17.3.2015

Into the woods - Muir Woods

הסיפור שלנו עם מוייר וודס די משעשע. רק בניסיון/תכנון השלישי שלנו הצלחנו באמת להיכנס ולטייל בפארק. מדובר בשמורה לא גדולה במיוחד שנמצאת צפונה במרחק כחצי שעה נסיעה ממרכז סן פרנסיסקו. יער עצי רדווד קלאסי, בני אלף שנים ויותר(וגם פחות) עם מסלולי הליכה גריאטרים למדי ונוף יפה ומרגיע. אז למה היה לנו כל כך קשה להגיע? החניה!
בחודשי הקיץ(אפריל עד אוקטובר) הפארק מפעיל שאטל מאזור כביש 101 שעוצר בכניסה לפארק. מאחר והפארק קטן, אין בו מספיק חניות ולכן כבר קרה שהגענו עד לשם(בתקופה שהשאטל לא פעיל), חיפשנו חניה במשך חצי שעה, התייאשנו ונסענו. בביקור הנוכחי פשוט שינינו אסטרטגיה והגענו לפארק בשעה 12:30-13:00. אפשר לומר שזו שעת חילוף משמרות. המשפחות מסיימות את הטיול שלהם ומפנות את החניות לצעירים שישנים עד מאוחר ואוכלים בראנץ׳ עם מימוזה לפני שהם מזיזים את עצמם לפעילות קצת יותר אינטנסיבית(רק קצת). בשיטה התל אביבית הידועה, עקבנו אחרי אנשים עם מפתח והגענו לחניה המיוחלת. אני לא כל כך מבינה למה השאטל לא פועל כל ימות השנה כי מזג האוויר כאן לא באמת משתנה. המלצה חמה - אם אתם מגיעים לבקר בתקופה שבה השאטל פועל, השתמשו בו!
לוגיסטיקה - הכניסה לפארק עולה 7$ לאדם והחניה(אם מצאתם אחת) חינם. תוכלו לקבל מפה בסיסית בחינם או ברושור עם קצת יותר סיפורים והרחבות עבור 1$ שכל כולו תרומה לשימור הפארק. ישנם מסלולים קצרים, מעגליים וקלים שלוקחים לא יותר משעה של הליכה איטית וישנם מסלולים מעט מאתגרים יותר שכוללים מדרגות ומגיעים לתצפית על האוקייאנוס.
אם כבר נסעתם לפארק, ממליצה בדרך חזרה לעיר לעצור בעוד שתי נקודות - בחוף הים הסמוך Muir Beach ובנקודת התצפית על סן פרנסיסקו שכתבתי עליה בעבר. החוף עצמו יפה מאוד ובחודשי הקיץ אפילו מתאים לרחצה(למרות שגם במרץ ראינו אנשים במים). נקודת התצפית מספקת זווית קצת שונה על גשר הזהב והעיר כולה וחבל שלא לעצור שם בדרך חזרה לעיר.
אני לא יודעת לומר שהפארק וסביבתו הם כאלה מיוחדים ומרתקים, אבל אם יש לכם יום אקסטרא בעיר, או שכבר ביקרתם באזור בעבר ואתם מחפשים לבלות חצי יום בקצת טבע, זו אופציה נחמדה וקרובה יחסית.
מה לבשתי?
גופיה מיוניקלו, 7$.
חולצת ג׳ינס מיוניקלו, 15$.
טייץ של היינס, 100 ש״ח מישראל.
נעליים של סטיב מאדן, 15$.
תיק של מדוזה, 370 ש״ח מישראל.
ג׳קט עור של מנגו, כ400 ש״ח מברצלונה.

2 תגובות:

sefi אמר/ה...

לא, החוף הסלעי הזה פשוט מהמם!
איזה כיף. רואים שאת נהנת שם וזה משמח.
:)

קרן אמר/ה...

הוא מהפנט! היו שם חבורת נערים ונערות ששיחקו פוטבול על החוף וזה הרגיש כמו פרסומת לאמריקן איגל לפרקים :)

בהחלט נהנים, תודה חמודה!