12.1.2010

האח הגדול

בכל מקום שאני נמצאת מדברים על התוכנית הזו. בשיחות מטבחון במשרד, בישיבה כשמחכים שהמקרן יעלה, בזמן האוכל. בשבת כשישבתי בחצר אצל ההורים של החבר זה ממש הקיף אותי. משני צדדיי התנהלו דיונים סוערים: בחצר מצד שמאל על אופיו המדהים של אלירז, בחצר מצד ימין על הלם הקרב של סער ולמה זה גורם לו לא לעשות משהו עם איילה וכמה הכל מתוכנן.
אז החלטתי לכתוב פוסט על הנושא ולצלם תמונות בסגנון Big brother's watching.
אני מניחה שהסיבה שהתוכנית הזו מצליחה כל כך בארץ היא בגלל שאנחנו עם מאוד חטטני, סקרן ודעתני. לכולם יש דעה, כל אחד חושב שהוא יעשה את זה אחרת, מהר יותר וטוב יותר. התוכנית הזו מאפשרת לנו להשביע את היצר הזה.
אם ננסה לקשר את זה לעולם הבלוגספירה, גם כאן, סיבת ההצלחה היא יצר המציצנות. אנחנו נהנים לראות מה אחרים לבשו, לאן הם יצאו ואיפה הם אכלו. ההבדל בין שתי הפלטפורמות, האח הגדול והבלוגים ברשת , הוא המינון.
המינון באח הגדול הוא אינסופי, בערוץ 20 או באתר האינטרנט אפשר הם חשופים 24 שעות ומבלי דקה אחת מפוספסת. יש מעט מאוד אנשים שאני מכירה שישרדו את הניסוי הזה מבלי לפתח פרנויה קלה וזה עוד לפני שהתייחסתי לעניין הכליאה בבית למשך כמה חודשים.
בבלוגים המינון הוא הרבה יותר מדויק ומדוד וזו כנראה הסיבה שרובנו יפתח בלוג ביתר קלות לעומת השתתפות בחוויה המפוקפקת שנקראת "האח הגדול".
חייבת להודות, כשהתחילה העונה הראשונה של התוכנית היינו בחופשה בתאילנד. חזרנו לארץ חודש אחרי שהתוכנית התחילה ללב סערת הבובלילים-פרידמנים, אל הכמיהה של בנות ישראל לצבר ואל תיפופי הבטן של יוסי בובליל. אחרי שבועיים בארץ נואשתי מכל הדיבורים באוויר והחלטתי לראות תוכנית אחת. באמת שלא הבנתי. לא הבנתי למה אנשים נהנים מהתת רמה הזה. לא הבנתי מה כל כך מדהים בצבר ומה מעניין בערסית מאשקלון עם המון פיג'מות של ילדה בת 5. אבל, בסוף גם אני התמכרתי. וגם אני ראיתי כל שבוע מאז. למה? כי כולם מסביב מדברים על זה ואם לא תראה לא תבין כלום, אבל בעיקר כי זה ממכר וזה מצולם וערוך על מנת למכר וללחוץ לנו על הכפתורים שאנחנו הכי אוהבים שהזכרתי בתחילת הפוסט, מציצנות וחטטנות. את העונה הזו אני כבר רואה ברקע. בדרך כלל גולשת באינטרנט או פותרת סודוקו והתוכנית משודרת מהצד. מספיק לי לשמוע.
מה לבשתי?
שמלה שחורה שנקנתה לגמרי במקרה בזמן הפסקת צהריים ומאז נחרשת קיץ/חורף, 40 ש"ח.
גרביון שחור בדוגמת מעויינים ורשת, אפרודיטה, 40 ש"ח.
חגורת מותן שחורה עם ניטים, איביי, 30 ש"ח.
צמיד זהוב מדיווה, 20 ש"ח.
שרשרת מגנטים שחורה, 0 ש"ח.

4 תגובות:

sefi אמר/ה...

אהבתי את קונספט הצילומים. גם אנ ירואה האח הגדול לפעמים. זו העונה הראשונה שאני עוקבת בערך. ניראה מתי ידיחו את סער ואיילה...

קרן אמר/ה...

תודה!
אני חושבת שכל הילדות התמימות והרומנטיות ששולחות SMS-ים לתוכנית לא יתנו לזה לקרות.

boiler אמר/ה...

צילומים חמודים לאללה, חוץ מזה ממש יפה לך שיער אסוף!

קרן אמר/ה...

תודה,אני אעביר את המחמאות אל הצלם.
אני צריכה ללכת ככה יותר כי השיער שלי מאבד את צורתו. יש המלצות לספר טוב שלא יעשוק את רוב כספי?!