18.8.2014

Different kind of summer

הקיץ הסן פרנסיסקואי לא ממש מרגיש כמו קיץ, במיוחד בהשוואה לקיץ המאוד מובהק בישראל. קצת קשה לקרוא לזה קיץ, כשיש ימים שבהם אני מסתובבת ברחוב עם ג'קט + צעיף + מחממי אוזניים כי לא רק קר, גם יש רוח בעוצמה של יותר מ30 קמ"ש שמאיימת לחרב לי את הסינוסים. שלא תחשבו לרגע שמדובר בקיטורים. בסך הכל בממוצע במהלך היום מאוד נעים כאן, בסביבות 20-24 מעלות, בלי לחות גבוהה במיוחד ועם משב רוח צונן מפעם לפעם. גם בימים החמימים יותר, בשעות הערב הטמפרטורות צונחות ב6-10 מעלות, הרוח מתחזקת והג'קטים נשלפים. וכך יוצא שלא נדיר לראות כאן אחרי השעה 16:00 בחורות במעיל עבה ופליפ פלופס לרגליהן, או בחורים במעיל דובון ושורטס. כי לא משנה כמה חמים ונעים היה בבוקר, בערב הולך להיות קררררר.

מאחר ואת סוף השבוע הקרוב נבלה כבר בחופשה קצרה בישראל, הבדלי ההגדרות של המונח קיץ בין ישראל לקליפורניה מתחילים קצת להדאיג. כל מי שיוצא לי לדבר איתו מכריז ש"חם! ממש חם! תכינו את עצמכם" ומבהירים שפעילות שאינה כוללת מזגן היא לא ממש אופציה. אחי מקטר על החום כבר ממאי, אבל הוא לא באמת דוגמא. אם היה יכול, היה שומר על טמפרטורת סביבה של 16 מעלות ומכריז על אוטופיה. אז איך אני יודעת שהשנה הקיץ ממש קשה בישראל? אפילו דוב הקוטב הרוסי שנקרא אמא שלי פותחת שיחות(וואטסאפ או וייבר, תבחרו) ב"חם לי". מה שנקרא, פה חשדתי!
בתור אחת שבמקור סובלת מחום(אני מהמעטות ששמחות שמקפיאים את החדר מהמזגן), כל הסיפור לא נשמע לי מוצלח במיוחד. בעיקר כי התרגלתי לטמפרטורת סביבה של 22 מעלות. מה נותר לעשות? ארזתי את מיטב הגופיות שלי, שכאן זוכות לרוב להילבש עם ג'קט או קרדיגן מעל. השורטים שלרוב זוכים לראות רק את אורות הבניין מבפנים הצטרפו לחגיגה וסנדלים, הו סנדלים שטוחים וחביבים שלי, גם הם יזכו לצאת לבלות מחוץ לארון.

בתמונות,הגנים היפים של Yerba Buena וג'ינס בפאקינג אוגוסט, עם קרדיגן מעל! בחוץ! באוויר הטבעי והפתוח! לא רק שI can get used to that, כבר התרגלתי.
מה לבשתי?
ג'ינס של יוניקלו מלונדון, כ150 ש"ח.
חולצה מH&M בברלין, כ25 ש"ח.
קרדיגן מפול אנד בר, 90 ש"ח.
נעליים מרוס(חנות עודפים אמריקאית), כ40 ש"ח.
ונסיים בברכת "באמא שלך ישראל, קבלי אותי עם איזה גל קור מרוסיה, נתפשר על 28 מעלות בצל".

תגובה 1:

בלוג אופנה - Blonde Bleach אמר/ה...

גם אני רוצה ג'ינס וקרדיגן באוגוסט! לא נותר אלא לחכות לנובמבר..
אהבתי את הפוסט, מחכה להבא!