5.7.2012

שבת במרכז המסחרי

בשבת בערב קבענו עם חברים למפגש קז'ואלי במרכז המסחרי ליד הבית. האמת שיש לא מעט מרכזים מסחריים, לפחות ארבעה(כזו היא רמת אביב). הכיוון המקורי היה קפה רונה במרכז טאגור. בית קפה שכונתי וקטן שלא שייך לאיזו רשת ומדי פעם יש בו גם הופעות חיות. פעם הוא היה פתוח גם בשישי בערב ובשבתות, אבל לפני כמה חודשים עברו לפעול רק בימי חול ומוצאי שבת. בשבת האחרונה גילינו שגם על מוצאי שבת ויתרו והמקום היה סגור וחבל.

התופעה הזו, של סגירת מקומות קרתה גם בפסח. אנחנו גרים בשכונה כבר 4 שנים ובשנים הקודמות כל החנויות ובתי הקפה היו פתוחים בפסח ולא כשרים. לחם ארז מכרו לחמים בכיף ואם התחשק קרואסון גם אותו יכולת למצוא. השנה הכל היה סגור לכל ימי החג(שכלל 5 ימי חול). השמועה אומרת שהמקומות במרכז קיבלו איומים שלא לפתוח. התופעות האלה הן חלק מנגיסות קטנות שנוגסת החברה הדתית-חרדית בשכונה בעלת ציביון מאוד חילוני. ברחבי השכונה צצו בשנה-שנתיים האחרונות משפחות מחב"ד שמישהו מממן להן את השכירות בשכונה. רענן שקד כותב מדי פעם על התופעה הזו בשכונה(בתור תושב מודאג) והנושא עולה לכותרות עם כל עימות רועש. ניצן הורוביץ יצא נגד התופעה ומיד קראו לו נאצי שרוצה שיהודים מאמינים יגורו בגטאות. אבל יש כאן הבדל אחד מאוד גדול שקל להתעלם ממנו. אם אני כחילונית ארצה לעבור לשכונה חרדית או חב"דניקית יעשו לי את המוות וברוב המקרים גם לא ישכירו או ימכרו לי. השכנים החב"דניקים שלי לא היו מפריעים לי לו היו טורחים לשלם את ועד הבית, לא לזרוק חיתולים לביוב ולגרום לסתימה חדשות לבקרים ולדאוג שהילדים שלהם לא יצרחו נון סטופ בחדר המדרגות(כי הדלת הרי תמיד פתוחה). הם גם לא היו מפריעים לי אילו הסיבה לשהותם בשכונה לא היתה על מנת לשנות את דרכי החיים שלי. יש נטייה להתסכל בתמימות על הפעילות הכביכול התנדבותית של חב"ד, בארץ ובעולם. אבל הם מאוד לא תמימים ובכלל לא נטולי אינטרסים. זו גם הסיבה שכף רגלי לעולם לא דרכה(וכנראה גם לא תדרוך) במרכזי חב"ד בעולם. למה לחב"ד מותר לפתות ילדים קטנים שעוברים במרכז המסחרי כדי לקנות ארטיק אחרי בית הספר(יסודי שצמוד למרכז) ללא ידיעת או אישור ההורים ולנסות למשוך אותם לדת, אבל אם אני אחליט להציע ממתקי חזיר מחוץ לבית ספר דתי כנראה שזה יגמר בסקילה? נקודה למחשבה...


ובמעבר חד. אחרי שקפה רונה היה סגור החלטנו לבחור במרכז מסחרי אחר, ברודצקי. העברנו ערב נחמד בביתא קפה, שכונתי אך יקר, שמגיש סן מיגל קרה וצוננת בכוס קפואה שמתאימה במיוחד לקיץ המהביל שלנו.
מה לבשתי?
מכנסיים מפוראבר 21, 40 ש"ח.
חגורה מאסוס, כ20 ש"ח.
חולצה מאסוס, כ40 ש"ח.
תיק של מדוזה, 140 ש"ח דרך סטיילריבר לפני כמה שנים.
נעליים של אירוסולס, 210 ש"ח דרך האתר.
טבעת פרח מאטסי, 12 ש"ח.
טבעת חותם מיריד כלשהו, 20 ש"ח.

9 תגובות:

sefi אמר/ה...

האמת זה מלחיץ מה סיפרץ על החבדניקים ברמת אביב. מלחיץ ממש כי בעוד שני עשוריםפ הם יהיהו הרוב וכל החיים שלנו כאן יכולים להשתנות.
בלי קשר לזה עשית לי זכרונות מימים ישנים בהם ישבתי הרבה בראש פינה, ליד בטא קפה ושתיתי גולדסטאר. הייתי צעירה אז.
את ניראת מקסים בצבעים הבהירים.

ביני אמר/ה...

למה החילונים כן משכירים להם?? שיפסיקו עם זה.גם אני לא רוצה אותם בסביבתי, נחמד לי שהקניון בהרצליה פתוח בשבת, חבל שאין גם תחבורה ציבורית.
ואגב מישהו שמממן להם - אני חושבת שכל החילונים צריכים להתחיל להתחתן רפורמית ואח"כ לדרוש קצבאות של משפחה חד הורית. אולי ככה יבינו שהכמות הזו של פרזיטים היא לא הגיונית. חבל רק שזה לא יקרה.

