9.2.2015

Lands End

החלק האהוב עליי בעיר הוא שהיא מלאה בעשרות שבילי הליכה ונקודות תצפית שמשלבות טבע ונוף עירוני. אחד האזורים שבהם מרוכזים לא מעט מקומות כאלה הוא אזור גשר הזהב, משני צדדיו. כבר כתבתי כאן בעבר על התצפית על הגשר והעיר מהצד השני והפעם אכתוב על השמורה שנקראת Lands End והינה חלק מהעיר, ובאמת נמצאת בסוף העולם - לאורך קו החוף של האוקיאנוס. כיאה לאמריקאים, לא מדובר במסלולים סופר מאתגרים, אלא בהייק קליל שלא דורש יותר מדי מאמץ. ישנן לא מעט מדרגות בחלק מהשבילים, אבל אפילו הברכיים המפונקות שלי שרדו את זה, כך שזה לא כל כך נורא ובכל מקרה אפשר להימנע מהמדרגות אם ממש רוצים. כמו שאפשר לראות, לא ממש לבשתי "בגדי עבודה", אלא ג'ינס ואולסטאר. כן צריך לקחת בחשבון שהרבה יותר קריר שם מאשר בשאר העיר, כי הולכים ממש בסמוך לקו המים, אז תביאו איתכם עוד שכבה.
הייתי ממליצה למי שמגיע לעיר בפעם השניה, או למי שמגיע לשהייה ארוכה יותר משלושת הימים שבדרך כלל מוקצים לביקור בעיר להגיע למסלול ההליכה והתצפית הזו על הגשר. מאחר והולכים על מצוקים לאורך קו החוף, הנוף אל הגשר נפתח עם כל צעד ורואים אותו מזווית קצת שונה מאשר הזווית "הרגילה". אורך המסלול לא לוקח יותר משעה של הליכה רגועה, כולל החזרה לרכב והנוף פשוט מהמם.
ישנם שבילים נוספים מלבד הcoastal trail שתיארתי. אנחנו דילגנו בין כמה שבילים ובסך הכל בילינו בפארק בערך שעתיים. הבעיה העיקרית עם האזור הזה הוא שרוב הזמן הוא מאוד ערפילי ולבוא לכאן ביום מעונן ואפור קצת הורס את החוויה כי הנוף מצטמצם לטווח של כמה מטרים קדימה(זו גם הסיבה שהשכירות בשכונות האלה נמוכה יותר, למרות הקרבה לפארקים). תוכלו לקרוא עוד פרטים על המסלולים והפארק באתר הרשמי
מה לבשתי?
ג'ינס טייץ מאסוס, כ40 ש"ח לפני כמה שנים.
חולצה של H&M, כ20 ש"ח.
צעיף ממדריד, כ25 ש"ח.
אולסטאר מDSW לפני כמה שנים, כ140 ש"ח.
ג'קט עור ממנגו בברצלונה, כ400 ש"ח.

אין תגובות: