27.12.2011

Golden fingers

אתמול, אחרי שסופסוף הכליות שלי הואילו בטובן להיטיב יצאנו להופעה של גבע אלון בזאפה הרצליה. את הכרטיסים רכשנו לפני כחודש ולשמחתי מצבי התחיל להשתפר ממש ביום ההופעה. כבר לא מעט זמן שהתלבטנו האם ללכת להופעה שלו או לא. הדעות מאוד חלוקות לגביו, גם מבין אלה שחובבים את הז'אנר בכלליות ואת שיריו בפרט. לאחר ההופעה אני יכולה להבין למה.
תיאור של הסגנון המוזיקלי של גבע אלון כנראה יתפרש כהשתלטות עויינת של קוואמי על המקלדת(למי שלא יצא לשמוע את התוכנית שלו בגלגל"צ ב22:00 בלילה, "המקור", כנראה שאין מושג על מה אני מדברת וניתן לדלג אל התיאור) : מוזיקת קאנטרי, סול, פאנק רוק. יש איזשהו תפר בין הז'אנרים האלה, לטעמי, ובמהלך ההופעה ישנו דילוג קל על הסקאלה שבה הקאנטרי בקצה אחד והרוק בקצה האחר.

יש משהו מעט פלצני בהופעה שלו ואני לא באמת יודעת להסביר מה. שלא תבינו לא נכון, נהנתי מאוד מההופעה, אבל כנראה שהייתי נהנת ממנה יותר לו הייתי, חלילה, עיוורת. הפרסונה הזו שאלון עוטה על עצמו במהלך ההופעה, של זמר סול מיוסר בשילוב מניירות רוק קלאסיות כמו נגינה על הגיטרה במאונך והנפת השיער תוך כדי נגינה של משהו מרשים, אבל רחוק מדיסטורשן. לטעמי כל אלה משמשים כתפאורה זולה ליכולות הנגינה הוירטואוזיות בגיטרה. כבר יצא לי לראות בין אם בלייב ובין אם בוידאו נגני גיטרה כאלה ואחרים, אבל מה שגבע אלון עושה עם גיטרה, אפילו היא לא ידעה שאפשר להוציא ממנה. במהלך ההדרן עלה לבמה גבע אלון בלבד, ללא המתופף, הבסיסט ונגן החשמלית. באחד השירים שכלל סולו גיטרה מדהים של 10 דקות הוא הצליח להוציא צלילים כך שנשמע שמדובר ב3 גיטרות שונות.
החלק הראשון של המופע כלל את השירים הרגועים יותר שלו והמון נגינה בגיטרה אקוסטית. החלק השני היה רוקרי יותר וכלל בעיקר גיטרות חשמליות וגם את הסינגל החדש I wonder if she's fine. ההדרן הוקדש לגבע אלון לבד על הבמה, עושה מה שהוא יודע הכי טוב, לנגן בגיטרה.
השורה התחתונה שלי לגבי המופע : אם אתם חובבי גיטרה, תלכו. אם אתם חובבי גבע אלון על סמך השירים שלו שמשודרים בגלגל"צ, עדיף שתצפו בכמה סרטונים ביוטיוב לפני שאתם קונים כרטיס.

דווקא בהופעה אתמול הוא לא ביצע את הקאבר הזה, שמצליח להיות טוב יותר מהמקור:

5 תגובות:

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

מגניב שהיית בהופעה! גבע הוא לא כוס התה שלי אבל בעלי וכל החבר'ה מהעבודה שלו היו, אמרו שהיו ממש כיף!

ביני אמר/ה...

אבל מה לבשת??

marjorie morningstar אמר/ה...

אוכ, אני לא אוהבת את אלה שלא נותנים בראש. מרגיש לי שאין להם נשמה.

תרגישי טוב ואני מצטרפת לביני בשאלה - מה לבשת?..

Tal אמר/ה...

ראיתי את גבע אלון בתחילת דרכו הרחוקה ב"קפה ביאליק" (אני אניח שבלי המניירות שאת מדברת עליהן...), הוא נתן שם הופעה קצרה ומצומצמת, וככה בדיוק לפי דעתי צריך לצרוך אותו - קצת בכל פעם. יותר מזה, וזה נכנס לי לקטגוריית "תפסיק כבר ליילל"...

קרן אמר/ה...

שרונה, עכשיו כשאת מציינת את זה, הקהל באמת הורכב בעיקר מגברים. מפתיע.

ביני ומרג'ורי, היה כל כך קר שלא הצלחתי להיפרד מהמעיל למען צילומי אאוטפיט.

טל, אני יכולה להבין מאיפה את באה :)