16.4.2012

האופציה המקומית

כפי שציינתי בפוסט הקודם, את רוב הרכישות שלי עברתי לבצע אונליין והסיבות מגוונות. המחירים, האיכות, רמת השירות ונוחות הקניה, כולם יחד גרמו לי לנטוש את הקניון ולעבור לדפדפן. לצערי המבחר שעומד בפני האינטרנט-שופר הארצישראלית דל יחסית, ישנם לא מעט אתרים שמציעים סחורה שווה אבל לא מוכנים לשלוח לישראל ואופציות השילוח באמצעות חברות תיווך הופכות את הרכישה ללא כדאית. לפני קצת יותר משנה נפתח האתר הישראלי סטייל ריבר והציע אופציית רכישה נוספת אונליין לרוכשות המקומיות. בעבר ביצעתי כמה רכישות באתר וכולן התבררו כמוצלחות מאוד(סנדלים של איפנמה שחרשתי בקיץ שעבר, תיק מוצלח של מדוזה וגופיה אביבית של לי קופר).

בשנה האחרונה האתר והשירות עבר לא מעט שינויים. פנו אליי מהאתר והציעו שובר רכישה בכדי שאחווה דעה על האתר והשירות. השינוי החיובי ביותר שהוכנס לאתר הוא החלוקה לקטגוריות. בעבר לא ניתן היה לחפש אחר פריט מסוג מסויים כמו חולצה או שרשרת, אלא לעבור על הגלריות שהוצגו לפי מותג. הצעה לשיפור שתקל על השיטוט היא מיון של הפריטים לפי מחיר. כשאני נכנסת לאתר זה הדבר הראשון שאני עושה, ממיינת מהזול ליקר ובסטייל ריבר זה חסר.
את ההזמנה ביצעתי ממש לפני החג, בתאריך ה5.4. את החבילה קיבלתי במשלוח למשרד(ברכישה מעל 300 ש"ח המשלוח עם שליח בחינם) שבוע מיום ההזמנה, בתאריך ה11.4. נשלח SMS ביום המסירה שהודיע על שעת הגעת השליח ומספר טלפון לתיאום במידת הצורך. משלוח מהיר לכל הדעות ושיפור לעומת העבר. אני זוכרת שאת החבילה הראשונה שהזמנתי קיבלתי כעבור שבועיים. גם האריזה השתנתה לטובה. במקום שקית שחורה ואטומה בעבר, היום הפריטים מגיעים בקופסאות ממותגות מה שמספק חוויית קנייה אסטתית יותר.
לגבי ההיצע של האתר, חובבות אקססוריז ונעליים עשויות להתמכר. אמנם המחירים של התכשיטים לא נמוכים במיוחד, אבל לרוב מדובר בתכשיטים של מעצבות מוכרות ומוצלחות שמציעות פריטים איכותיים. היצע הנעליים מכיל את כל הטרנדים משטוח עד עקבים מפלצתיים של ג'פרי קמפבל. בגזרת הבגדים יש לאן לשאוף. ישנם המון פריטים יפים ושווים, במיוחד במחלקת האאוטלט או בגלריות המזדמנות שמציעות פריטים עד 99 ש"ח. הבעיה היא המידות. יש לא מעט פריטים שהם one size, אימת כל הבחורות במידה 38 ומעלה. כמובן שהאתר אינו אחראי על מידות המותגים, אבל ניתן לצרף יותר מותגים שמציעים מבחר מידות ולדחוק החוצה את הone size שמופיע בכל "בוטיק" מפונפן. ממה שאני זוכרת, בחודשים האחרונים אכן נכנסו יותר מותגים עם מידות מגוונות. עדיין לא הגענו מעל ל42, אבל הבחורה הממוצעת כן תוכל למצוא לעצמה פריטים יפים, טרנדי או בייסיק במחיר נמוך לעומת הרשתות והחנויות. 
צילום מסך מתוך האתר.
שיתוף פעולה מעניין שמבורך בעיני הוא יצירת קולקציות מצומצמות עבור האתר עצמו. בעבר נמכרו פריטים של made by Lilamist בלעדית באתר וכעת מתקיימת מכירה של פריטים אביביים ויפים של סיגל דקל.

