20.3.2010

קצת תרבות

בשישי הלכתי לתערוכת ציורים עם אמא שלי וחברה/שכנה של ההורים שלי, טייבה(שם ליטאי). טייבה למדה בחוג ציור לפני 4 שנים עם הציירת, יאנה מאידניק ומאז נשארו בקשר. התערוכה הזו היתה התערוכה הראשונה שלה.
הגענו לחצר בכפר הנגיד ושם פגשנו את יאנה, צעירה מוכשרת וביישנית שהתנצלה על כך שעדיין לא הסתיימו ההכנות. הגענו ראשונות מאחר והיינו צריכות לחזור לארוחת צהריים בזמן, חיכה לי המבורגר שפעם היה סטייק אנטריקוט. טראנספורמציה שביצע אבא שלי במסירות, העיקר שאני אוכל סטייק. שימו בצד את הקטנוניות, זה סטייק!
ככה הזדמן לנו לשוטט בין הציורים בשקט, לפני שאנשים נוספים הגיעו וגם להספיק להתרשם מהם יותר. גילוי נאות, אני לא בדיוק חובבת אומנות מושבעת, אינני פוקדת פתיחות בגלריה או אירועים ארטיסטיים מכל סוג שהוא. אבל לזה קפצתי כי היה נשמע לי נחמד וכך היה. לאט לאט הגיעו לחצר הקטנה עוד ועוד בני משפחה וחברים שהביאו איתם עוגות ומאפים. המאפים נראו כל כך טוב שהכלב של השכנים קפץ לביקור וגנב פחזניה ישירות מהשולחן ולאחר מכן גורש בבושת פנים.
אני יצאתי משם עם התחדשות בכל המובנים. מדובר במכירה הראשונה של יאנה ובקניה הראשונה שלי של אומנות אמיתית.
הבחורה הרגועה הזו שבתמונה תפסה אותי מיד. בהמשך שמתי לב שהיא תופסת דווקא נשים. כל אישה שהתבוננה עד עכשיו בתמונה הזו התאהבה בה מיד. משהו ברוגע שלה שובה לב. יאנה הסבירה שמדובר בסוג של פורטרט עצמי אבל לא היא זו שמצויירת בתמונה. אז עכשיו יש לי חפץ עם סיפור בבית והוא עלה לי רק 250 ש"ח. אני לא מתיימרת להיות מבינה גדולה באומנות, אבל אני יודעת מה נעים לי בעין והרישום הזה הוא כזה.
אמא שלי גם כן עזבה את המקום עם הציור המופשט הזה של פרגים. תוספת מצויינת לכניסה לבית שלהם. לפני שהלכנו החברים של יאנה צילמו אותנו למזכרת, עם התמונות הראשונות שהיא מכרה.
והנה עוד כמה מהציורים היפים של יאנה. אם מישהו מעוניין לרכוש ציור, ניתן ליצור קשר עם יאנה בטלפון: 0528-947784 או במייל yanamaidanik1@gmail.com.
ואלו כבר אמא שלי וטייבה, מסתובבות בין הצילומים. אמא שלי לא אוהבת להצטלם ולכן שניה לפני שלוחצים על הכפתור היא משקיעה ועושה את הפרצוף היא מגוחך שהיא יכולה. פה היא יצאה יחסית נורמלי.
אמא שלי לובשת ג'ינס מתמנון, חולצה מהוניגמן וג'קט ג'ינס אלמוני. הצעיף של טייבה מאוד מעניין, אבל כנראה שהוא לא מהארץ.
היום היה לי קצת שקט אחרי שאני חזרתי מההורים אבל החבר עדיין לא. כנראה שצריך שקט כדי להחליט על 10 פריטים שנוסעים איתי במזוודה לטיול בארה"ב. זהו, ארזתי לבד!
שבוע טוב לכולם(שיגיע כבר יום רביעי)!

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

קרן היקרה ,
זה שאת נוסעת אומר שלא תעדכני את הבלוג יום יום ? :( .. נקשרתי אל הסיפורים המרתקים !

התמונה באמת מאוד מושכת בעין , תתחדשי .
שיהיה לך אחלה של שבוע :) .

קרן אמר/ה...

דנית,
אני שמחה לקרוא שיש מישהי שעוקבת אחרי הבלוג בכזו שמחה.
אל דאגה, יהיו עדכונים במהלך הנסיעה, גם אני התמכרתי לכתיבה :)
יש בה משהו בתמונה הזו, הא?
שבוע מצויין גם לך!

אנונימי אמר/ה...

מגוחך, לא מגוכח

קרן אמר/ה...

אופס! פדיחה. תוקן. תודה!