22.7.2011

ארגון חתונה בקפריסין

בחרנו לערוך את החתונה שלנו בקפריסין מכמה סיבות. הראשונה שבהן היא העובדה שלא רצינו להתחתן ברבנות - בגלל הסחבת, בגלל השחיתות, בגלל הניתוק מאורחי החיים המתקדמים ובגלל שזה פשוט לא "אנחנו". אני לא ראיתי את עצמי מעולם מסוגלת לשבת בהדרכת כלות ועומר מעולם לא היה מסכים לקחת חלק בטקס שאינו שיוויוני או לחתום על חוזה(הכתובה) כתוב בארמית. רצינו טקס שיסמל אותנו, את אורח החיים שלנו, את הזוגיות שלנו ואת האמונות שלנו.

לצערנו, בישראל אין דרך עבור זוג יהודי(או זוג מעורב) להתחתן באופן אזרחי. במידה ושני בני הזוג יהודים, עליהם להתחתן ברבנות בלבד. מכאן הגענו לקפריסין. ישנן עוד מספר מדינות שמאפשרות להינשא בהן והנישואים מוכרים בישראל(ההכרה הגיעה בזכות בגץ שהוגש בנושא ולא בזכות חקיקה, חשוב להדגיש), אבל מאחר וידענו שאנחנו רוצים את החברים והמשפחה איתנו, בחרנו בקפריסין.
ועוד קצת על החלק הטכני שבנישואים אזרחיים. הנישואים מוכרים לגמרי על ידי המדינה, יש להגיע עם תעודת הנישואין החתומה אל משרד הפנים והסטטוס של בני הזוג משתנה לנשוי. בתור זוג זכאים לכל התנאים להם זכאים מי שהתחתנו ברבנות. חשוב להדגיש שדווקא חתונה עם רב רפורמי או רב קונסרבטיבי לא מוכרת על ידי הרבנות ולכן גם לא על ידי המדינה.

ישנן שתי אופציות לחתונה בקפריסין. הראשונה היא הפשוטה והדרך שבה רוב הזוגות בוחרים - טסים לקפריסין, מגיעים לבית העירייה באחת מהערים ומתחתנים שם. האופציה השניה היא האופציה שאנחנו בחרנו בה - ראש העיר מגיע לטקס בבית המלון ומחתן את הזוג שם. לאחר שבחרתם באחת מהאופציות נותרת בפניכם הבחירה האם להשתמש בסוכנות נסיעות שמנוסה בתחום או לארגן את הכל לבד.

ישנן כמה חברות בארץ שמתעסקות בארגון "חבילות חתונה" בקפריסין או פראג, רובן פועלות בשיתוף עם סוכני נסיעות מקומיים. החבילות הללו כוללות לרוב את תרגום המסמכים על ידי נוטריון, מתורגמן בטקס(למרות שהטקס מתבצע באנגלית...)ההסעה מהשדה לעירייה ולמלון, הטיסה ואת השהייה במלון על בסיס ארוחת בוקר. מחיר החבילה בדרך כלל משתנה לפי התאריכים ולפי המלון שבחרתם. לתקופה של יולי המחירים לזוג לשני לילות היו כ1100-1300 יורו. רוב הסוכנויות מציעים אופציה של חתונה ביום אחד - הגעה לקפריסין למטרת חתונה וחזרה מיד. העלויות לא נמוכות בהרבה...
מאחר ואנחנו בחרנו להביא קבוצה די גדולה של מלווים(24 בני משפחה וחברים) ולערוך את הטקס במלון, העדפנו לשלם את האקסטרא עמלה לסוכן הנסיעות כדי שיהיה לנו פחות דאגות וכאבי ראש בנסיעה עצמה. בסופו של דבר זה הוכיח את עצמו.
אנחנו השתמשנו בשירותיה של חברת Wedding Tours ובסך הכל היינו די מרוצים אבל יש לנו טיפים והכנות למי שבוחר להשתמש בהם, כי היו לנו כמה "אי סדרים".