לסיכום, השנה הזו עשתה טוב לאתר שניסה והצליח ללמוד מטעויות. השירות עצמו זורם ונוח. ישנם שיפורים קטנים שיהפכו אותו למושלם ואני בטוחה שיוכנסו בהמשך. הכיוון נכון.


7 תגובות:

marjorie morningstar אמר/ה...

אני לא כל כך אוהבת את סטיילריבר, ויש לי שני נימוקים:

- הם דוחפים את הבגדים שלהם לכל כתבה שנייה במאקו. זה לגיטימי, אבל נעשה לא בטעם טוב.

- דווקא נרשמתי לשם בהתחלה, אבל האתר שכח את הסיסמה שלי ולא נתן לי לשוב. אז לא שבתי.

תמיד תהיתי אם השם שלהם מזכיר בכוונה את "ריבר איילנד".

Michal (Skeletons Out of Closet) אמר/ה...

אני מסכימה עם מרג'ורי, אני הרגשתי די אבודה שם...
דבר ראשון, הרקע השחור מפחיד נורא.
דבר שני, החיפוש באמת לא היה נוח כשניסיתי בזמנו לחפש פריטים. עד עכשיו אין לי מושג מה המידות של השמלות באמת כי XL או מידה 5 לא אומר לי כלום.
אני מרגישה שיש לאתר פונטציאל אבל הוא פונה לקהל יותר מיינסטרימי בלי דרישות מדוייקות.

MoranSha אמר/ה...

פשוט חיכיתי לפוסט על סטיילריבר!

האתר נחמד, אבל בעיניי הצעת ייעול נוספת היא לכתוב מידות מפורטות - רוחב, אורך, תפר פנימי, מידת הדוגמנית, כמה הבד נמתח, האם המידה מדויקת או קטנה/גדולה יחסית למה שאנחנו רגילים למדוד בחנות, מה הגזרה...

קרתה לי איתם פשלה מאוד מבאסת - הזמנתי מכנסיים (שבאמת היו במחיר מאוד אטרקטיבי) אחרי שהתייעצתי (טלפונית ואינטרנטית) עם נציגי שירות כדי להיות בטוחה לגבי המידה, ומה קרה בסוף? המכנסיים קטנים עליי.
נכון, אני הסתכנתי כשהזמנתי אותם, אבל התייעצתי עם מספר נציגים שהטעו אותי לגבי המידה ולגבי הגזרה ועכשיו אני צריכה גם לשלם על משלוח חזרה בדואר רשום.
אני אקבל את הכסף שלי חזרה מינוס 30 ש"ח על משלוח לכל כיוון..
כשהתקשרתי אליהם, ההצעה היחידה הייתה לשלוח לי שליח ולהחזיר לי את הכסף כזיכוי לאתר. איפה לקיחת האחריות? איפה שירות לקוחות? כבר קרה לי בעבר שמוצרים פגומים הגיעו אליי מחו"ל ושירות הלקוחות עלה על זה של סטיילריבר בעשרות מונים!

אני לא הייתי ממליצה עליהם כ"כ מהר...

גילי אמר/ה...

אני הזמנתי כבר שלוש פעמים: פעמיים הייתי מרוצה- חגורה ונעליים (כן, נעליים- אותי זה תמיד הכי מפחיד) שהיו ממש מציאה ומשמשים אותי מלא. בפעם השלישית- חולצה מכופתרת שהתגלתה כבעלת גזרה בעייתית- רחבה מדי וקצרה מדי באורך. לא החזרתי, היה לי חבל. היא היתה די זולה ואולי בתוך חצאית או מכנסיים גבוהים תראה נורמאלי. הפאשלה הזו גרמה לי לשלוח להם מייל ולהציע שתי הצעות: הראשונה, כפי שכבר נכתב- לכתוב מידות מפורטות ומה מידותיה של הדוגמנית ואיזו מידה היא לובשת. השניה, לאפשר טוקבקים כמו שיש באמריקן אאוטפיטרס. אם מישהי במידה 38 קנתה את החולצה שאני קניתי במידה מדיום והיא היתה לה גדולה מידי- אני רוצה לדעת את זה. אם הצבע בהיר יותר ממה שנראה בתמונה- זה חשוב לי. מצד שני, הנעלים שקניתי יפות ונוחות בטירוף. למה לא לחלוק מידע? נעניתי שהם בודקים את ההצעות.

