12.8.2010

בואי, תאכלי משהו

לפני כמה ימים נתקלתי בתמונה הזו של ליה מישל מטקס פרסי הנוער:
לא ניתן להכחיש, ליה נראת כאן משמעותית רזה יותר מבעבר(התעלמו לרגע מהנעליים הגסות והכעורות, הגזרה הלא מחמיאה של השמלה והאיפור בגווני מוות). זהו רזון שאינו מחמיא לה ושיטוט קצר ברשת מראה שאני לא היחידה שחושבת שהרזון שלה קיצוני ביחס לעבר. גם כשמתבוננים בתמונות שלה מהשנה האחרונה(כאן מאותו הטקס בשנה שעברה בשמלה חמודית ובתור דודה מחודש מאי השנה):
מה שבאמת הפתיע אותי בכל הסיפור הוא לא העובדה שהיא ירדה מאוד במשקל, אלא העובדה שזה הטריד את התקשורת האמריקאית וזה הפך לנושא לשיחה בפנאלים השונים. אבל למה דווקא ליה? למה הרזון שלה מטריד אבל זה של ניקול ריצ'י עובר להם מתחת לראדר. יכול להיות שהסיבה היא הסדרה שבה היא מככבת. Glee מתיימרת להיות שוברת מוסכמות. המעודדת הראשית, שגם עומדת בראש מועדון ההתנזרות נכנסת להריון ואבוי, לא מהחבר שלה אלא מהילד הרע של קבוצת הפוטבול. הילדה השמנה הופכת לחברה הכי טובה של המעודדת הראשית, מטיפה כמה חשוב להיות שלם עם עצמך וחוזרת שוב ושוב על המנטרה: "אני יפה!", In all shapes and sizes. אז כנראה שהרזון של ליה מישל נתפס לאמריקאים כצביעות, מאחר והיא יושבת על משבצת ה"סדרה שרוצה לחנך אתכם, אמריקאים שטחיים". איך אפשר לחנך כשמקור כל הרוע, רזון, מככב אצלכם בקאסט?

יצא לי לפני כמה חודשים לראות ראיון עם גל גדות שהתרעמה על כך שמאשימים אותה באנורקסיה, שאין דבר נורא יותר מבחינתה מאשר להאשים בחורה במחלה קשה שכזו.נראה לי שאסתי גינזבורג חושבת אחרת. כנראה שיותר נוראי שקוראים לך שמנה כשהפרנסה העיקרית שלך מגיעה מלהצטלם בבגד ים. בודאי נתקלתם בפרסומים האחרונים על אסתי גינזבורג ועל העובדה שהיא השילה 8 ק"ג בחודש ממשקלה כדי להצטלם לקמפיין של חברת הלבשה תחתונה(ועדיין נראתה די בוטילישס). כל מדורי הרכילות/אופנה לא חסכו ממנה את דעתם בחודשים שקדמו לדיאטה וגם לאחריה, ביקרו את התנודות במשקלה ואת המראה "הדשן" שלה.
אז אולי הכל בסדר עם ליה מישל, או עם גל גדות, או אסתי גינזבורג אבל לנו כצופים/קונים/קוראים קצת קשה עם המוסר הכפול. מה אתם חושבים?
התמונות לקוחות מכאן.

10 תגובות:

sefi אמר/ה...

אני חייבת לציין שלי לא אכפת. שכל אחת תרזה ותשמין ואם היא עושה מהגוף שלה כסף וזה נחוץ לה לפרנסה שתעשה מה שבא לה.
אני לא חושבת שלנו כציבור יש מה להביע את הדעה שלנו בנושא משקל של אנשים זרים. יש המון גורמים שמרוויחים כסף מרכילות ולכן הם מרכלים.
שיהיה לכולם לבריאות.

קרן אמר/ה...

אני מסכימה איתך שבשורה התחתונה כל אחד צריך לעשות מה שטוב לו ושעדיף שכל אחד יתעסק בעניינים שלו ולא ידחוף את האף, אבל כנראה שאנחנו חברה כזו, שמעירה. אני זוכרת שכתבת בעבר על כך שגם לך מעירים לפעמים על המשקל.
העניין הוא שהאנשים האלה שמרוויחים כסף מרכילות, עושים את זה כי יש מי שקורא אותם...

שירלי אמר/ה...

אני בכלל לא חושבת שזו אותה אחת...
אם במקרה זאת כן אותה אחת, אז ממש חבל... מאוד נחמד לעצום עיניים ולהגיד "מה אכפת", אבל זה הרס, הורס ויהרוס עוד הרבה ילדים וילדות (הגיל יורד עוד ועוד עם השנים...) שאלוהים יודע למה, מוצאים במפורסמים מודל לחיקוי.
ובלי שום קשר למסר השלילי שהכוכבת הזו מעבירה, ה-ר-ב-ה יותר יפה ומחמיא לה המשקל שבתמונות הקודמות (אם זו באמת היא בתמונה התחתונה. אני אישית לא רואה שום דמיון)

עדן אמר/ה...

