20.10.2014

Fleet Week vs Israeli Holiday Season

הימים עוברים הרבה יותר מהר מאז שהתחלתי לעבוד, ומפה לשם, למרות שצילמתי לא מעט תמונות בשבוע וחצי האחרונים, יצא שלא פרסמתי כלום בבלוג. אוי לבושה!
בסופ"ש שעבר התקיים בעיר Fleet week, או במילים אחרות, שבוע חייל הים. נוסעות מטוסים ענקיות עגנו לאורך הטיילת והיו פתוחות לסיורים לקהל הרחב, חיילים חתיכים(וגם ככה חתיכים פחות...) במדים מדוגמים מלאו את רחובות העיר, הברים והמועדונים(היה מאוד משעשע לראות מלח במדים כמו בסרטים - כולל הכובע - מתפרע ברחבה. ממש סרט אמריקאי). בשבת ובראשון התקיימו מטסים חגיגיים עם פעלולים באוויר ושובלים ארוכים בכל מיני צבעים. מצחיק שדווקא בארץ מעולם לא צפיתי במטס, אבל דווקא כאן יצא לי. אולי זו הקרבה לבית, הגישה במרחק הליכה, מזג האוויר הנעים והעובדה שלא כל כך עמוס כמו באירועים האלה בישראל גרמו לנו בכל זאת ללכת.
בארץ הגיע סופסוף אחרי החגים אבל כאן לא הרגשנו אותם כל כך. חוץ מראש השנה שצויין על ידי ארוחה חגיגית עם חברים, שאר החגים חלפו על פנינו כלא היו, ומלבד העובדה שבארץ כולם היו יותר זמינים בשעות קצת יותר מאוחרות(בכל זאת, בחופש מתפרעים בשעת השינה) לא הרגשנו שוני גדול. יצא לי לדבר עם קולגה ישראלי על הנושא הזה. מצד אחד, אני ממש לא יהודיה מסורתית בשום צורה והדת לא ממש מדברת אליי. מצד שני, כשאתה לא חי בישראל ואתה בכל זאת מעוניין לשמר משהו מהישראליות שלך, היא לרוב הולכת יד ביד עם יהדות. זה נושא כבד וכנראה שעם הזמן וכשנכנסים ילדים לתמונה, זה נעשה קצת יותר קשה, לשמור על "מסורת ישראלית" בלי לשמור על מסורת יהודית ולמצוא את האיזון שמתאים לך. יכול להיות שכל התהיות האלה עולות לי לראש בגלל שאתמול ציינו חצי שנה למגורים כאן וכי החיים נכנסו סופית לשגרה רגילה מהרגע שהתאקלמתי במקום עבודה. ואולי אלה בכלל כל מאמרי הדעה השונים שמתפרסמים על בסיס שעתי בכל האתרים הישראלים(אני נחשפת אליהם בעקבות השיתופים בפייסבוק) שכוללים פירוט די רחב של אורחות החיים של מהגרים אחרים במדינות אחרות. אולי אחרי החגים גם המאמרים האלה יגמרו.
מה לבשתי?
שמלה מC&A במדריד, כ80 ש"ח.
שרשרת מאיביי, כ40 ש"ח.
סנדלים מאירוסולס, כ200 ש"ח.
תיק מאלדו בסייל לפני כמה עונות, 50 ש"ח.

3 תגובות:

sefi אמר/ה...

ניראה ממש כיף.
השמלה שלך מהממת. מאוד קל לשכוח את החגים כשגרים בחו"ל. אני בכלל לא התגעגעתי אליהם כשגרתי בניו-יורק.

דולורס והענבים אמר/ה...

איזה יופי את נראית! צלמי קצת תמונות של מקום העבודה שלך, אני תמיד סקרנית בנוגע למשרדים של אחרים:)

קרן אמר/ה...

ספי, תודה רבה. היא באמת קניה מוצלחת.
עונת החגים היא אחת מהתכונות הארצישראליות שלא לגמרי החלטתי אם אני מתגעגעת אליה או מברכת על שנפטרתי ממנה.

דולורס, תודה רבה! זו לא אני, זו השמלה :)
האמת שכיאה לסטארט אפ קטן שגדל, אנחנו כרגע צפופים במשרד קטן וצפויים לעבור למשרד חדש בעוד חודש בערך. המשרדים החדשים צפויים להשקיף על המפרץ היפה, מבטיחה תמונות משם!
המשרד הנוכחי מתהדר בעיקר בסביבה מאוד יפה, על גדות Lake Merritt הענקי בOakland. זה אזור מהמם בעיר שיצא לה שם רע בגלל שתי שכונות קשות.
ולגבי המשרדים עצמם, כבר יצא לי לבקר בכמה משרדים כאן במהלך ראיונות והם לרוב די מבאסים. האמריקאים מאמינים באופן ספייס ענקי שמרוצף בשורות על גבי שורות של שולחנות.