18.9.2009

הרשת מעבר לבלוגספירה

זה לא יאמן, אבל זה קיים :)י
רציתי לשתף מחשבות על כמה כתבות שקראתי. אני מזהירה מראש, יצא לי ארוך. אבל יש פואנטות.י

נתחיל בכתבה ממוסף סגנון של מעריב שמופיעה גם בNRG. לקחו 6 אנשים שלא כל כך קשורים לאופנה ושלחו אותם לסקר את תצוגת האופנה של רנואר. אם אני לא טועה, השורה התחתונה של כולם היתה שהדוגמניות נראות להם עצובות מאוד. אהבתי במיוחד את דבריו של בן-דרור ימיני : "ואז נפל לי האסימון. אין להן, לדוגמניות, ולתעשיית הבגדים שמגלגלת מיליארדים שום עניין בנו, הגברים. הרי בכל מקרה זה עולם שנשלט בעיקר על ידי גברים שלא ממש נמשכים לנשים. זה לא חשוב מה אומר הגזע הסטרייטי, ההולך ונכחד, על בגדי נשים. זה חשוב מה אומרות הנשים."י
לא מבין את את עניין שיפוטי הטעם
עכשיו, ברור שלא באמת מדובר בסיקור הקולקציה שרנואר הציגו, וברור שיש משהו מאוד פופוליסטי ברעיון הזה. אבל השורה התחתונה היא כתבה משעשעת ומעניינת מזוית שונה מזו של רובנו.י


נמשיך לכתבה על מרינה מקסימיליאן בלומין (ממ"ב בהמשך, כי אחרת אחרוג ממקסימום התווים לפוסט...) בפנאי פלוס. שימו שניה בצד את העובדה שבחרו בה כ"יפה והנכונה", תואר שהמשמעות שלו היא מפוקפקת במקרה הטוב ומגוחכת במקרה הרע. הרי רק לפני כמה שבועות הכתירו את אותה הגברת ממ"ב כמתלבשת שוק לתפארת שווקי ישראל(ובצדק, אגב). אבל לא זה מה שהפריע לי בכתבה. הבחורה מתפארת ומתפעלת מכך שנוח לה בגופה שלה, שהיא שמחה שבחורות כמו מיי פיינגולד מקבלות הכרה בקונצנזוס (הכרה במראה לא בשירה) ומלהגת אמירות כמו "הביטחון שלנו ביחס לגוף שלנו זה מי שאנחנו". כל זה היה טוב ויפה אם היא לא היתה מספרת מעט אחרי (או לפני, אל תתפסו אותי במילה) שהיא אוכלת מה שהיא רוצה, אבל גם עובדת עם מאמן אישי ורוכבת על אופניים. עם כל הכבוד לכל הבולשיט של "אני שלמה עם הקימורים של הגוף שלי", הבחורה השילה לפחות 10 ק"ג וחיטבה מאוד את הגוף שלה. נכון, היא לא גבעול דקיק, אבל היא גם מאוד רחוקה מלהיות שמנה כפי שהיתה.י
צילום: יניב אדרי
שלא תבינו אותי לא נכון. אני חושבת שהיא נראת מצויין ואין לה מה לרדת עוד במשקל, אבל קצת צבוע לצאת בהצהרות שנוח לך עם עצמך ומצד שני לפצוח במשטר כושר רצחני ולחמצן את השיער לבלונד. י


