4.5.2010

המלצות למערב ארה"ב-חלק ב

נמשיך איפה שהפסקנו בפוסט הקודם, סן פרנסיסקו.
זו אולי תחושה אישית שחלקנו רק החבר ואני, אבל סן פרנסיסקו מעט אכזבה אותנו. בסרטים האמריקאים היא נראת כל כך צבעונית ושמחה, האנשים בה נראים מגוונים ומיוחדים ובכלליות העיר משדרת אווירת היפיות כללית. הגענו לסן פרנסיסקו וגילינו שאז זהו, שלא. יש שני אזורים שמזכירים מעט את סן פרנסיסקו של הסרטים, שכונת Haight ורחוב Haight המפורסם ושכונת Castro הססגונית שמוכרת בעיקר כאזור הקהילה הגאה.
שאר האזורים המתויירים, כמו Union Square וה Fishermen's Whraf מאוד מתויירים, מאוד מסחריים ובעיקר, סתמיים. אבל אם רוצים לעשות קצת קניות, או אם מחפשים מסעדות טובות וברים, זה האזור. אנחנו בילינו בסן פרנסיסקו שלושה ימים שלמים ו4 לילות. לנו זה הספיק ביותר. לא הרגשנו שחסר לנו זמן.
ועוד משהו כללי. יצא לי לשמוע לא מעט על כמה סן פרנסיסקו מלאה בהומלסים משוטטים. אני חייבת לציין שרחובות סן פרנסיסקו מרגישים בטוחים יותר מרוב הרחובות בישראל (כנראה בגלל החוק שאוסר על שתיה ברחוב, או אפילו אחזקה של בקבוק אלכוהולי פתוח ברחוב). רוב הרחובות מאוד מוארים. ההומלסים לא מטרידים ולרוב גם לא מתקרבים אל זרים. גם אין מהם בכמויות כמו שתמיד מתארים.

לינה
אנחנו לנו בHotel Tomo מרשת Best western. לאחר הנחה של AAA, שילמנו 90$ ללילה כולל מיסים. המלון עצמו חדש יחסית, החדרים מאוד מרווחים ומעוצבים מאוד צעיר ומעניין. כל המלון הוא בTheme של קומיקס. הצוות היה מאוד סבלני וענה על כל שאלה. אפילו שלחו אותנו למסעדות לפי הגחמה של הקיבה. המלון עצמו ממוקם בJapanTown, מרחק 15 דקות הליכה מUnion Square. לנו המיקום היה נוח. יש תחנת אוטובוס מול המלון, מה שמאפשר נגישות לכל מקום. האזור אינו איזור בילויים וגם לא מאוד מתוייר. מה שהופך אותו לשקט. אנחנו תמיד מעדיפים שהמרכז יהיה מעט מרוחק, אבל שבלילה יהיה שקט. המלון הזה נכנס לקטגוריה. ככל שמתרחקים מהכיכר, מחירי המלונות יורדים. קחו זאת בחשבון.
תחבורה
הטיפ החשוב ביותר לגבי סן פרנסיסקו הוא שכדאי ורצוי להשתמש בתחבורה הציבורית בה. לשירותי התחבורה קוראים MUNI והם כוללים את החשמלית המפורסמת ואת קווי האוטובוס. על נוחות השימוש באוטובוסים בסן פרנסיסקו כבר כתבתי בקיטורים שלי על דן בת"א. פשוט, נוח וזול יחסית. אנחנו קנינו ביום הראשון כרטיס לשלושה ימים, כאשר ניתן לקנות גם כרטיס שבועי או יומי, הכל בהתאם למשך השהייה שלכם. נסיעה בודדת עולה 2 דולר, והכרטיס תקף לשעתיים בערך. למה? כי הקווים בנויים שתי וערב ולכן לרוב יש לקחת 2 אוטובוסים על מנת להגיע ליעד. הכרטיס ל3 ימים עלה לנו 20$ לאדם וזה היה מאוד משתלם. מאוד קשה ללכת בסן פרנסיסקו, בגלל כל העליות והירידות, גם לאנשים ספורטיבים במיוחד. לכן, התחבורה הציבורית מאוד שימושית. את הכרטיסים האלה ניתן לקנות בתחנות MUNI מיוחדות. אנחנו קנינו בביתן על Market וPowell, ליד המתחם שממנו יוצאות החשמליות.