בגלל שנסענו בקבוצה גדולה, את ההסעות ארגנו אנחנו בנפרד דרך הסוכנות ושילמנו על הנסיעות לפי רכב ולא לפי אדם. בנסיעה לשדה בדרך חזרה לארץ שכרנו שני רכבים לקבוצה. רכב אחד היה עם עגלה למזוודות והרכב השני היה ללא עגלה. לאחר שיצאנו מהמלון גילינו להפתעתנו שהרכב השני ממשיך לשדה בעוד הרכב עם העגלות נסע למרכז העיר, ברחובות צרים ותנועה עמוסה, אל מרכז העיר לאסוף עוד שני נוסעים. זה גרם לכך שכל הנוסעים ברכב השני נאלצו לחכות לנו כי לא יכלו לבצע צ'ק אין, כי המזוודות שלהם אצלנו. זו היתה סיומת מעט מעצבנת, אבל המסקנה מכך היא שכאשר אתם מזמינים את ההסעות במידה ואתם קבוצה, תדגישו בפני הסוכן שאתם לא מוכנים לשום טרמפים על הדרך ומאחר ואתם משלמים פר רכב, המשמעות היא שאתם הנוסעים היחידים בו.

עוד נקודה שחשוב לשים לב אליה היא שמות הנוסעים בכרטיסי הטיסה. מאחר והיום רוב החברות עברו לכרטיסים אלקטרוניים, אין צורך להגיע לשדה עם כרטיס כלשהו אלא רק עם הדרכון. מצד שני, חשוב מאוד שהשם בכרטיס הטיסה בעת הרישום יהיה זהה לחלוטין לשם בדרכון. אבי זה לא אברהם ועל כל טעות איות בשם הפרטי או שם המשפחה אתם עלולים למצוא את עצמכם עם כרטיס טיסה שלא באמת מאפשר לכם לטוס. על שינוי השם חברת התעופה של קפריסין, Air Cyprus גובה 35$ לכרטיס. חשוב לשים לב!
אנחנו בחרנו לערוך את הטקס במלון גולדן ביי בלרנקה. המלון שופץ במהלך החורף האחרון ונראה לנו מאוד יפה בתמונות. הוא התברר כמאוד יפה גם במציאות. הבעיה היחידה היתה לא באשמת המלון אלא בגללת תקלת החשמל בקפריסין. לפני כשבוע וחצי התפוצצה תחנת הכוח הראשית של האי. בעקבות כך ישנן הפסקות חשמל יזומות בכל האי, כולל בשדה התעופה. התוצאה היא שהמיזוג בלובי ובחדר האוכל פעל לסירוגין ולא בכל שעות היום. בחדרים החשמל פעל בכל שעות היום כי המלון מצוייד בגנרטורים.למלון שילמנו תוספת של 520 יורו על ארגון אזור הטקס, הכיסאות ומערכת ההגברה(הגענו עם דיסק משלנו והמוזיקה נוגנה לפי סימון שלנו). עלות השהיה לאדם בחדר זוגי כולל ארוחת ערב אחת היתה כ2000 ש"ח לשני לילות וטיסות סדירות. הטיסות הסדירות לקפריסין יוצאות בשעה 7 ו8 בבוקר וחוזרות לארץ ב8 ו10 בערב, מה שמאפשר להנות מימים מלאים יחסית במלון. עוד הייתי ממליצה לוותר על ארוחת הערב במלון. העלות לשדרוג לחצי פנסיון היא 27 יורו לאדם וארוחת הערב ממש לא היתה שווה את זה. במחיר הזה תוכלו לאכול ארוחה טובה וכל אחת מהמסעדות בסביבה.

ואם כבר דיברנו על מסעדות, אספר לכם על הטברנה שבחרנו לארוחה החגיגית שאחרי הטקס. חיפשנו טברנה מקומית שתגיש אוכל טוב וגם תכלול מוזיקה מקומית. קיבלנו שמות של כמה מקומות מסוכן הנסיעות המקומי ופנינו לאינטרנט. לצערנו, לרוב המסעדות בקפריסין אין בדיוק אתר אינטרנט ונאלצנו לפנות לחברנו משכבר הימים, גוגל. לאחר שקראנו כמה דעות בחרנו בטברנה Voreas הממוקמת כ15 דקות נסיעה מהמלון. צלצלנו כחודש לפני כדי לשמור מקומות ולסגור על תפריט(35724647177+). תמורת 23 יורו לאדם קיבלנו ארוחת מאזה טעימה(תפריט של כ12 מנות קטנות ומגוונות) ושתיה אלכוהולית.
אנחנו מאוד נהננו מהחוויה הזו. זו היתה חתונה קצת אחרת. נכונה יותר לנו כזוג והיתה מאוד קלילה ומהנה. ברור לנו שהיא לא מתאימה לכל זוג, אבל יש לא מעט זוגות שנגררים לאירועים גדולים ומנופחים בארץ, בעל כורחם, מתוך מחשבה שאין שום אלטרנטיבה. או מצד שני, זוגות שנוסעים לבד לקפריסין וחסרה להם חוויית השמחה עם הקרובים להם. החלק הטוב ביותר בסיפור הוא שכולם התגבשו יחד והאנשים מאוד התערבבו ולא נשארו בקבוצות מבודדות. כל מי שנסע איתנו הודיע שהוא מוכן להצטרף גם לחגיגות שנה נישואין :)

