3.7.2011

שבוע חדש

לאחרונה, עם כל התעסקויות החתונה והחיים, לא כל כך יוצא לי לבשל. השינוי בשגרה והמעבר לעבודה במשרד שינתה את הרגלי האכילה שלי ובחודשיים האחרונים החלטתי לשפר אותם עוד יותר. הבעיה (הלא מאובחנת במשך 3 שנים) ממנה אני סובלת בברכיים מונעת ממני לבצע כל פעילות גופנית אירובית שמאפשרת שריפת קלוריות. העובדה הזו גורמת לי להקפיד מעט יותר על האוכל שנכנס לפי, כי המחשבה על הצורך לרדת במשקל בלי יכולת להעזר בשריפת קלוריות מפחידה אותי.
הדבר שעוזר לי משמעותית לשמור על המשקל הוא אכילת ארוחה נורמלית ולא ג'נקית בצהריים. מאוד קל להתפתות לאיזה המבורגר עסיסי ממוזס או מוקפץ חריף מהג'ירף כשעובדים ברמת החייל. הבעיה היא שבתום שנה לעבודה מגלים שהפכת לשני עובדים במקום אחד... לא טוב. האלטרנטיבה הבריאה והמשביעה היחידה היא הליב. במקום מגישים תפריט יומי וטרי שמשתנה בכל יום ומכיל תמיד מנת בשר עגל, עוף, קציצות דגים או פשטידה צמחונית. כל המנות מוגשות עם קמצוץ של שמן, דגנים מלאים ומשביעים וירקות מאודים. להבדיל מרוב "מסעדות הבריאות" כן מגישים שם בשר, המנות בגודל יפה ומשביע והיתרון הכי גדול מבחינתי הוא שמרגישים שבעים מינוס תחושת הכבדות, מה שמאפשר להמשיך לתפקד גם לאחר ארוחת הצהריים. את התוצאות רואים כבר אחרי שבוע, יורדים מעט במשקל, הבטן מרגישה קלילה יותר ועור הפנים מאוד מרוצה.
קניתי גריסי פנינה כדי לנסות להכין בבית. בליב טעמתי אותן לראשונה וזה יוצא טעים ומשביע. אפשר להשתמש בהן כתחליף לתוספת פחמימה, במקום אורז למשל. הם עשירים בויטמינים וסיבים תזונתיים ובעלי ערך גליקמי נמוך.
מכינים אותם כמו אורז. מתכון זריז: על כל כוס גריסי פנינה מרתיחים 3 כוסות מים בסיר. כאשר המים רותחים מוסיפים את הגריסים. מנמיכים את האש ומוסיפים מעט מלח. מבשלים עם מכסה סגור למשך כ20 דקות עד להתרככות.
ואחרי כל דיבורי התזונה האלה, נחזור למה שלבשתי לתצוגת האופנה של בוגרי שנקר בשבוע שעבר(עליה אכתוב בהמשך השבוע).
חצאית מזארה, 200 ש"ח.
חולצה מאסוס שהיתה בכלל שמלה, 40 ש"ח.
נעליים מקסטרו עודפים, 35 ש"ח.
שעון של DKNY.
טבעות משוק הפלסטיק ומאטסי.

12 תגובות:

לובה אמר/ה...

קודם כל, את נראית נפלא ומיישמת היטב את טרנד הקולור בלוק, אני ממש מחבבת את השילוב בין הצהוב לירוק, בעיניי זה עובד מצויין.

כל הכבוד לך שאת מצליחה לשמור על משקל במסגרת העבודה במשרד, כשעבדתי במשרד שקלתי לפחות חמש קילו יותר מהמתכונת הנוכחית, כי כל הזמן טחנתי שניצלים מלאי שמן, תפוחי אדמה וקייטרינג בחסות אישה איומה בשם לובה (למה אפשר לצפות משם כזה? D:)

LookinFab אמר/ה...

פשוט מהמם לך הצבע הזה!! נראית מצוין!!

marjorie morningstar אמר/ה...

