13.2.2013

רטרו מוד ומתכון לעוגיות

בשישי האחרון קפצנו לחברים שעברו לדירה חדשה. ניסינו לחשוב על מתנה נחמדה ובסופו של דבר החלטתי ללכת על הגישה של אמא שלי. היא נוהגת לקנות במתנה כלי הגשה כלשהו, למלא אותו בעוגיות/עוגה הום מייד ולארוז יפה. זו מתנה שמשדרת משהו אישי יותר. אמא שלי בדרך כלל מכינה קנטונצ'יני ממתכון של קרין גורן שיוצא ממכר במיוחד או בוחרת באופציית הבראוניז(המתכון הופיע בעבר בבלוג בפוסט הזה). אני החלטתי להכין עוגיות שיבולת שועל בעיבוד משלי על מתכון שמצאתי בבלוג המוצלח "אז מה את עושה כל היום?". המתכון הזה מהיר וקל להכנה ולא דורש מיכשור מתוחכם במטבח כדי שיצאו טוב. מכיוון שאנחנו לא חובבי פרג(טעם מעט משתלט בעיני) ומעדיפים להפחית בסוכר, הגרסא שלי יותר מדברת אלינו. אתם מוזמנים לנסות את הגרסא המקורית, וזו הגרסא שלי:

מצרכים
כוס וחצי שיבולת שועל(לא הגרסא להכנה מהירה).
100 גרם חמאה מומסת(אני ממיסה במיקרו).
ביצה אחת בטמפרטורת החדר.
חצי כוס סוכר חום.
כף קמח.
כפית אבקת אפיה.
חצי כפית ג'ינג'ר טחון.
חצי כפית מלח.

תנור שחומם מראש ל180 מעלות.

אופן ההכנה
מערבבים את שיבולת השועל עם החמאה עד שאין גושי חמאה בתערובת.
בקערית קטנה(אני משתמשת בכוס מדידה של השיבולת שועל כדי לא ללכלך עוד כלי) מערבבים יחד את הקמח, אבקת האפיה, הג'ינג'ר והמלח.
במתכון המקורי שמים דגש על כך שהביצה צריכה להיות בטמפרטורת החדר. זה לא חסר פואנטה! אם לא נותנים לביצה להתחמם, העוגיות לא יוצאות פריכות מספיק. אני בדרך כלל מגיעה הביתה מהעבודה ומיד מוציאה את הביצה מהמקרר. נמעכת קצת על הספה עם האייפד או מול גיא פינס(אם הצלחתי להגיע הביתה לפני 19:10) ולאחר שעה מתחילה בהכנה.
מקציפים את הביצה עם הסוכר בעזרת מטרפה. עכשיו תראו, אם יש לכם מיקסר בבית, תשתמשו בו. אל תתעצלו לנקות את הקערה, כי זה שווה את זה. זה לא שההקצפה הידנית כזו נוראית. בתכלס, שרירי הידיים שלי מתעצבים לא רע בזכות העוגיות האלה(הכנתי אותן 3 פעמים בשבועיים האחרונים), אבל זה גם לא תענוג גדול להקציף ידנית ללא הפסקה למשך 5 דקות. כמובן שכדאי להוסיף את הסוכר בהדרגה תוך כדי הקצפה כדי שהתערובת תהיה אוורירית כמה שאפשר.
בתנועות קיפול מוסיפים תחילה את תערובת הקמח והתבלינים. לאחר מכן ממשיכים בתנועות קיפול ומוסיפים את תערובת השיבולת והחמאה.

מניחים בתבנית במרחק של לפחות 2 ס"מ אחת מהשניה. אני אוהבת להכין אותן קטנות יחסית, בקוטר של כ4 ס"מ(כמות של שני שליש כפית בערך), כי זה גודל נשנוש אולטימטיבי ללא רגשות אשם, אבל אפשר גם יותר גדולות. רק תשימו לב שאתם טיפה מקווצ'צ'ים/מועכים את התערובת על התבנית, ככל שהעוגיות יותר דקות, הן יותר פריכות. אופים למשך כ10 דקות או עד שהשוליים מקבלים גוון קרמלי יפה.
וכדי שלא תחשבו שהפכתי לבלוג אוכל בלבד. לפוסט מצורפות תמונות של מה שלבשתי לביקור. זה תמיד משמח כשהאאוטפיט מתאים לשקית שמכילה את המתנה שהכנת :)
מה לבשתי?
שמלת סריג מH&M בניו יורק לפני הרבה שנים, כ60 ש"ח.
גרביונים מקלזדוניה בברצלונה, כ20 ש"ח.
צעיף מנוקד מסבתא.
נעליים של שני בר, 440 ש"ח ביריד זוגות.
ולסיום, הזכרתי כחלק מהמתכון שאני חוטאת בטראש הגיא פינס(כי לפעמים צריך קצת מוות מוחי, זה כיף). אז בשבוע שעבר אחד האיטמים היה על בית ספר למוזיקה(לא התוכנית הנוראית של קשת) שצילם גרסאת רוק לשיר של טיילור סוויפט. הגרסא שלהם מעולה. החיסרון היחיד - אני מוצאת את עצמי מזמזמת את השיר ובכל זאת, הזמזום מאוד דומה למקור וזמזם טיילור סוויפט זה לא כל כך קול. Enjoy!

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ועל זה החצי תמיד אומר - זה יותר טעים כשזה נעשה באהבה.
גם אני אוהבת להוסיף משהו "הום מייד", תמיד משדרג ונותן תחושה שמישהו שם חשב עלייך באמת (+בדר"כ כיף לשדרג את האריזה של החנות.. או לבקש מראש שלל סרטים ונייר מתאים ולאלתר כבר משהו לבד).

אני זוממת על הנעליים הללו של שני בר גם כן - תוכלי לומר לי מה גובה העקב ומדד הנוחות?

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

לייק אחד גדול על העוגיות! הולכת לנסות אותן מחר! אני מתה על מתכונים קלילים שלא דורשים הרבה עבודה ושהתוצאה שלהן מביאה לטעם משובח.

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

עדכון מהיום - הכנתי את העוגיות והן יצאו טעימות ממש! הלכתי על הגרסא שלך דווקא וחיסלתי כבר חצי.
הבעיה היא ששמתי כמות גדולה מידי על התבנית והן יצאו טיפהל'ה גדולות, אבל אני אלמד לפעם הבאה :)

קרן אמר/ה...

אנונימית, בדיוק, התחושה שמישהו חשב עליך...
גובה העקב הוא 7 ס"מ(מדדתי עם סרגל!) והן נוחות מאוד. לבשתי אותן למשרד ואני מתרוצצת לא מעט וכפות הרגליים שלי לא מתעבות אותי :)

שרונה, הן ממכרות! שמחה שיצא לך טוב. זה באמת מתכון פשוט.