לא הייתי ממליצה להתנייד ברכב פרטי בעיר. זה איטי ויקר. בעיקר בגלל עלות החניה. החניונים מאוד יקרים ורובם עולים כ30$ ליום. רוב בתי המלון גובים תשלום(מאוד לא סמלי) על חניה, אז אל תבנו על זה. אנחנו פשוט החזרנו את הרכב כשהגענו לסן פרנסיסקו ולקחנו שוב ביום שעזבנו(תכננו כך מראש מהארץ).
טיפ קטן לגבי החזרה/קבלה של רכב. אנחנו שכרנו את הרכב דרך מ.מ.ס.י מהארץ(יצא הכי משתלם), כלומר חברת ההשכרה Alamo. בארץ טענו שההחזרה במרכז העיר סגורה בימי ראשון ושנאלץ לאסוף את הרכב משדה התעופה. שדה התעופה מרוחק מרחק של שעה לפחות מהעיר וזה לא ממש היה נוח. למזלי, טרחתי לשאול את הנציגה החביבה בעת ההשכרה אם אכן כך העניין. היא אמרה שזה לא נכון וסידרה לנו במחשב שנאסוף מסניף במרכז העיר. במקרה נפלנו על מישהי נחמדה שרצתה לעזור. אם היה שם אדם פחות סבלני ממנה או שלא היינו חושבים על לשאול, היינו נאלצים להיטרטר סתם. חשוב שתדעו.

אתרים מומלצים
גשר הזהב, כמובן. מומלץ להגיע ביום בהיר ככל האפשר. האזור גם ככה מעונן ולרוב אין שם ראות טובה. עקבו אחר התחזית ותמצאו את היום המתאים ביותר במהלך השהות.
Golden Gate Park. פארק גדול מאוד שמתחיל באזור הגשר ונכנס פנימה עד אזור שכונת Haight. מומלץ לטייל ביום יפה. לנו לא יצא.
Fishermen's Whraf, אזור הרציף הישן. תצפית מזווית אחרת על כלא אלקטרז. אזור נחמד לשוטטות בין השחפים ולעיתים כלבי ים. הדרך הכי טובה להגיע אל האזור היא באמצעות החשמלית. עולים עליה לאורך רחוב Powell. ככה הרגתם שתי ציפורים במכה. גם הגעתם ליעד וגם נסעתם בחשמלית. בדרך ישנה עצירה בהצטלבות עם רחוב לומברד המפורסם. מומלץ לרדת מהחשמלית כדי לצלם ולהתרשם ולעלות על אחת אחרת(במקרה שלנו החשמלית שלפנינו ירדה מהפסים ולכן גם ככה הקרון לא יכל להתקדם,כך שנהננו מעצירה של 20 דקות בלומברד).
מוזיאון לאומנות מודרנית. אנחנו לא ביקרנו במוזיאון עצמו. הוא היה סגור כשבאנו ומראש ידענו שנבקר בניו יורק, אז ויתרנו. אבל על האזור לא כדאי לוותר. המוזיאון עצמו מאוד יפה ובלוק אחד לכיוון מערב(בין 3 ל4 על Mission) נמצא פארק מאוד יפה עם אנדרטה לזכרו של מרטין לותר קינג. מומלץ. מיקום: על Third St, בין Mission ל Howard.
רחוב Haight והשכונה. הרחוב מוכר בעיקר מכל סרטי הסיקסטיז והסבנטיז, בהם רואים ילדי פרחים היפים משוטטים ברחובות. הרחוב מאוד צבעוני ושמח. אין יעדים ספציפים, אלא בעיקר לטייל לאורך הרחוב. אפשר למצוא שם כל מיני חנויות לכלי עישון מתקדמים. חנויות בגדים מיוחדות אך יקרות, חנויות יד שניה ועוד.
שכונת Castro. למי שראה את הסרט "מילק", כל האזור יראה קצת מוכר. זה היה האזור הראשון בארה"ב בו הסתובבו הומואים במופגן, עוד כשזה היה אסור על פי חוק. השכונה מאוד יפה וצבעונית. חזיתות הבתים צבועות ומושקעות. כדאי להלך בעיקר לאורך רחוב Castro, שם תראו בעיקר גברים, מהלכים עם כלבים. כנראה שהקהילה מאוד מחבבת כלבים, כי לאורך הרחוב יש לא מעט חנויות צעצועים לכלבים.
צ'ינה טאון. אין יותר מדי מה לעשות שם. מסתובבים ברחוב. רואים את כל החנויות המוזרות והמזעזעות. שונה ויפה לעיתים.
קניות ברשתות
לאורך רחוב Powell באזור של Union Square ועד רחוב Market ניתן למצוא חנויות של כל הרשתות הגדולות וגם חנות ענק של 7 קומות של מייסיס. באזור הזה של רחוב מרקט אפשר למצוא גם סניפים של רשת Ross הזולה ושל Old Navy.
אוכל
המסעדה היחידה שאני יכולה להמליץ עליה בלב שלם, כי אכלתי בה פעמיים בשלושת הימים שהיינו שם היא מסעדת Fino. המסעדה ממוקמת על Post בין Taylor לJones. מסעדה איטלקית מעולה. משתמשים בחומרים טריים. המחירים בינוניים. אנחנו שילמנו על ארוחה זוגית שכללה עיקריות, יין וקינוח אחד כ60$ כולל המיסים והטיפ. המנות העיקריות נעות בין 16$-30$. מומלץ ביותר.

