24.4.2012

שבת בפארק וחוויות התל אופן

בשבת האחרונה החלטנו לנצל את מזג האוויר הנעים ולצאת לטיול אופניים ברחבי העיר, אני יצאתי עם האופניים החשמליים שלי ועומר הסתמך על התל אופן. ההתחלה היתה מבטיחה. קפצנו למתקן ההשכרה מול קניון רמת אביב ותוך דקות ספורות יצאנו עם האופניים. נסענו בשבילים של פארק הירקון ונהננו מהרוח הנעימה. פגשנו את המשפחה שישבו בלב שדה המטקות(ממתי המטקות הגיעו גם לפארק?) לפיקניק קצר והמשכנו הלאה לטייל.
החלטנו לעצור לנוח ולהחזיר את האופניים למשך 10 דקות בכדי לא להגיע להשכרה יקרה מדי. שם התחילו הצרות. החזרנו את האופניים לפי ההוראות, אבל המכשיר לא זיהה אותם. ניסינו לחבר אותן שוב, יוק, אין תגובה. ניסינו לצלצל למוקד, אבל לאחר 15 דקות המתנה ללא מענה ויתרנו. לקחנו שוב את האופניים ונסענו למתקן אחר. שם ההחזרה עבדה בניסיון הראשון.
משם המשכנו לכיכר רבין שוב על האופניים ועם עוד זוג חברים(היא על אופניים ורודים ומהממים, הוא על תל אופן) לעצירה לנשנוש בלנדוור. הגברים החזירו את האופניים שלהם ללא בעיות ניכרות והתיישבנו לאייס לימונענע בשמש. אחרי המנוחה נדרשנו לקחת שוב אופניים, צריך גלגלים לדרך חזרה. כאן התחילו הבעיות. לפי האפליקצייה של תל אופן לאייפון, סומן שיש אופניים פנויות בלונדון מינסטור. הגענו למתקן והוא זיהה רק זוג אחד שהיה שבור. שוב חזרנו לאפליקציה. ועברנו למתקן ליד כיכר מסריק שסומן שיש בו 10 זוגות. מתוך 10 הזוגות שאכן היו מחוברים למתקן, המכשיר זיהה רק זוג אחד וסימן אותו כתקול ולכן לא ניתן להשכרה. שוב לאפליקציה, הפעם פנינו למתקן בפרישמן 77, שגם בו סומנו 10 אופניים זמינות. בשעה טובה, בניסיון השלישי הצלחנו לשכור שני זוגות אופניים תקינים ולצאת לדרך.
השירות הזה היה יכול להיות משהו נפלא. גם הרעיון של השכרות קצרות ופריסה רחבה של המתקנים בעיר בוצע בצורה מצויינת, אבל משהו בפינישים של העמדות עצמן הלך לאיבוד. התפקוד של החיבור למתקן פשוט לא טוב. שמענו מחברים שפשוט התייאשו וקיבלו החזר על דמי המנוי שהם היו נתקלים בבעיות החזרה על בסיס יומי. זה שירות שאמור לעבור חלק ובלי בעיות. אני לא מקבלת טענות כמו "זה שירות חדש, צריך לתת להם זמן". היה פיילוט, ערכו עשרות ניסויים והתלונות על התפקוד מגיעות כבר כמה חודשים, אבל כלום לא נעשה. מישהו חסך כסף במנגנון החיבור למתקן ועכשיו משלמים את המחיר. וכל זה עוד מבלי לציין את תחזוקת האופניים עצמם. בכל המתקנים ראינו אופניים עם הילוכים שבורים, גלגלים לא מחוברים, מושבים תקולים ועוד. אני מאוד מקווה שבתל אופן יהיו קשובים לתלונות וינסו לשפר את המצב, כי כרגע, השירות הזה מאוד לא נוח ולא מאפשר להסתמך עליו.
מה לבשתי?
גופיה מחנות בבוגרשוב, 130 ש"ח.
מכנסי פשתן מפוראבר 21 בניו יורק, כ40 ש"ח.
שרשרת משוק הכרמל עם תליון שקיבלתי במתנה מהמועדון של רביד, 20 ש"ח.
עליונית מאולד נייבי, כ35 ש"ח.
נעליים מזארה באמסטרדם, כ125 ש"ח.
חגורה חומה מאסוס, כ20 ש"ח.
נ.ב.1
אני רוכבת תמיד עם קסדה. היא הוסרה לצורך הצילומים ומיד חזרה לשמור על הראש שלי. קסדה זה קול!
נ.ב.2
מחר תוכלו למצוא אותי במוסף זמנים מודרניים, בכתבה על שמלות הכלה הבלתי נשכחות. 

6 תגובות:

marjorie morningstar אמר/ה...

אולי תשימי לינק לפוסט חתונה? שנוכל להזכר בשמלה הבלתי נשכחת :)

מאוד אהבתי את מה שלבשת. אני חושבת שהחיתוכי-גזרות האלה (גבוה במותניים, קצר ברגליים) הכי מחמיאים לך ויושבים עליך בצורה מושלמת.

אני מאוד מקווה שישפרו את תל-אופן, כי זה פרויקט פשוט מקסים בעיניי (אפילו שעוד לא היה לי אומץ לנסות אותו בעצמי..)

sefi אמר/ה...

אני עדיין בוחרת להסתמך על האופניים שלי. אני מניחה שתמיד יש תקלות במכשירים טכניים. ניתן רק לקוות שהכל יתוקן ויעבוד מעולה.
בעיקרון אחלה תמונות ואווירת אביב!

אנונימי אמר/ה...

את מהממת בשמלת החתונה מיני שלך.
1600 שקל זה ממש מציאה תהני.
ביי
לולה.

קרן אמר/ה...

מרג'ורי, לבקשתך, הפוסט הבא מכיל לינק לפוסט חתונה :)
אני מאוד אוהבת ללבוש מכנסיים קצרים, חבל שאי אפשר ללכת ככה למשרד...
אני מאוד מקווה שהם לוקחים לתשומת ליבם את הביקורת, כי באמת חבל שהפרוייקט הזה יתמסמס.

ספי, אני מבינה אותך לגמרי והמון אנשים בוחרים להישאר עם האופניים שלהם מאחר וזה לא לגמרי מתפקד טוב. אבל יש כאלה שאין להם ברירה.

אנונימית, תודה רבה על המחמאה, מקווה שתמשיכי לקרוא בבלוג.

Hug אמר/ה...

אני ממש אוהבת את הפרח הראשון שצילמת
שכחתי את שמו
אבל אנקדוטה מעניינת במיוחד- הפרח הזה נסגר בלילה ונפתח לאור יום בשביל לקלוט שמש :)
נראה שהיה לך יום כיפי במיוחד :)

אנונימי אמר/ה...

I dо аcceρt as true ωith all thе concepts you have
оffered to yоur post. They are
really convincіng аnԁ will definitely
work. Nonetheless, the posts arе toο bгief for
startегѕ. Could yοu please lengthen them a
bit from ѕubsеquent time? Thank you for the post.
Here is my page ... resources