אם יש כאן זוגות שקוראים ומתלבטים, אתם מוזמנים לפנות אליי במייל(fashionloca.l@gmail.com) ואשמח לחלוק כל מידע שיש לי.

6 תגובות:

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

אומנם כבר התחתנתי וכל זה, אבל המידע שנתת כאן... חוץ מהעובדה שהוא יעיל בטירוף למי שמחפש את האופציה הזאת להתחתן, גם מאוד מעניין :)
כל כך עשית לי חשק לקפריסין! נראה לי שהקיץ נוותר על חו"ל... מה לא עושים בשביל להתקדם לדירה משלנו (לא, עוד לא, אבל אנחנו חוסכים ואנחנו בכיוון הנכון :))

אנונימי אמר/ה...

היי
גם אני התחתנתי ב15.7 ברומניה
בחתונה אזרחית מהממת.
אבל לצערי התגרשנו.
הפעם אני מתחתנת ברבנות בפרק ב'.
מאחלת לך המון המון מזל טוב ואהבה גדולה.
אני קוראת ותיקה שלך.
לולה

קרן אמר/ה...

שרונה, תודה. המון אנשים לא מודעים למגבלות האלה בארץ וחשוב לדעת אותן מראש, לפני שמתחילים לגבש דעות ורעיונות לחתונה. לגבי הדירה, מבינה אותך לגמרי...

לולה, תמיד כיף לשמוע מקוראות ותיקות!
אני מקווה שהגורל שלנו עם תאריך החתונה הזה יהיה קצת אחר :), תודה על האיחולים החמים!
המון בהצלחה בפרק ב', נחמד לשמוע שתמיד יש צ'אנס נוסף לאהבה...

אתי אמר/ה...

קרן,
נתקלתי בבלוג שלך בחיפושיי אחר מידע לחתונה בקפריסין ואת נהדרת
הסיפורים, התמונות, סגנון הכתיבה.. פשוט מהנה!
ההמלצות על ניו יורק היו עשר, עשה לי כיף להיזכר בעיר המדהימה הזו אנחנו חזרנו מניו יורק לפני חודשיים (הצעת הנישואים שלי הייתה בקומה ה 102 באמפייר סטייט:))
אני מתחתנת במרץ וכ"כ קשה למצוא מידע בנוגע לחתונה בקפריסין שהיא קצת יותר מ"זנבג וגמרנו" בעיריית לרנקה.
אהבתי את מה שעשיתם עם הטקס במלון והארוחה בטברנה ואשמח לקבל ממך עוד פרטים ...
אתי

Unknown אמר/ה...

כל השלבים לחתונה בקפריסין במקום אחד, המדריך שיעזור לכם לעשות סדר בחתונה שלכם

http://free-wedding.info/

חתונה בקפריסין יכולה להיות הפקה לא פשוטה, הידע שאתם מקבלים ממקומות שונים יכול להיות קצת מטעה ואפילו מסובך.

החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו לחתונה בקפריסין במקום אחד – תמצית רישום , תרגום תמצית רישום, אישור נוטריון, חותמת אפוסטיל, קביעת מועד חתונה בעירייה בקפריסין, אישור מסמכים, כרטיסי טיסה ומלון בקפריסין, טקס החתונה בקפריסין, עליות חתונה בקפריסין והסדר המסמכים בארץ

עיצוב חתונה אמר/ה...

המון המון מידע שימושי, תודה רבה!