14.5.2012

בראנץ' לשבת

בשבת האחרונה הזמנו את ההורים שלי לבארנץ'. אני יודעת שההעדפה הלאומית היא דווקא בראנץ' בשישי אבל אני מעדיפה את שבת. די מאסתי בארוחות בוקר בבתי קפה בתל אביב ובשאר הארץ. התמחור גבוה מאוד ורוב המקומות לא באמת מציעים משהו יותר מרגש מחביתה-גבינה-ריבה. פעם מאוד אהבנו ללכת לקפה לואיז ברמת החייל, בגלל הממרחים הטעימים והלחם המיוחד, אבל לאחר כמה חוויות שירות לא טובות והעובדה שהם לא מאפשרים להזמין מקום מראש ואף מסרבים לענות בטלפון לגבי משך ההמתנה, ויתרנו. המליצו לי על ארוחת הבוקר של הוטל מונטיפיורי, אבל עדיין לא יצא לנו לנסות אותה. אולי בשישי-שבת הבא.
בכל אופן, כל ההקדמה הזו היתה בכדי להבהיר שהחלטתי להכין דברים טעימים לבראנץ' בעצמי, אבל בלי להצטרך לקום ב5 בבוקר בשבת בכדי להספיק הכל עד 10:30.
אז מה אכלנו?
מיני בורקס עם מוצרלה וזעתר.
מאפינס פרמז'ן.
ברוסקטות מבאגט.
לחמניות עם עירית ושום.
גבינה לבנה עם עירית קצוצה מעל.
פרוסות חציל בתנור מגולגלות עם גבינה בולגרית, עגבניית שרי מיובשת ובזיליקום.
עגבניות שרי מיובשות עם בזיליקום ובולגרית.
סלט ירוק של בזיליקום, עירית, קשיו, שום, שמן זית ולימון.
שלל נקניקים מידע הבשרים(מכינים נקניקים טריים וחמים בכל יום שישי).
היה טעים ולא דרש יותר מדי הכנות. את המתכון למאפינס פרמז'ן מצאתי באתר של לאישה. אני שמתי פחות פרמז'ן ממה שכתוב(150 גרם ועוד חופן לקישוט) ובכל זאת יצא טעים מאוד ועם טעם פרמז'ני, כך שתוכלו לחסוך מעצמכם את האקסטרא קלוריות.
הבורקסים הם אלתור שלי. אני מחזיקה באופן קבוע בצק עלים מחמאה של מעדנות במקפיא. אם באים אלינו אורחים לקפה ואין לי שום דבר מתוק להוציא אני לוקחת ריבוע מהמצק, מורחת עליו קרם אגוזי לוז או נוטלה ובתוך פחות מ5 דקות עבודה יש קרואסונים חמימים ופריכים. האלטרנטיבה המלוחה היא הבורקסים שהגשתי בשבת.
מפזרים מוצרלה(זה מה שהיה לי בבית, יצא טוב גם עם פרמז'ן או קשקבל לדעתי), זעתר טרי מיובש(לא הטחון באבקה עם שומשום, אפשר לקנות את זה בחנויות טבע וזה הרבה יותר בריא מזעתר "רגיל"), קצת מלח גס ומעט שמן זית. מגלגלים לרולדה ופורסים לגודל של כ1.5-2 ס"מ. מורחים ביצה ולתנור עד שמשחים. הם טעימים גם קרים.
מקווה שהצלחתי לספק רעיונות טובים לבארנץ' ביתי מוצלח.

תגובה 1:

marjorie morningstar אמר/ה...

אני דווקא טיפוס של בראנץ'-שבת, אולי כי אני עובדת כמעט תמיד בשישי בבוקר. כל מה שהכנת הוא בול לטעמי :) בכלל, כשיוצא לי לשבת בבתי קפה ולהזמין משהו לא מתוחכם (כמו סלט או ארוחת בוקר), אני כמעט תמיד יוצאת בתחושה שאם הייתי מכינה את זה לבדי, זה היה יוצא טוב ומושקע יותר.