את באמת נראית מצוין.
כשאני עבדתי במשרד (עכשיו כל אחת תחלוק מחוויותיה.. חבל שלא נתקלתי שם באף לובה!) ירדתי במשקל כי אכלתי מסודר נורא. בלי נשנושים בכלל, ארוחות עיקריות וביניים כמו שצריך.
מה שכן, לאכול כל הזמן בחוץ נראה לי יקר וגם קצת משעמם, באיזה שהוא שלב.
אם את כבר מכינה גריסים, אני ממליצה לך לנסות גריסים מלאים (ולא פנינה). הם יותר ממלאים ועשירים בסיבים. אני מאוד אוהבת להכין "ריזוטו מזוייף" עם גריסים, פטריות ובצל, שמנצל את האיכות החלקלקה והריזוטואית (המצאתי מילה. סלחי לי על זה) של הגריסים.

קרן אמר/ה...

לובה, תודה רבה על המחמאה! אני גם מאוד אוהבת את השילוב הזה, הוא מאוד "חי" וקייצי.
למזלי הרגלתי את הגוף שלי למעט מאוד אוכל שומני ולכן, אם אני אוכלת משהו מטוגן או שמן אני מקבלת מיד צרבת שמזכירה לי לחשוב פעמיים בפעם הבאה... הגוף שלי פשוט מתנקם בי על כל צ'יפס :)

תמר, תודה! מפתיע, אבל הגוון החרדלי הזה מחמיא להרבה גווני עור.

מרג'ורי, תודה!
זה בדיוק הסיפור אצלי. שעות האכילה מסודרות, אין נשנושים(כי בשביל גלידה בקיוסק תאלצי לעבור באסותא הסמוך ולמכור את אחת הכליות) וצמצמתי גם בערב את ארוחות השחיתות וההזמנות ממסעדות. האמת שיש לי סבסוד מהעבודה כך שיוצא שאני משלמת על הארוחה 20 ש"ח בממוצע. בגלל שהתפריט משתנה בכל יום מאוד קל לגוון ולא משתעממים בינתיים...
הגריסים המלאים דורשים התרגלות. אני יודעת שהם בריאים הרבה יותר, אבל הם "גסים" לי מדי. שלב שלב, אבל תודה על העצה, הריזוטו המזוייף נשמע מעניין. ואגב, הכי כיף להמציא מילים :)

לובה אמר/ה...

מרג'ורי, תבואי לאשדוד, מבטיחה לך שתיתקלי בכמה לובות עם שניצלים מזעזעים, ואף אחת מהן לא תהיה אני!

marjorie morningstar אמר/ה...

זה נשמע מבטיח במיוחד :)

אנונימי אמר/ה...

כל מה שיש לי להגיד זה וואו!!
מתי ראיתי אותך פעם אחרונה?? בגס לא?? את נראית ממש ממש טוב, גם היית נראית מעולה לפני... אבל הפנים שלך ממש רזו.. אני מקנאה!!
וההופעה מהממת!!
עין_פשוטה

אנונימי אמר/ה...

לגבי שריפת קלוריות, הייתי ממליץ לך לנסות לשחות אולי. בדר"כ זו פעילות אירובית מומלצת לאנשים עם בעיות ברכיים וגב.

קרן אמר/ה...

אנונימית 1, (אני מנחשת שזו דיאנה) תודה על המחמאות! אני לא חושבת שרזיתי עד כדי כך, רק 2 קילוגרמים, זה פשוט הפן החלק שיוצר אשליה כזו לדעתי.

אנונימי 2, תודה על הטיפ, לצערי במקרה שלי גם שחיה לא עוזרת. אחרי בריכה אחת איטית הברכיים שלי הופכים לזוג מצופים נפוחים, בילט אין :)

אבל זה באמת מומלץ למי שסובל מכאבי גב, מחזק מאוד את כל השרירים ומוריד מהעומס על החוליות.

אנונימי אמר/ה...

מצטער לשמוע שגם שחיה לא טובה במקרה שלך, מאחל לך החלמה מהירה או שלפחות ימצאו מה הבעיה...

קרן אמר/ה...

תודה רבה על האכפתיות :)

אנונימי אמר/ה...

I enjoу what yоu guyѕ агe uр too.
This type of сlever work and exposuгe!
Κeep up the terrific works guys I've added you guys to my personal blogroll.
Also visit my web-site ... please click the Next website page