13.12.2010

מתכון

לאחרונה גיליתי חיבה לבשר. אם פעם לא הייתי מסוגלת לאכול בשר בקר שאינו טחון, היום התנאים התגמשו ואם מדובר בבשר טוב, אוכל אותו בשמחה.

החבר מרוצה במיוחד מהתגלית הזו, כי המשמעות היא שסופסוף יש לו שותפה ללעיסת סטייק טוב.
הגילוי האחרון הזה השפיע על התפריט של השבת החורפית האחרונה. הכנתי סינטה צרובה בתנור על מצע פוקצ'ת טפנד זיתים עם עגבניות שרי תמר מיובשות ועלי בזיליקום טריים. כל זה נשמע מאוד מפוצץ, וגם נראה מרשים, אבל מאוד לא מסובך להכנה.
אבל לפני הכל אני צריכה להתוודות בפניכם. אני לא ממש מבשלת לפי מתכון(בדרך כלל). אמא שלי טוענת שאני מבשלת כמו אבא שלי. עושה מה שמתחשק לי ובסוף יוצא טעים. אם תשאלו אותי על כמויות מדוייקות, כנראה שלא אדע לענות לכם. עשיתי כל שביכולתי כדי לעקוב אחר הכמויות שלי הפעם, מאחר ואני יודעת כמה זה מטריד כשמישהו נותן לך מתכון מלא ב"בערך", אז השתדלתי. אני אוהבת לאלתר במטבח, לקנות מצרכים ולחשוב תוך כדי ההכנה מה לעשות איתם. מקווה שיצא מתכון מספיק מדוייק ושגם לכם יצא טעים ופשוט.

מצרכים
לבצק
4 כוסות קמח.
חצי שקית שמרית.
מלח.
2 כפות גדושות של טפנד זיתים.
3 כפות שמן זית.
מים פושרים.


לעגבניות המיובשות
כ20 עגבניות שרי תמר, או סתם שרי.
מלח גס.
שמן זית.

כ500 גרם סינטה.

אופן הכנה
שרי תמר מיובשות
פשוט מאוד. חותכים את העגבניות לחצי ומפזרים על התבנית כשהחלק הבשרני כלפי מעלה. מפזרים מעל מעט שמן זית ומלח גס ומכניסים לתנור במצב גריל ל5 עד 10 דקות. חשוב מאוד לעקוב אחריהן צמוד, כי במצב גריל הן בקלות עוברות מכמעט מוכן לשרוף.

הפוקצ'ינות
הטריק שלי להכנת בצק שמרים אוורירי הוא מאוד פשוט. אני שופכת את הקמח לקערה ויוצרת שקע באמצע הקמח. לתוך השקע אני שופכת את השמרים עם מעט מים, כך שהשקע מתמלא. נותנים לשמרים לנוח בשקע שלהם כ10 דקות ואז מערבבים את הכל. מוסיפים את שמן הזית ועוד מים במידת הצורך. לא מוסיפים את המלח והטפנד עכשיו, כי הם יהרגו את השמרים. הדרמה! מכסים ומשאירים שעה לתפוח. אחרי שעה מוסיפים את הטפנד והמלח ולשים טוב. מכסים ומשאירים לעוד כחצי שעה תפיחה. מחלקים לכדורים קטנים, קצת יותר גדולים מכדור פינג פונג ויוצרים בייבי פוקצ'ה. מניחים את הביבי פוקצ'ות בתבנית, עם מרווחים בינהן כי הן יתפחו עוד. מכסים ומשאירים לתפוח עוד כחצי שעה.
לפני הכניסה לתנור, מורחים את הפוקצ'ינות במעט שמן זית, זה יתן להן גוון חום-זהוב יפה ומושך. אופים ב180 מעלות במשך כ20 דקות, תלוי בתנור.
מהכמות הזו אני הכנתי 6 פוקצ'ינות וקלצונה בינוני אחד. אני מניחה שהקלצונה שווה בגודלו לעוד 4-5 פוקצ'ינות.

הסינטה
צורבים מכל הכיוונים על מחבת חמה עם מעט שמן זית ומלח גס.
פורסים דק, או לא, תלוי מה אתם אוהבים.
בונים מגדל. העגבניות על הפוקצ'ינות, מעליהן עלי בזיליקום ואז הטופינג החשוב, הסינטה.
בתאבון!

אם אתם לא חובבים גדולים של זיתים, אפשר להכין את הבצק גם בלי הטפנד, אני אוהבת את הארומה העדינה של זיתים שזה נותן לבצק, אבל זה ממש לא הכרחי. אפשר המקום זה לזרוק לבפנים עלי רוזמרין, גם עושה את העבודה ונותן טוויסט טוב.
הקלצונה
אם אתם חובבים בצק וחם כמוני(ותודה לאלון על הביטוי), אבל מעדיפים את האלטרנטיבה הצמחונית, הקלצונה הוא הפתרון הפחות מישמש ויותר צמחוני בשבילכם.
רידדתי את הבצק, זרקתי פנימה בזיליקום, עגבניות מיובשות וגבינת מוצרלה, קיפלתי, הידקתי, מרחתי בשמן זית ולתנור. אני אוהבת לפזר מעל הבצק מעט גבינה, שתהפך לקריספית ותנקד את הקלצונה בחום. יצא יאמי!

2 תגובות:

חן אמר/ה...

צ'יזס קרן!! מה את עושה לי?!
השתגעת לגמרי?!
אני מריירת כמו משוגעת.
יאמי יאמ.

קרן אמר/ה...

זה לא בכוונה :)