7.3.2010

המנגו הבשיל

היום בבוקר נכחתי בפרזנטציה של קולקציית הקיץ של מנגו בסניף דיזינגוף סנטר של החברה.
תמיד אהבתי את מנגו, עוד בתור טינאג'רית(לא כל כך מחוצ'קנת, תודות לסופי הקומטיקאית) חיבבתי את הרשת הספרדית, אבל איך לומר זאת בעדינות, את המחירים חיבבתי פחות. מהניסיון האישי שלי, הפריטים במנגו תפורים יותר טוב מהפריטים בזארה, לרוב הם גם פחות המוניים(מבחינת תפוצה). בראשי, מנגו היא אחותה הספרדיה והקצת יותר סקסית של טופשופ. כל ההקדמה הזו נועדה להסביר שהפעם אדבר פחות על הבגדים במנגו ויותר על השינוי החיובי שחל בתמחור הרשת, מאחר והקולקציות שלהם תמיד היו עדכניות ומדוייקות בעיני.
השנה מנגו החליטו להתאים את עצמם למצב הכלכלי או אולי למצב שוק האופנה בארץ ולהוריד מחירים.
נכון, עדיין קיימים הפריטים היקרים יותר בקולקציה, אך רוב הקולקציה ירדה במחיר. אם פעם הייתי נכנסת למנגו ולא מצליחה למצוא שמלה מתחת ל250 ש"ח היום אפשר למצוא הרבה יותר.
עוד בחורף מצאתי שם שמלת סריג מעולה ב150 ש"ח בלבד(מחיר של תחילת העונה). גם כעת ניתן למצוא לא מעט פריטים שכאלה. שמלות וטוניקות יומיומיות ב129-149 ש"ח. חולצות טי עם טוויסט ב59-79 ש"ח.
הקולקציה שדיברה אליי במיוחד וחיבבתי את המיתוג שלה היא קולקציית הthink up. קולקציה שמראש מכילה פריטים טרנדיים אך זולים יחסית. מה שמקל על המציאה של פריטים אלה בחנות היא התווית בוורוד פוקסיה שקל לזהות מרחוק.
מה שהבליט במיוחד מבחינתי את הבדלי המחירים היא שמלה פרחונית מתוקה וסקסית שנמכרת במנגו תמורת 189 ש"ח. שמלה דומה בקסטרו(בעיצוב פחות מדוייק משל מנגו) עולה 259 ש"ח, הפרש לא קטן שמדגיש את הגישה התחרותית יותר במחיר שנקטו ברשת. זוהי אינה דוגמא יחידה, נתקלתי בלא מעט פריטים שכאלה תוך הסתובבות אגבית בחנות. עד היום הייתי נכנסת למנגו בעיקר בסיילים בגלל המחיר, אני חושבת שעכשיו המחירים שלהם יותר משתלמים מרוב הרשתות הישראליות כמו קסטרו שמפריזים במחיר (אבל לפחות מציעים סחורה לא רעה) ורנואר עם תמחור לא הגיוני(ואיכות הגיונית עוד פחות).

ואלה המוצלחים שלי מתוך הקולקציה(שזמינה בתמונות), כדאי מאוד ללחוץ להגדלה:
תמונות - יח"צ.

6 תגובות:

נעלולה אמר/ה...

...ורק אני לא ראיתי שיפור בתמחור? לא נורא, לפחות הנעליים יפות. אבל 599 ש"ח לזוג? עצוב.

קרן אמר/ה...

אני התכוונתי רק לבגדים... למרות ששוב, התמחור של הנעליים ביחס לרשתות האחרות די זהה.

boiler אמר/ה...

היינו אמורים לבוא גם אבל עבודה יו נאו...

דווקא מבין הרשתות מנגו זה הטופ פייברט שלנו מיד אחרי זארה...

קרן אמר/ה...

כן, בגלל העבודה הלכתי לפרזנטציה המעט מנומנמת של 9:30 :)
הם אחלה, פשוט רוב הדברים שם יקרים מדי, אבל עכשיו נראה שהמחירים הושוו למחירי זארה.

Dana אמר/ה...

סופסוף בלוג אופנה שמתייחס ל"מנגו"! החברה הספרדית שדרסה לראשונה את רגלה בישראל באמצע שנות ה90 דרך סניפי המשביר לצרכן ועקב ההצלחה פתחה סניפי חנויות במספר קניונים ברחבי הארץ. הודות להצלחת מנגו חברות כמו זארה ופול אנד בר הצטרפו גם הן לשוק הישראלי. המחירים תמיד היו נמוכים ממחירי החברות הישראליות והאופנה שלהם מושפעת יותר מהטרנדים הבינלאומיים.
זוכרות איך ב"ספטמבר אישו" חברת "מנגו" מתאמת עם אנה וינטור פגישה לגבי הקולקציה הבאה שלהם? מעניין אם היא זו שאמרה להם ללכת על סקרלט ג'והנסון המהממת כפרזנטורית...

קרן אמר/ה...

זה באמת שעשע אותי בסרט, לשמוע את אנה וינטור מדברת על מעצבי על ובין לבין זורקת את השם של מנגו, הרשת הספרדית