים במלח, פלפל ואגוז מוסקט(לא חובה אבל מוסיף טעם עדין).
ועכשיו, הגיע שלב הרכבת המנה.
בתבנית פיירקס סטנדרטית של 20X40, או כל תבנית אחרת בגודל דומה ועומק של 3 ס"מ, מתחילים למלא.
שכבה דקה של רוטב עגבניות. שכבה של פסטה(כחצי מהכמות). שכבה של גבינה צהובה. שכבה דקה של רוטב עגבניות. שכבה של פסטה. שכבה דקה של רוטב עגבניות. בשמל. פרמז'ן מעל הכל.

מכניסים לתנור למשך 20 דקות לחום של 180 מעלות ללא כיסוי, עד שהפרמז'ן למעלה משחים ונהיה קראנצ'י ומפתה.
בתאבון!

4 תגובות:

sefi אמר/ה...

אני לא חובבת של רוטב בשמל, אבל נשמע ממש טעים.
תרגישי טוב במהרה. כיף בחוץ!

Michal (Skeletons Out of Closet) אמר/ה...

איזו חמודה! תודה על המתכון :)
נראה שיש וירוס שמסתובב בחוץ, כי גם אני ביליתי את היומיים האחרונים עם כאב גרון וצנרת חלודה ומנוזלת...

קרן אמר/ה...

ספי, כיף לך, זה מאוד משמין :)

מיכל, הוירוס הגיע עכשיו לאמא שלי(שמעולם לא חולה).

Michal (Skeletons Out of Closet) אמר/ה...

אוי... החלמה מהירה גם לה!