2.9.2012

אמת בפרסום

לאחרונה נתקלתי לא מעט פעמים בתופעה שהטרידה אותי וחשבתי הרבה האם לכתוב עליה או לא. כמו שניתן להבין, החלטתי שכן. מהי התופעה המדוברת?
ככל שהתחלנו לגלות יותר פתיחות כלפי קניות אונליין, כך החלו לצוץ יותר ויותר אתרים מקומיים ו"חנויות" פייסבוק שמציעים לרכוש את כל העולה על רוחך. מאחר ויש מאחורי ותק מסויים של רכישות באתרים מחו"ל, יצא שנתקלתי לא מעט פעמים בפריטים סיניים מאיביי, מוצגים לראווה באתרים מקומיים כפריטים שמיטב הסטייליסטיות הצליחו לשים את ידן על סחורה חמה לאחר ליקוט בקפידה, והתמחור כמובן, לא ממש תואם לתמחור המקורי. השיא היה כשנכנסתי לחנות של ASH בקניון רמת אביב וראיתי שם ג'ינסים, תיקים ונעליים מאסוס, עדיין עם תווית אסוס עליהם ומחיר לאחר עדכון מעלה מעלה מעלה. ואי אפשר בלי כמה דוגמאות...
 צילום מסך מתוך האתר Adika style.
 והתאומה האבודה מאיביי(צילום מסך מתוך איביי). ההפרש ממש פעוט, רק פי חמש מהמחיר באיביי. 
 צילום מסך מתוך האתר Fashet.
והתאומה האבודה מאיביי(צילום מסך מתוך איביי). אם תדפדפו בלינקים, תגלו שגם הגוונים המוצעים למכירה זהים לחלוטין, מפתיע. כאן ההפרש מעט יותר צנוע, רק פי 4 בערך.

דיברתי על הנושא עם עומר והטענה שלו היתה שבסופו של דבר אנשים תמיד יחפשו איך להרוויח על חשבון האחר ואם אנשים כל כך טיפשים או לא מודעים לאפשרויות שלהם, שישלמו. אני קצת מתקשה לקבל את הגישה הזו ובדיוק כמו בבלוגים, מצפה לאיזשהו "גילוי נאות". יכול להיות שאני תמימה ולא חושבת כמו איש עסקים ממולח, אבל השורה התחתונה היא כזו: את השמלה הספציפית הזו יצא שהזמנתי לפני כחודש, היא נחמדה ויושבת יפה, אבל איכות הבד ורמת התפירה שלה ממש לא שווה 370 ש"ח. אם ההזמנה הראשונה שלי מהאתר הזה היתה השמלה הזו, כנראה שזו גם היתה ההזמנה האחרונה, ולא משנה מה טיבם ואיכותם של שאר הפריטים שנמכרים באתר(אני נותנת להם להנות מהספק).

מה אתן חושבות על הנושא? לגיטימי או מסריח? הופתעתן לגלות שבסופו של דבר גם כאן מדובר בפריטים סיניים אורגינל?

אדגיש למען לשון הרע ובלה בלה בלה שמדובר כאן בדעתי האישית בלבד והסקת המסקנות שלי מהתבוננות בפריטים המדוברים אונליין. סוף דיסקליימר :)

15 תגובות:

ביני אמר/ה...

אפשר להוסיף למחיר הוצאות של החנות +רווח, אבל פי 5 זו כבר גניבה, במיוחד כשמדובר בחנות אינטרנטית.
המסקנה - לא קונים בארץ, בכלל.

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד לך!!אני מאוד מקווה שלא יתנפלו עלייך כל מיני "קנייניות" של האתרים הנ"ל,שאני רואה את הדברים האלה זה פשוט מרתיח למרות שגם הבן זוג שלי בדעה של בעלך -תמיד יהיו אנשים שישלמו אפילו במדינה כמו שלנו שכולם פוחדים לצאת פרייארים.

The Fashion Kitty אמר/ה...

אוי! גם אותי הסיפור הזה הוציא מדעתי ובדיוק גם כתבתי רשומה על הנושא הזה.

זה מדהים אותי כמה טיפשים אנשים חושבים שאנשים אחרים...:-/ מכעיס!!!