LookinFab אמר/ה...

גם אני מסכימה איתך. המצב פה עם הדתיים הקיצוניים הוא נורא ואם הילוניים ימשיכו להכנע ללחץ החברתי המצב רק ילך ויחמיר.

האווטפיט שלך חמוד מאוד. מאוד אהבתי את החולצה. האם קנית אותה לאחרונה?

גילי אמר/ה...

מסכימה איתך לחלוטין. חייבים לקום ולהגיד משהו, כל עוד אנחנו הרוב (הדומם בינתיים).

אנונימי אמר/ה...

עוד משהו משותף לנו (בהמשך למייל לפני חודשים מספר) אנחנו גם גרות באותו האזור- מסכימה איתך לחלוטין- בתור תושבת טאגור זה לעיתים בעייתי ולא פעם נוכחתי בסצנה בה אמא רמת אביבית כועסת וצועקת על החב"דניקים שניגשים לילדי הצופים (הצמוד לבית הספר שהזכרת)ומנסים "לקרב" אותם לדת!!! ובלי חוצפה עונים לה: שהם עושים את מה שהיא נכשלה בו כאם!!!

מעבר חד לבילוי שלך- לפני כמה חודשים אני וחבר שלי הסטודנט אף הוא גילינו את ה"ראש פינה" הצמוד לבטא קפה- מאז כל חמישי אנחנו קופצים ל-happy hour עם חברים או סתם לבד!

את לבושה מאד מרענן וקייצי- המכנסיים יפיפיות והתאהבתי בבלרינות שלך!!! מתה על הסגנון שלך!!!

ליאנה.

Mirelle אמר/ה...

אני מתבאסת כל פעם מחדש על מה שקורה בשכונה בגלל החב"דניקים. אני זוכרת שיום אחד עמדתי בתור לקופה בסופר בקניון ואחרי עמדה אמא עם שני ילדים. בזמן הזה רץ לו חב"דניק אחד דרך הסופר וצעק שהמשיח מגיע. אחריו רדף המנהל וניסה לגרש אותו [מתברר שאין מה להתקשר למשטרה הם לא עושים כלום]. הקטע המצחיק היה כשאחד מהילדים שעמדו מאחורי שאל "אמא, מה זה בכלל משיח?" והשני "אמא, מה האיש הזה לא מרגיש טוב?".

אני יודעת שיש קבוצה של תושבי השכונה שמנסים להלחם בכל הכוח בתופעה ויש להם כבר כמה הצלחות [סגירת גן ילדים חב"דניקי שפלש לשטח גינה ציבורית, סגירת אוהל ארוחה מפסקת לפני כיפור ועוד].
אני בכלל לא מבינה, מה יש להם לחפש דווקא בשכונה הזו. זה מאוד מטריד לחשוב שבקרוב מאוד, הם יהיו הרב.

את קפה רונה אני מאוד אוהבת ויש להם את סלט הקינואה הטוב ביותר שאכלתי.

ביני אמר/ה...

היום הבנתי שהמצב מחמיר גם בהרצליה. טיב טעם היה סגור ולפני כמה ימים ילדים חובשי כיפה זרקו אבנים עלי ועל שירי.

ועוד משהו - ראית לילה כלכלי בחמישי?
מסתבר שלמרות שאין להם, כביכול, יותר מידי כסף (יש להם את שלנו), יש הרבה פיות להאכיל וחלקם לא עובד - הנשים קונות פאות באלפי שקלים ועושות יותר שופינג מכל בחורה בעלת בלוג אופנה.

קרן אמר/ה...

ספי, זו בדיוק הבעיה, הם מתרבים מהר יותר מאיתנו.
אני שמחה שהזכרתי לך נשכחות.

ביני, מה שסיפרת ממש מזעזע, אבל השאלה אם עשיתן משהו אחר כך. לא שיש טעם לצלצל למשטרה, כי הם לא באים, אבל אם זה חס וחלילה קורה שוב, הייתי מצלמת אותם ומפיצה בתקשורת(ויש לך איך).

תמר, אכן. אבל כנראה שכולם מיואשים מדי.
החולצה נרכשה לפני שנה בערך.

גילי, דומם מדי.

ליאנה, מה שמעודד אותי הוא שהמשפחות עם ילדים בשכונה כן יוצאות למאבק בתופעה, אולי גם יצליחו.
תודה על המחמאות :) הבלרינות גם מאוד נוחות, סוד הקסם של אירוסולס.


מיראל, את מר "הדלקת נרות בשעה 18:30 ועוד לפני המשיח מגיע" אנחנו מכירים כבר שנים. אנחנו תמיד צוחקים שכנראה שהמשיח נתקע בתנועה המעצבנת בימי שישי בקק"ל. אני חושבת שהם תופסים את השכונה הזו כסוג של סמל לחילוניות בורגנית ואם הם יפילו את הסמל, השאר כבר יפלו בקלות.
אני מחבבת ברונה את השקשוקה עם הפטה והזיתים :)

אנונימי אמר/ה...

It's an awesome piece of writing in favor of all the online visitors; they will obtain advantage from it I am sure.
My page - please click the up coming website page