3.4.2010

סן פרנסיסקו


כן, זו היא ויש לה לק ורוד. לאכול אותה! (ולא בקטע תאילנדי...)

הגעתי עם לא מעט ציפיות מסן פרנסיסקו. הייתי כאן לפני 12 שנה ליום אחד, בטיול בת מצווה משפחתי. מאז יצא לי בעיקר לשמוע עליה מאנשים או לראות אותה בסרטים. תמיד היא השאירה עליי רושם של עיר מאוד ססגונית ומגוונת בכל המובנים. בינתיים ראיתי שהדבר היחיד שססגוני כאן הוא צבע הבתים. יכול להיות שהגשם ומזג האוויר הקריר והאפרורי גורם לכולם להתעטף ולאבד את המוזה היצירתית שלהם, אבל כולם כאן לבושים די רגיל, גם ברחובות הלא מתויירים. למען האמת, רוב האנשים שרואים כאן הם אסייתים. סינים או יפנים, לצערי אני לא תמיד יודעת להבדיל. הם נהגי האוטובוס, האנשים שנוסעים באוטובוס, העובדים במסעדות, האוכלים במסעדות וכן הלאה...
במציאות הבית הסגול-כחול זוהר עוד יותר

האזורים המתויירים הם הפחות יפים בעיני בעיר ונראים כמו גרסה מלוכלכת וממוסחרת של ניו יורק. דווקא שכונות המגורים, בהן כל בית צבוע צבע אחר והפארקים מציצים עם פריחה צבעונית הרבה יותר משכו את העין שלי ונראו מקסים. כנראה שסן פרנסיסקו מאוד השתנתה והתמסחרה עם השנים ומה שנשאר מהססגוניות של העיר התרכז בכמה רחובות בודדים.
זו אני, תיירת קפואה מקור

אתמול היינו תיירים טובים, ניצלנו את הראות הטובה והיום השמשי ונסענו לראות את גשר הזהב המפורסם. האזור שלו מאוד יפה עם גינון מיוחד מלא פרחים מסביב. משם המשכנו לרחוב Haight המפורסם בזכות ילדי הפרחים שנהרו אליו בשנות ה60 וה70 ובעצם גם היום מאכלס היפסטרים.
קרון קרון ששט על ציר, מי התיירת הכי קפואה בעיר?

היום נסענו בקרונות המפורסמים של העיר. היה לנו מפעיל קרון מאוד משקיען שניגן מוזיקת היפ הופ עם הפעמון של הקרון והשתדל לשעשע את כולם בזמן הנסיעה הלא כל כך קצרה הזו. בגלל העליות והירידות של העיר הזו מרגישים מדי פעם כאילו נמצאים על רכבת הרים, בדיוק הגענו לפיק שלה ועכשיו עפים למטה מהר, או שאולי סתם נשארנו באווירה של הפארקים מלוס אנג'לס. בדרך הקרון עצר ליד הקטע המפורסם של רחוב לומברד, הלא הוא הרחוב המפותל בעולם. לצערי בגלל הברכיים שלי לא יכולתי לרדת למטה כדי לראות את הפיתול במלוא הדרו, אבל החבר ירד וצילם כמה תמונות, בשבילי ובשבילכם.
מין זיגזג שכזה
הם נראים קצת מתים, לא? לפחות הם מחייכים...
אחר כך טיילנו בצ'ינה טאון וראינו המון חנויות עם הלו קיטי וחנויות עם חזרזירוני חרסינה מתוקים ומוזרים.
משם, כשהגשם כבר הפך חזק מכדי להמשיך להסתובב, נכנסנו לאולד נייבי והעמסנו קולבים מה clearance. קניתי 2 סריגים נחמדים ביותר ב18$ כל אחד ושתי חולצות פסים, אחת ארוכה ואחת קצרה ב7$ כל אחת.
קדימה, להעמיס.
ועכשיו נלך לנוח קצת. מחר יום אחרון בסן פרנסיסקו וביום ראשון יוצאים למסע ליוסמיטי. נקווה למזג אוויר טוב, כרגע צפוי 7 מעלות. בררר!

6 תגובות:

Unknown אמר/ה...

הי קרן,
אני קוראת בבלוג ונהנית, ומתכננת בדיוק אותו טיול עם בעלי בספטמבר...
אשמח לשמוע המלצות ? התסכימי?
תמשיכו להנות בטיול ולכשתחזרו אשמח לשמוע עוד (איפה ישנתם במונטריי, מה לקנות ואיפה, טיפים קטנים וכו')
חג שמח!
שירי

קרן אמר/ה...

שירי,
ראשית, אני שמחה לשמוע שאת נהנת מהבלוג, מקווה שתמשיכי להנות בעתיד :)
שנית, בכיף, שלחי מייל לfashionloca.l@gmail.com ואני מבטיחה לשלוח פרטים כשאחזור לארץ(אמצע אפריל בערך).
הטיפ הכי גדול שאני יכולה לתת לך כרגע הוא להזמין הכל מראש. כשמזמינים מראש יש הנחות מאוד גדולות על הטיסות ועל הלינה. למשל במונטריי ישנו במלון מרשת best western שנקרא victorian inn והיה פשוט מעולה. מצאנו אותו בhotels.com ב86$ כולל מיסים במקום ב150$ דרך האתר של המלון. כך שפשוט צריך לחפש מראש. זה הופך את הטיול לפחות ספונטני, אבל זה חוסך המון כסף. שלחי מייל עם היעדים המתוכננים שלכם ואני אתן לך עוד פרטים וטיפים.
חג שמח!

נעלולה אמר/ה...

איזה זיגזג מקסים! למה לנו ליד הבית אין כזה?

Clothes on Trees אמר/ה...

מתה מקנאה..... SF היא אחת הערים הכי מגניבות, וחנויות היד שנייה שם הורסות

קרן אמר/ה...

הגענו לחלק המגניב של העיר ביום האחרון שלנו. שכונת קסטרו היתה מהממת!

אנונימי אמר/ה...

Hi there i am κavin, its my first time tο commеnting anyplacе, whеn i rеad this
artісle i thоught і could also creatе
commеnt due to this goοd ρaragraph.
Feel free to visit my site - Additional reading