קרן אמר/ה...

מרג'ורי, אם אני לא טועה, סטייל ריבר הם אלה שכותבים את הכתבות במדור סטייל של מאקו וזה אכן מאוד מורגש. דווקא בפאשן פורוורד הם מכניסים את הפריטים שלהם מעט יותר בעדינות.

מיכל, הרקע השחור באמת פחות נעים לעין ואני זוכרת שציינתי את זה עוד ברכישה הראשונה באתר(לפני שהם היו שייכים למאקו), מעניין אם הם מתכוונים לשנות תצוגה. בגזרת החיפוש ותצוגת הפריטים יש להם עוד על מה לעבוד.

מורן, אני מסכימה איתך חלקית. את גובה הדוגמנית וטבלת מידות בסנטימטרים הם צריכים להוסיף על מנת ליישר קו עם אתרים בחו"ל. סוג הבד מופיע ליד כל פריט ממה שראיתי. לגבי דיוק המידה? זה מאוד אינדיווידואלי ותלוי במבנה הגוף של כל אחת. אני מניחה שברגע שיש אחידות במידות מבחינת הגודל בסנטימטרים לא תהיה בעיה לבחור במידה הנכונה וזה משהו שבאמת חסר.
לגבי ההמלצה עליהם, זו היתה הרכישה השישית שלי באתר במהלך השנה האחרונה. למזלי, כל ההזמנות שלי היו מוצלחות והוספתי למלתחה פריטים שהפכו למאוד שימושיים לי, וזו הסיבה שהמלצתי עליהם(גם בפוסטים קודמים במהלך השנה האחרונה ועוד לפני שהאתר יצר עימי קשר). אבל כנראה שהסיבה לכך שהפריטים מתאימים לי היא שאני לא "מסתכנת". בדרך כלל אני לא מזמינה מכנסיים אונליין, אלא אם מדדתי מראש. ומבחינת שמלות וחולצות, אני בדרך כלל מעדיפה להזמין טיפה גדול מאשר להסתכן בטיפה קטן.
המקרה שתיארת נשמע על התחום האפור. מצד אחד זה מעצבן, מצד שני ככה כולם מתנהלים. היה לי מקרה עם אסוס שבו הזמנתי חולצה בצבע X והגיעה חולצה בצבע Y. במובהק תקלה שלהם בשילוח. יצרתי קשר עם שירות הלקוחות. שלחתי תמונה להוכחה. הם הודיעו לי שאני מוזמנת להחזיר את הפריט והם יזכו אותי עליו. שאלתי מה בנוגע למשלוח ועל כך השיבו שהמשלוח עליי.

גילי, טוקבקים זה באמת רעיון מעולה, מעניין אם הם יאמצו אותו. אני חושבת שבמידה מסויימת הם כן מנסים להשתפר ולהיות קשובים ללקוחות כי כן נעשו שינויים באתר בתקופה האחרונה. כמו שכתבתי בפוסט, יש להם עוד שיפורים להוסיף כדי שנוכל לומר שיש אלטרנטיבה מקומית טובה לקניות אונליין.

אנונימי אמר/ה...

Ηаѵe yоu eѵer thought about incluԁing
a littlе bit more than јuѕt yοur аrticles?
Ι mean, whаt you ѕay is imρоrtant
and all. Nеverthelesѕ imagine if yоu addeԁ ѕomе grеat gгaphics or νideοs tο give уour ρostѕ more, "pop"!
Υour cоntent is excellent but with images and cliρs, this website could сeгtaіnly be
one of the νery best in itѕ niсhe. Wonderful blοg!
Look at my web blog ... Anti-aging skin care reviews

אנונימי אמר/ה...

Have you ever thought about includіng a little bit
mоre than just уour artіclеs?
I mean, what you say іs impοrtant and all.
Nevеrtheleѕs imagіnе if you added sοme grеаt graphiсs or videoѕ to giνe youг ρosts morе, "pop"!
Your cοntent is eхcellent but with іmages and clips, this websіte could сеrtainly be one of the veгy best in its niche.
Wonderful blog!
My webpage - Anti-aging skin care reviews