4.2.2013

השבוע שהיה, השפעת שחלפה ומתכון להרגעה

ובכן, קוראים יקרים, אני חלק מהסטטיסטיקה. את השבוע שעבר העברתי בין האקמול למדחום, מתחת לשמיכות עם חום גבוה ובהייה באוויר והמתנה לקץ(השפעת). זו הסיבה לחוסר העדכונים וגם לחוסר מסויים בתמונות. בשבת הקודמת, עוד לפני שהוירוס תקף ורק הייתי על תקן אחות רחמנייה לעומר שחטף ראשון את הוירוס, היה לי קצת מרץ. בישלתי לא מעט, ביקרתי את ההורים(וגם את באדי המהורהרת) ואפילו גזרתי לי פוני(יחשף בפוסט הבא כנראה), מהשפעות השיעמום.
עדן החלון הצבעוני במטבח של ההורים
ריבת לימונים ננסיים מהגינה שאבא שלי בדיוק סיים להכין. מתוקים-חמוצים, מאוד פריכים ונראים כמו סוכריות.
באדי בשלל פוזות למצלמה. מהורהרת, בשפאגט, מרקדת לליטוף ומאתרת עוגיה.
מזמן לא פרסמתי כאן מתכון. הוא אמנם בשרי ומעט שובר את מנטרת הMeatless Monday שאני מאמצת בחום(למען האמת, עברתי לאכול בשר פעם-פעמיים בשבוע. אז יש עוד 3 ימים לפחות שהם Meatless אצלי), אבל אני אציע גם אלטרנטיבה צמחונית-טבעונית כדי לאזן.

תבשיל בשר על מצע אורז בסמטי ופולי אזוקי
מצרכים
כוס אורז.
כוס פולי אזוקי.
ראש שום.
בצל סגול בינוני.
300 גרם בשר בקר טחון(אני מעדיפה עגל טחון - בשר רזה יחסית).
שמן זית, צ'ילי גרוס, מלח ופפריקה לתיבול.

אפשרי - צנוברים או גרעיני חמנייה לקישוט וקראנצ'יות.

אופן ההכנה
להכין אזוקי זה מאוד פשוט והתוצאה ממש טעימה ומשביעה. הטעם של אזוקי דומה לטעמה של שעועית אדומה בתוספת אפקט אגוזי משהו. משרים כוס אזוקי במים למשך הלילה/12 שעות. מבשלים במים רותחים(יחס של 2 כוסות מים לכוס אזוקי) על אש נמוכה למשך כחצי שעה עד לריכוך. כשמרגישים שהאזוקי כבר כמעט מוכן, מוסיפים כחצי כפית מלח ומערבבים. זמן הבישול משתנה ובעיקרון צריך לחכות לריכוך. כבר יצא שרק אחרי 40 דקות האזוקי התרכך, אז בלי לחץ :)

מכינים אורז לבן. אני מעדיפה בסמטי. מתכון פשוט. 2 כוסות מים על כוס אורז, חצי כפית מלח. אש נמוכה למשך 20 דקות ובסופן אורז אחד אחד טעים טעים.

תערובת הבשר. פורסים את הבצל לטבעות דקיקות ככל האפשר. פורסים את השום לפלחים. מטגנים במחבת במעט שמן זית עד להשחמה. מוסיפים גם את הצ'ילי והפפריקה. הכמויות הן לפי הטעם, אני שמה רבע כפית צ'ילי גרוס וחצי כפית פפריקה מעושנת שקניתי בברצלונה(יש לה טעם שרוף טעים ומיוחד), אבל אנחנו אכלני חריף. כל אחד לפי הלשון שלו. מוסיפים את הבשר ומערבבים הכל יחד. מטגנים עד שהבשר מוכן. מוסיפים מלח לפי הטעם.

המנה המקורית שאני הכנתי היתה פשוט מערום של כל המרכיסים מעלה. אורז, מעליו אזוקי, מעליו תערובת הבשר וקצת גרעיני חמנייה מלמעלה.

אז מה הוריאציה הטבעונית?
בנקודה שבה הוספתי את הבשר לבצל והשום, עוצרים הטבעונים ומוסיפים במקום את האורז והאזוקי. מערבבים במחבת היטב ונותנים לגוון האדמדם של התבלינים לצבוע את האורז. זו מנה מאוזנת שכוללת דגן וקטניה והטעמים משתלבים מצויין.

בתאבון!

4 תגובות:

sefi אמר/ה...

כבר מזמן שמעתי על האזוקי הזה וניראה לי שעכשיו זה ממש הזמן להכין אותו.
מעניין אותי אם חלית בשפעת למרות שעשית חיסון נגד שפעת, או שלא עשית חיסון.
העיקר שאת מרגשיה טוב עכשיו.
שיהיה שבוע חמים ונעים ובריא!

אנונימי אמר/ה...

הי, שאלה קטנה:
ראש שום שלם או שן שום?

קרן אמר/ה...

היי ספי, זה אוכל חורפי לחלוטין, בקיץ הוא יהיה כבד מדי.
לצערי לא הספקתי להתחסן. כשהגעתי למרפאה היו חסרים חיסונים ואחר כך כבר שכחתי. שנה הבאה פשוט אקנה את החיסון בתרסיס בסופר פארם ואחסוך את כל ההסתובבויות במרפאות.

היי אנונימי/ת,
אנחנו והשום חברים טובים, אז אני שמה ראש שלם. כלומר מקלפת ראש שלם של שיני שום וקוצצת. למי שלא מאוד אוהב כנראה שגם 4 שיניים גדולות יספיקו.

Mirelle אמר/ה...

התבשיל נשמע (ונראה) נהדר. אני כמובן אוותר על הבשר אבל, האזוקי הזה נשמע גאוני :)
שמחה לשמוע שאתם בריאים ושלמים ושיש לך פוני חדש! מחכה לפוסט הבא!