אני רוצה להזהיר אתכם מהמסעדות האסייתיות בסן פרנסיסקו. אני לא מנסה להבהיל ולגרום לכם לאכול רק מקדונלדס, כי זו לא הפואנטה בטיול. אבל כן צריך להיות מוכנים. בעיקר אם אתם בררנים באוכל כמוני. המסעדות הסיניות והיפניות בסן פרנסיסקו הן לרוב מסעדות "אותנטיות"(עם סבתא יפנית בת 100 במטבח שצועקת ביפנית שוטפת על המלצרים הצעירים במסעדה). לא מדובר באוכל אסייתי שהותאם לטעם המערבי, כפי שמגישים בארץ. רק בניו יורק ובחור קטן בשם פרזנו מצאנו אוכל אסייתי כזה. בסן פרנסיסקו כל המסעדות שנתקלנו בהן פנו בעיקר לקהל הסיני/יפני. זהו. רק תשימו לב. כי הסושי שונה, המוקפץ שונה, הנודלס שונה. טוב, הבנתם...

לסיכום. לא הייתי מוותרת על סן פרנסיסקו, כי היא מאוד שונה משאר קליפורניה. יש לה קצב שונה. מה שכן, הייתי מתאמת ציפיות.
בהמשך, פוסט שלישי(יש לי המון מה להמליץ ואני הייתי תמימה וחשבתי שזה יסתכם בפוסט אחד) על מערב ארה"ב הכולל את יוסמיטי ולאס ווגאס.

3 תגובות:

michalooshka אמר/ה...

היי! אשמח להשתתף:)
michalooshka@walla.co.il
אין לי פייסבוק אבל מיד אצטרף כמנויה!

תודה

קרן אמר/ה...

היי מיכלי, הגבת פוסט אחד למטה מפוסט ההגרלה... אני יודעת שהמבנה טיפה מבלבל.
אבל התגובה שלך נכנסה להגרלה בכל זאת :)

michalooshka אמר/ה...

תודה וסליחה:)