ואם כבר במשקל עסקינן, התלבטתי מאוד אם לדבר על ההפקה הזו, אבל החלטתי שכן, כי זה הבלוג שלי :)י
ברור שההחלטה לעשות הפקת אדם וחווה עם דוגמנית "לא סטנדרטית" נבעה מהצורך לעורר פרובוקציה.י
העניין הוא שלטעמי במקום לעודד אידאל יופי הגיוני, נסחפים לכיוון ההפוך. במקום לשדר לבחורות צעירות שמידה 38-42 זה לא שמנה, זה נורמלי ואף רזה לעיתים, הולכים לקיצון ולוקחים מישהי שהשומן נשפך ממנה. ויסלחו לי כולם, הוא נשפך. וזה לא אסתטי. אני מפרגנת מאוד לרקדנית שהסכימה לצילומים האלה, אבל לדעתי הם לא מחמיאים לה. השתמשו בה כדי ליצור פרובוקציה. השתמשו בה כשמנה, בדיוק כמו שמשתמשים באנורקסית.י
מעבר להכל, זה לא בריא (הצטברות השומנים באזור הבטן היא בעלת השלכות מאוד חמורות על הבריאות,שם אותך בסיכון גבוה לחלות בסכרת למשל), היא לא משדרת לי מראה של גוף בריא ותקין, בדיוק כמו שמישהי רזה מדי לא משדרת מראה בריא ותקין.י

ויש לי גם הערונת, איזו נקודה למחשבה. אם בחורה "מלאה" כמוה זה יפה וסקסי, למה בחרו להצמיד לה דוגמן מסוקס, בנוי לתלפיות שכל שריר בגופו מפוסל היטב? גבר "מלא" זה לא סקסי? או שאין חשש מאנורקסיה בקרב המין הגברי?י


מקווה שבעיקר נתתי השראה ולא פגעתי באף אחד. זו לא היתה המטרה.י

התמונות לקוחות מהאתרים NRG וYNET

5 תגובות:

רחלי אמר/ה...

מסכימה מאוד עם מה שכתבת.
הרצון של מרינה לרדת במשקל ולהתחטב הוא לגיטימי, אבל עבורי היא תמיד ייצגה יופי שהוא מעבר לרק פנים יפות, אלא שיש בו גם נופח אינטלקטואלי ואיכותי וזה מה שעשה אותה כל כך יפה בעיניי. הצילום הזה בבלונד ועירום מרומז הוא כל כך לא שייך למה שהיא מייצגת בעיניי שממש התאכזבתי, וקרנה ירד בצורה מסוימת. אם היתה מצטלמת בצורה שונה זה היה אחרת.
לגבי ההפקה - את ממש צודקת. זה נראה כאילו עשו כל מה שאפשר כדי להדגיש את השומן שנשפך ממנה. את רואה את זה ולא יכולה שלא לחשוב - אלוהים, כדאי שאפסיק לאכול כדי שלא אראה ככה.

קרן אמר/ה...

אולי הכוונה שלהם היתה לגרום לנו לשמור על הגזרה ולהיות רזות. הפוך על הפוך :)

Dana (MODAna) אמר/ה...

אני מבינה למה את מתכוונת, אבל אי אפשר להמנע מזה.
לעולם לא יהיו נשים 'אמיתיות' בתקשורת: הכל פרובוקציה מא' עד ת'.

אם לא מדברים עליך, אתה לא מרוויח כסף.

בלי קשר- לא אהבתי את מה שיצא לי לראות מהגיליון.

נגה אמר/ה...

אני מסכימה איתך, בהחלט יש צביעות בהתנהגות של ממ"ב, בכוכב נולד היא כל כך ניסתה להיות שונה מכולם (אפילו על סף החריגה) ושידרה משהו אוונגרדי, והנה היא רק קפצה לביצה והיא הפכה לאחת מכולם...

נעלולה אמר/ה...

מסכימה איתך מאוד. נכון שזכותה של ממ"ב לרזות ולהרגיש נוח עם עצמה והיא לא חייבת לחשוב על מה שהיא משדרת בכך לילדות קטנות, אבל הפער הזה בין מה שהיא אומרת למעשים שלה לדעתי לא באמת תורם לקבלה העצמית ו/או החברתית של נשים ונערות מלאות.

וגם אני לא מבינה למה לא מראים יותר גברים מלאים. גם הם יפים, לפחות כמו מקבילותיהם הנשים.