(היה לי דיון עצבני על העמוד של "אלמה" ויוה לה בוטיק בתחת שלי...:-/)

http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2375551&r=1

Standing Ovation אמר/ה...

מעולה! האמת היא שעצוב מזה, גם רואים את התופעה הזאת ברשתות הגדולות במיוחד בנעליים ואקססוריז, רשת אחת מוכרת נעליים ב 300 ש"ח בעוד בחו"ל מוכרים אותן ב 20 יורו.

sefi אמר/ה...

אני לא יודעת למהזה מפתיע אןתך. אנשים עושים כסף מלקנות בזול ולמכור ביוקר.
אני לא חושבת שהם עושים משהו פסול.
כל אחד שיקנה איפה שנוח לו.

אנונימי אמר/ה...

בוקר טוב בובה, אבל כל הכבוד שבחרת להאיר את עיניהן של הקוראות שלך, שאולי לא מודעות לעניין. אחת מהמגיבות שלך, שלא ממש התלהבה מהגילוי שלך, אבל תהיי בטוחה שלא משיקולי שוק חופשי, אלא משום השת״פ שלה עם בוטיק שעושה בדיוק את מה שאת מטיפה נגדו בפוסט שלך. הקיצר, הכל עניין של התמקצעות, ככל שנגלוש יותר, כך נראה יותר ויותר פריטים ונוכל לזהות בנקל את כל הגנבים למיניהם, עד שלא תהיה להם ברירה, אלא לגנוב קצת פחות...

LookinFab אמר/ה...

אותי זה מרתיח וכתבתי על זה גם בבלוג שלי. אנחנו רגילים לשלם יותר וזה נורא וצריך להעלות את המודעות לעניין.
מעניין מי קהל היעד של האתרים האלו. הרי רוב האולוסיה שרוכשת באינטרנט הם אנשים שמרגישים מספיק בנוח לעשות זאת ולכן הם כנראה אנשים משכילים שיודעים אנגלית במידה כלשהי.

Mirelle אמר/ה...

אוח אני לא יודעת להגיד לך עד כמה שזה מעצבן אותי לראות את זה.
ויש ה-מ-ו-ן אתרים כאלה שצצים כפיטריות אחרי הגשם. כמובן שכולם "מיבאים באופן אישי מהונג קונג ובוחרים את הפריטים הייחודיים בקפידה".
הקאתי בפה.

אנונימי אמר/ה...

סימן אזהרה ראשון לזיהוי אתר *מוכר ביוקר סחורה מאיביי*: "מידות עד 40/מדיום. בתקווה שיום אחד נרחיב את טווח המידות".

חבל שהנושא הזה לא מגיע גם לעיתונות היומית (שדאגה לפרגן לאדיקה בכתבת צבע לא מזמן) וזוכה ליותר חשיפה.
מצד שני קיימים לא מעט בוטיקים בת"א שזו פרנסם כבר שנים - ועדיין יש שם לקוחות.

אלכס אמר/ה...

כשמדובר בחנות אינטרנטית זה באמת מאוד מאוד מעצבן, כי בעצם את לא מקבלת שום ערך מוסף מהקנייה בחנות הזו ולא באי ביי.
כשזו חנות פיזית, אני יותר מבינה את זה , לבעל החנות יש הרבה הוצאות כמו שכירות, תשלום לעובדים וכו' שצריך לכסות. לא כולן מרגישות בנוח לקנות באינטרנט, בלי למדוד, להרגיש את הבד וכו' ועל הנוחות הזאת של לקנות בחנות פיזית משלמים.

אנונימי אמר/ה...

