11.4.2012

פסח וקניות

כפי שציינתי בפוסט הקודם, את ארוחת החג ערכנו אצל ההורים שלי כשהדבר היחיד שקשור לפסח היה מרק הקניידלך שאהוב עליי מאוד. את הבוקר למחרת העברנו בחצר במשחק עם באדי(כשהיא הואילה בטובה לעזוב את העצם של שוק הטלה שנשאר מהארוחה) והתחרדנות בשמש הנעימה.
וכעת, לנושא אחר לגמרי. אני חושבת שהסיבוב שלי בקניון בשבוע שעבר הוא ההוכחה לכך שמשהו ממש השתבש. עוד לפני הטירוף של החג, קפצתי לקניון רמת אביב חמושה בכרטיס עם 200 ש״ח לזארה(שאריות ממתנת החתונה מהחברים לעבודה) ובכרטיס תו הזהב טעון במלואו(שי לחג מהעבודה). שניהם חזרו כפי שבאו, טעונים במלואם. עברתי ברוב החנויות בקניון ובכולם התמחור היה לא סביר בעליל. זארה, פול אנד בר, קסטרו, רנואר וטופשופ, בכולן ההיצע זהה. חולצות פוליאסטר שיגרמו לך לגלי חום בקיץ הישראלי בתמחור מגוחך של 170-350 ש״ח. שקלתי למדוד איזה סיני צבעוני בקסטרו, עד לא מזמן לפחות את זה הם ידעו לעשות, אבל הם נראו כל כך גרוע על המדף והרעש בחנות היה כל כך חזק מה שגרם לי להסתובב וללכת.
כנראה שאני לא מסוגלת לקנות בחנויות יותר, לפחות לא בעונה עצמה כשהמחירים שערורייתיים לגמרי. דיברתי על עליית המחירים עם עומר ועל העובדה שהכל פוליאסטר זול. התשובה שלו היתה שהעולם הולך לכיוון הסינתטי ושאני אצטרך להתרגל. אחרי מעט מחשבה הגעתי למסקנה שאם זו הבחירה, אני מעדיפה להשקיע 500 ש״ח בחולצה אחת מבד איכותי מאשר לקנות שתי חולצות מבד זול. מדובר כאן בשינוי שהוא מעבר לאיכויות תפירה שהידרדרו מזמן, אלא בבדים שלא מתאימים בכלל לאקלים הישראלי. ואם מדברים על איכות בדים ותפירה, השמלה שמופיעה כאן היא דוגמא מצויינת לכך. רכשתי אותה במכירה הסופית של רוס אובטה בקניון רמת אביב, ממש לפני שהרשת נסגרה. השמלה עשויה משי ותפורה מצויין. היא עלתה לי 250 ש״ח והיא בדיוק הדוגמאות לפריט ששווה ללכוד. כנראה שזו האלטרנטיבה החדשה. לקנות בסייל או אונליין. התווים כנראה ילכו לסופר :)
מה לבשתי?
שמלה של רוס אובטה, 250 ש״ח.
חגורה מנצנצת ממכנסיים מזארה.
סנדלים של אירוסולס, 50 דולר בארה״ב.
מחר חג ולי יש דלקת גרון. שומדבר שקצת אנטיביוטיקה, הרבה תה וקאפקייק לא יכולים לפתור.

8 תגובות:

Michal (Skeletons Out of Closet) אמר/ה...

אני כל כך מסכימה איתך לגבי המחירים המופרזים של העונות האחרונות. אני לא מצליח הלהבין מי האנישם שמוכנים לשלם 250 ש"ח על חולצה "אעלק" שיפון שקופה שכתוב עליה פוליאסטר בגדול. אלה הבגדים שמתפרקים בכביסה אחרי חצי עונה... גם אני מעדיפה לקנות במחירים זולים או לקנות פריטים מיוחדים במינם במחירים גבוהים יותר. אני כמוך מעדיפה להשקיע בפריט איכותי את אותו סכום שאחרים מוכנים להוציא בקניון.

החלמה מהירה!

marjorie morningstar אמר/ה...

שונאת פוליאסטר! התגלמות הרוע. הייתה לי חוויה מעצבנת במיוחד בשבוע שעבר, כשחיפשתי צעיף במתנה לחברה והגעתי לחנות דיזנגופית שהציעה "צעיפי משי" ב-70-100 ש"ח. זה היה כלכך מחוספס וסינתטי שאני צנצנת אם זה היה משי.

