20.9.2014

Monterey Peninsula Road Trip

בסופ״ש האחרון אירחנו אורחת קטנה וקופצנית  שהגיעה כל הדרך מישראל ונשארה איתנו עד רביעי בבוקר. אמנם היא מעולם לא ביקרה בסן פרנסיסקו, ולכן הביקור כלל לא מעט שיטוטים בעיר(את חלקם תראו בפוסט הבא), אבל החלטנו שיש מספיק זמן בכדי לצאת מהעיר קצת.

אחד היתרונות הבולטים של סן פרנסיסקו הוא העובדה שבמרחק שעה-שעתיים נסיעה ישנם לא מעט יעדים ששווים ביקור ולא דורשים הוצאה כבדה מדי, מלבד השכרת רכב. על הביקור שלנו בנאפה וואלי כבר כתבתי בעבר. הפעם בחרנו לסוע לעיירה כרמל ולשמורת Point Lobos. בשתיהן ביקרנו לפני יותר מארבע שנים, במרץ 2010, כשהגענו לאזור לטיול של חודש. ספטמבר-אוקטובר נחשבים החודשים החמים באזור, ויחסית עם פחות ערפל, מה שאומר שרוב הסיכויים שתגיעו לשמורה ותהנו מראות טובה.
התחלנו בכרמל הנמצאת במרחק כשעתיים נסיעה מהעיר. זוהי עיירה די יאפית שהפכה למאוד מתוירת ופונה בעיקר לתייר העשיר(חנויות של רולקס ומותגי מעצבי על שונים), אבל זו נקודה טובה לבראנץ׳ או צהריים לפני שמתחילים לטייל באמת. אנחנו אכלנו בKaty's Place שמפורסמים בעיקר בזכות הפנקייקים שלהם שנחשבים הטובים בארה״ב. לא מתיימרת להכתיר ולהמליך אף אחד, אבל פנקייק הבננות היה באמת מאוד טעים ושאר המנות נראו כמו מנות ארוחת בוקר בדיינר אמריקאי סטנדרטי. משם שוטטנו קצת ברחובות העיירה וירדנו לכיוון החוף לנקודת תצפית על המפרץ היפה. זהו חוף נחמד לרחצה, או יותר מדוייק, רביצה(מאחר ומדובר במי אוקיינוס, הם מאוד קרים, גם בתקופה החמה בשנה. בנוסף, לפני כמה שבועות היה שם כריש).
אכלנו, שתינו, אפשר להתחיל. Point Lobos היא שמורה קטנה הנמצאת במרחק כחמש דקות נסיעה מכרמל. מאפשרים כניסה של עד 150 במקביל לשמורה. עלות הכניסה לרכב פרטי היא 9$. לפי מה שקראנו, מומלץ להגיע לפני 9 בבוקר ואחרי 2 בצהריים בכדי שתצליחו להיכנס. אנחנו הגענו בסביבות 14:00 והיה בסדר.
כיאה לאמריקאים, המסלולים מאוד קלים להליכה ורובם נגישים לנכים(עם כיסא גלגלים). אל מסלולי ההליכה השונים מגיעים ברכב, ומשם לרוב יש בערך קילומטר או שניים של הליכה. לא ממש מוגבל למטיבי לכת. מה רואים? כלבי ים, דולפינים, אולי אפילו לווייתנים(עומר והאורחת עדיין חלוקים לגבי מה הם ראו שם במים). השמורה עצמה יפה מאוד, עם יערות שנראים כמעט מכושפים למרגלות מצוקים יפים.
בדרך חזרה לעיר החלטנו לעצור בGilroy Premium Outlet שנמצא בערך באמצע הדרך בין כרמל לסן פרנסיסקו, ממש על ה101. מבחינתנו האאוטלט היה מעט מאכזב. אולי בגלל החום(30 מעלות! בערך 6 מעלות מעל הטמפרטורה בשמורה), אולי כי המקום מסודר מוזר, עם ארבעה מתחמים שונים שכביש סואן מפריד בינהם, ואולי פשוט אנחנו יודעים שפריטים במחירים זולים הם דבר שנגיש לנו כל הזמן, אז איבדנו את הצורך ״לצוד מציאות״. אישית אני מעדיפה את האאוטלט בLivermore  שנמצא בערך 40 דקות נסיעה מהעיר, מהצד השני של הגשר. בכל אופן, האורחת יצאה עם כמה שקיות, אנחנו חזרנו בידיים ריקות. בעצם קנינו קולה. כי חם.
זהו, מקווה שנהנתם מהתמונות. שבוע טוב לכולם!