שירלי, זאת היא.
גם לדעתי זה מזעזע, לא זיהיתי אותה בהתחלה.. זה פשוט נורא.בתמונה עם השמלה הצהובה היא נראת כל כך שמחה ומלאת חיים, גם אם זה אשליה למצלמות - עדיין היא מצליחה לשדר את זה. ובתמונה החדשה, גם אם היא תחייך.. היא תראה רע, שברירית וחלשה.
עצוב שהיא הגיעה למצב כזה, הייתי ממש בשוק. אני אוהבת אותה בתור שחקנית ועצוב לי מה שהיא גורמת לעצמה.
נקווה שהיא תהיה בסדר, אין לי מה להגיד יותר מזה.
לגבי גלי, זה נכון מה שאת אומרת. מצד שני, היוצרים ואלה שרוצים לשדר את הערכים של המוסר והאכפתיות אחד מהשני והאהבה העצמית, הם לא אחראים למה שהשחקנים שלהם עושים. ומה, יעיפו אותה רק כי היא הרזתה? לא נראה לי שזה הגיוני ובסדר.
אני מאוד אוהבת את הסדרה הזאת. אני חושבת שהיא בין הסדרות שהכי גרמו לי(ואני בטוחה שלכל מי שצופה בה) לחשוב על ההתנהגויות היומיומיות שלנו ולשנות, אפילו אם דבר אחד. ביחס לגבי עצמך, ביחס לגבי הסביבה. ולדעתי זה בדיוק מה שהיוצרים רצו להשיג. כי אם כל ילד באמריקה וברחבי העולם שצפה בסדרה קיבל על עצמו אפילו לקח אחד, הסדרה עשתה את שלה.

קרן אמר/ה...

שירלי, זו אכן היא, קשה לראות כי תווי הפנים שלה נעלמו, אבל זו היא.
אני חושבת שנגעת בדיוק בנקודה. מצד אחד היא משתתפת בסדרה שנצפת על ידי אלפי בני נוער בכל העולם, סדרה שמנסה להקנות דימוי גוף שפוי יותר לצופים הצעירים. מצד שני, היא אדם פרטי עם תנודות בחייה ובמשקלה כמו כל אדם אחר. ויכול להיות שכולנו קופצים למסקנות ובעצם היא כן בריאה, אבל פשוט עבר עליה שבוע לא קל שגרר ירידה במשקל, שאצלה מתבטאת חולני משהו. שלא תביני אותי לא נכון, אני מסכימה איתך שיש המון בעייתיות בשחקנית שנראת ככה בסדרת נוער(ומבוגרים...), אבל למה על מישהי אחרת זה בסדר?

עדן, נכון, הם לא יכולים להיות אחראים על תנודות המשקל של השחקניות שלהם, אבל כמו שאת מציינת בעצמך, זו לא סדרת נעורים סטנדרטית. הם כן מנסים לשדר משהו אחר לגבי ההערכה העצמית של בני נוער. אני חושבת שזו בדיוק הסיבה שהנושא עלה לכותרות בארה"ב. כי מצד אחד מאוד אוהבים את הסדרה הזו ומעריכים את מה שהיא מנסה לעשות, אבל מצד שני גם אצלם לא הכל מושלם וגם הכוכבים שלהם סובלים מהפרעות.
אולי אנחנו פשוט מצפים ליותר מדי?

עדן אמר/ה...

בשום מקום אין דבר כזה "הכל מושלם"; זה לא משנה איזה דמות את משחקת, אם את משחקת את הילדה הטובה והמושלמת בסדרה החינוכית או שאת משחקת את הכלבה בסדרה ל'מבוגרים'.
הדמות שאת רואה בטלויזיה היא לא אותה אישה שהיא מאחורי הקלעים, וברור לי שאת יודעת את זה. לכן אני חושבת שאין קשר בין גלי לבין הבעיות שלה, כי לכל אחד יש בעיות לא משנה מה הוא במקצועו.
חוץ מזה, נכון שזו לא סדרת נעורים סטנדרטית. אבל לכי תגידי לליאה "את לא יכולה להיות אנורקסית, את דמות מפורסמת בסדרה חינוכית!!!!!". שוב, אין קשר.

בנוסף לכך, אני חושבת שהיו עושים מזה ביג דיל גם אם היא הייתה כוכבת פורנו מפורסמת. את מבינה, התקשורת משדרת לנו שזה מפורסם כי "היא אמורה להיות דמות חינוכית" כשלמעשה אלו רק תירוצים כדי לנפח את רעיון הכתבות והרכילויות.

קרן אמר/ה...

נכון שהדמות שהיא משחקת לא גוררת בהכרח את מי שהיא בחיים, אבל יש לה "אחריות" מסויימת(במרכאות כפולות ומכופלות...) מבחינת הקהל האמריקאי.
אני חושבת שכבר היה מקרה בעבר של "התנהגות לא נאותה" מצד שחקנית בסדרה שמיועדת לקהל צעיר שהועזבה מתפקידה. לא זכור לי הסיפור המלא, אבל אני זוכרת שזה הכה גלים.

גם בארץ היתה שערוריה קטנה כשכוכבת ילדים הצטלמה בבגד ים ופוטרה מערוץ הילדים.

לגבי הרכילויות למיניהן, כמו שכתבתי לספי, השוק הזה קיים כי הוא רווחי וכי כולנו קוראים אותו. הפוסט הזה לא היה קיים אם לא הייתי מזפזפת לערוץ E בדיוק כששודרה הביקורת על המראה שלה... :)

אני לא חושבת שיש פה צעד מוצדק או שגוי. זו תהיה טעות לפטר אותה כי אף אחד לא באמת יודע מה הסיבה לירידה שלה במשקל. מצד שני, לדעתי זו תהיה טעות מצידה להתעלם לחלוטין מהביקורת ולא להגיב בכלל על הנושא.

עדן אמר/ה...

נכון מאוד :)
אגב זאת אותה עדן שהגיבה לך בפוסט בבלוג של דוגמנית :)

קרן אמר/ה...

ניחשתי :)
ברוכה הבאה לבלוג!

דוגמנית אמר/ה...

היא באמת רזתה המון ולמען האמת...היא לא נראית טוב. חבל.