אני מסכימה איתך לגבי העיניין של להכפיל את המחיר פי 5, אני מבינה אם קונים ומייבאים ומכפילם את המחיר פי 2 (בכל זאת הוצאות מקום וכו') אבל פי 3 זה הרבה ופי 5 זה חוצפה! מה שיותר מרתיח אותי זאת העובדה שאפילו לא מנסים להסתיר זאת!
אני נתקלתי בתופעה יותר נוראית- עצרתי בבוטיק של מעצבת פה בארץ בתל אביב ובחנתי את התכשיטים ונתקלתי בתכשיט שריאתי אותו כבר (בתור אחת עם זיכרון של דג אני מצלמת כל דבר שמוצא חן בעיני בסביבה שלו שיהייה לי קל להיזכר- שלפתי את המצלמה וחיפשתי ומצאתי שהשרשרת תואמת וזהה לזאת שריאתי באבגד (אני מכינה תכשיטים להנאתי ושואפת רעיונות מכל אחד) כששאלתי לגבי השרשרת היא אמרה שז עיצוב שלה, עבודת יד שלה והשרשרת מאבן חן אמיתית והיא תמחרה את השרשרת ב-400 ש"ח כשבאבגד השרשרת זו עומדת כאחת הדוגמאות שלהן ליצירה בחנות וניתן לרכישה ב-100 ש"ח - חייבת לציין שבאבגד אמרו לי שאחת העובדות הכינה את השרשרת והיא עשויה מחרוזי זכוכית שמעוצבות וצבועות כמו אבני חן אמיתיות (שגם יקרות יותר)- זאת כבר חוצפה לשמה!!!! הייתי מזועזעת גם לוקחת קרדיט שלא שלה, משקרת לגבי האיכות והחומרים וגם מתמחרת פי 4

Michal (Skeletons Out of Closet) אמר/ה...

איזה מצחיק. למען האמת ראיתי את הפוסט עוד כשפרסמת אותו, אבל היה יותר מעניין לחכות לראות מה יגיבו לך. ציפיתי ליותר תגובות מתלהמות מבעלי עסקים/משת"פים. אגב, התופעה הזו מתרחשת גם באסוס עצמם, בH&M ובפוראבר21. כבר יצא לי לקנות משהו באיביי ולראות אותו על המדפים אחרי כמה חודשים במחיר משולש.
תיק שקניתי ב-40 ש"ח באיביי נמכר בארץ ב-200 ש"ח. אבל זה גם לא מפתיע אותי. רוב האנשים לא מבזבזים את היום בשיטוטים באינטרנט והזמן שלהם יקר. מה שכן מפתיע אותי זה שהם באמת חושבים שמדובר ב"עיצוב מקורי" של הבוטיק.

Unknown אמר/ה...

זה באמת מעצבן מעט, אבל אי אפשר להאשים אנשים על הדרכים שלהם להתפרנס, זה כמו הדוכנים שמוכרים בהם קרמים של ויקטוריה סיקרט, כשברור לכולנו שהמחיר האמיתי זה אחרי חילוק ארוך. אבל כל עוד אין בארץ(שמעתי שהולך להיות...או שאני כבר לא מעודכנת?)והדודה של האמא של החבר של המוכר מביאה את זה בכמויות מסחריות לארץ יהיה לאנשים מסויימים יותר נוח לקנות ביקר אבל במיידי.כל מה שנשאר לנו לעשות זה להגביר את המודעות ולפחות לתת לקהל הרחב את האפשרות לבחור, רוצים עכשיו?תשלמו על זה...סבלניים לחכות?תחסכו על זה כסף...

מ אמר/ה...

כבר הרבה זמן שהעניין הזה מטריד אותי, ואני שמחה לראות שאנשים הופכים מודעים לתופעה יותר ויותר.

הייתה גם מכירה של בלוגרית שממש אכזבה כשמכרה תיק שעולה באיביי 20 דולר עבור משהו כמו 400 ש"ח, כשכמובן שלא היה מדובר בתיק עור או בעיצוב ייחודי.
הציפייה הייתה שלפחות בחורה שמתעסקת רבות בתחום לא תזלזל כך בקוראות שלה ובמי שבאה לקנות ממנה.

ובנימה כללית יותר - כיף לקרוא בלוג נאמן לקוראיו ולא לשיתופי פעולה בלבד :)

מרינה גולדשטיין אמר/ה...

גם אני שמתי לב לזה...בהתחלה חשבתי שנידמה לי...ואז עשיתי בדיוק את מה שאת...מאז אם יש משהו שמוצא חן בעני באתרים המדהימים האילה בארץ אני מיד ניכנסת לאיבי ומזמינה לעצמי, ברבע מחיר...ומשלוח חינם