(אז קניתי לה צעיף בגרטרוד והרגשתי מגה-פוש!)

sefi אמר/ה...

אני דווקא בעד בדים סינטטים, כמובן כאלה נעימים ונושמים כי גידול כותנה ויצירת משי וצביעתם אלה תהליכים מאוד מזהמים ומנצלים אוכלוסיות חלשות, אבל לגבי המחירים של הרשתות אני לא כל כך מרוצה ם. אני כמעט לא קונה כבר בגדים חדשים. אבל היום הייתי במנגו ויש להם בגדים מקסימים וגם הרבה פריטים מכותנה במחירים ממש נוחים. ניראה כי הם הורידו מחירים וזה נחמד.
ואם רוצים בגדים זולים וטרנדיים הכי כדאי לקנות בפוראבר 21.
המשך חג שמח!

לובה אמר/ה...

מיד זיהיתי שזו שמלה של רוס אובטה, יש להן טביעת יד כל כך ברורה. לוק מהמם!

that texture magic אמר/ה...

גם אני במצב דומה לשלך (עם גיפט קארד לזארה ותווים מהעבודה) -ולמדתי להתאפק ולנצל אותם ברגע שמכריזים על סופי עונה.
ובעניין הבדים- אני מוצאת עצמי מוותרת על פריטים בגלל הנושא הזה, אבל משלימה עם המצב הקיים. זול וטרנדי= סיבים סינטטים/ מלאכותיים. הבעיה היא שהם לא מוליכי חום ולכן אנו מתבשלים בהם באקלים הקיצי.
הכי אידאלי לקיץ- הפשתן. אוורירי ומקרר.

Hug אמר/ה...

אני מסכימה לגמרי לגבי עליית המחירים ברשתות הגדולות.
לאחרונה יצא לי לבקר מספר פעמים במאסימו דוטי (חברה נוספת מבית זארה, הפונה לקהל קצת יותר מבוגר ומשתמשת בבדים איכותיים).
לרוב ביקרתי שם בכדי למצוא מתנות לגברים במשפחתי. אך בעקבות זיכוי שהיה לבעלי רכשתי שם שמלה וחולצה מבדים איכותיים במחירים שציינת.
אז המחירים לא רחוקים מזארה אבל הבדים יותר טובים ולרוב לא תמצאי פוליאסטר.. פיכס :)
חג שמח
http://1hugaday.blogspot.com/

קרן אמר/ה...

מיכל, מעניין לראות אם להעדפה הזו תהיה השפעה על ההיצע. כבר כמה עונות שכל הרשתות מוכרות אותו פוליאסטר במחיר גבוה, אבל הלקוחות ממשיכות לקנות.

מרג'ורי, כבר יצא לי להיות בחנות שהציעה צעיפי "משי", הודעתי למוכרת בנימוס אירופאי במילים אלו ממש: משי My ass. :)

ספי, ברור לי שהעולם עובר לסינתטי בגלל הנזק לסביבה, אבל בארץ זה פשוט לא מתאים. דווקא H&M הענקיים התחילו להכניס פריטים מכותנה אורגנית בעונות האחרונות וטענו שיעברו לייצור אורגני של כל הקולקציה. פוראבר21 זו אכן האופציה השפוייה לטרנדי. אם כבר פוליאסטר, שיעלה בהתאם.

לובה, תודה! זו היתה ה-שמלה של הקולקציה ההיא(לטעמי).

TTM, ברוכה הבאה ובהצלחה בבלוג הטרי!
גם אני מתאפקת לסיילים. מנסה לפחות...
פשתן מעולה, אבל הגיהוץ, אבוי!

HUG, למאסימו דוטי יש קולקציות מאוד יפות ומעט יותר מאופקות מבחינת אימוץ טרנדים. אני בדרך כלל מוצאת שם מציאות בסופעונה.

that texture magic אמר/ה...

תודה קרן!
זו בהחלט בעיה עם הפשתן, מעבר לזה שהוא יותר יקר, צריך לגהץ עם מגהץ אדים בחום גבוה, מה שלא זמין לכולנו.