21.2.2011

מתכון חורף

אתמול חזרתי הביתה מהעבודה כשהדבר היחידי שהיה לי בראש הוא כמה מתחשק לי לאכול מרק. אפשר לספור על כף יד אחת את מספר הפעמים שיש לנו ערבים גשומים בשנה ואחד מהם היה אתמול. אז לפני שעליתי הביתה עברתי אצל הירקן וקניתי עגבניות עסיסיות. המתכון הוא מרק עגבניות עם אורז בסמטי. כמו שבטח כבר הבנתם, אני מאוד אוהבת עגבניות. מבושלות, טריות, שרי, תמר או שוק. מלבד העובדה המשמחת שעגבניה היא בעצם האנטי אייג'ינג של הטבע, העגבניה היא מהירקות הבודדים שכמות הויטמינים בה עולה ככל שהיא מבושלת יותר. ככל שמבשלים יותר את העגבניה, כך היא משחררת יותר נוגדי חמצון(שגם עוזרים למנוע סרטן), מסתבר שהמרוקאיות ידעו דבר או שתיים כשהן הטריחו את עצמן בערבוב סיר מטבוחה במשך שעתיים, זה התחליף לקרם לחות :)

נחזור למתכון.
מצרכים
חצי כוס אורז בסמטי או מלא.
כ12 עגבניות בשלות וגדולות.
ראש שום.
מעט שמן זית.
מעט אורגנו,מלח, צ'ילי גרוס.
מעט עירית לקישוט.
כאן נמדדת העצלנות שלכם. יש גרסא לעצלנים וגרסא למשקיענים שזה ישתלם להם. הגרסא המשקיענית אומרת שצריך לקלף את העגבניות כדי לקבל מרקם אחיד למרק. הגרסא העצלנית אומרת שבבטן הכל מתערבב ועזבו אתכם מלקלף עכשיו. מה אני אומרת? זה תלוי. יש ימים שלא אטרח לקלף ויש ימים שנחה עליי מוזת הקילוף. מה שכן, אם אין לכם פוד פרוססור ואתם חותכים את העגבניות לקוביות בעצמכם, לא הייתי מדלגת על מלאכת הקילוף.
איך מקלפים עגבניות? יש כמה אג'נדות. אני דוגלת באג'נדת הX ומים חמים. חורצים X על העגבניות ומשאירים אותם במים רותחים במשך כ10 דקות. אתם כבר תראו את העגבניות מתחילות להתקלף ותבינו שהגיע תורכם לעזור להן קצת בפוש אחרון. על הדרך גם בישלתם וריככתם אותם קצת. מכאן קוצצים את העגבניות דק או אם יש לכם בלנדר, טוחנים אותן.
קוצצים את השום לקוביות קטנות. מטגנים במעט שמן זית. מוסיפים את העגבניות ומערבבים. שוב, אם יש לכם בלנדר, זו הנקודה לטחון את כל התערובת בסיר. מוסיפים כחצי כפית אורגנו, כפית מלח וחצי כפית צ'ילי גרוס(לפי הטעמים שלי...). נותנים למרק להתבשל כחצי שעה ומערבבים מדי פעם. מעבירים לגז הקטן על אש נמוכה ומוסיפים את האורז. מערבבים ומכסים את הסיר. נותנים לאורז להתבשל במרק למשך כ15 דקות. לפעמים לוקח לאורז מעט יותר זמן להיות מוכן, פשוט צריך לטעום ולראות שהתרכך.
לקישוט, עגבניות שרי מיובשות. אם מתחשק לכם לייבש עגבניות שרי, זה מאוד פשוט. זה הפתרון שלי לעגבניות ש"התעייפו" במקרר וקיבלו קמטים. חוצים את העגבניות לשניים ומניחים בתבנית כך שפנים העגבניה פונה מעלה. מפזרים מלח גס ושמן זית. מכניסים לתנור על 200 מעלות למשך כחצי שעה. יוצא משו משו!
ולסיום, אם מבטיחים צריך לקיים. אפילו שעייפים מיום עבודה ארוך וזה ניכר. תמונה שלי, מבשלת עם הסינר האופנתי שלי(בול בצבעי קיץ 2011).
בתאבון!

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

סחתיין על הסינר ועל קיום ההבטחה!! לא חשבתי שתזכרי...
לא צריך להוסיף מים למרק בכלל?

טערובת?

קרן אמר/ה...

בטח שאזכור!
זה תלוי בעגבניות, אם הן מיימיות מספיק אז אין צורך. זה גם מאוד תלוי בכמה סמיך אוהבים.

אכן מביך. תוקן, תודה!
כשכותבים מוקדם, יש תופעות מוזרות...

אנונימי אמר/ה...

זה מה שנקרא עייפה אך מרוצה (ובטח גם שבעה)...

Unknown אמר/ה...

מדליק.פתרת לי את ההתלבטות מה להכין בסופ"ש הקרוב :-)

קרן אמר/ה...

אכן שבעה, גם היום הוא השביע אותי(לקחתי לפטאוברס למשרד).

אלון, שיהיה בתאבון!(למרות שבכלל לא בטוח שבסופ"ש יש מזק אוויר מרקי...)

אנונימי אמר/ה...

Εxcellent web ѕitе you have here.
. It's hard to find good quality writing like yours nowadays. I really appreciate people like you! Take care!!
Feel free to surf my blog post : jmperu.hebergratuit.com