14.5.2009

ביקור אצל סבתא

היום, היום החופשי שלי, נסענו אמא ואני לבקר את סבתא בב"ש הרחוקה.
הפעם היינו רק נשות המשפחה וכשזה קורה יש לנו כיף מסוג קצת שונה. כמובן שיצאנו לאכול יחד (סבתא רוצה כנפיים מתוק חריף! לאמא קפוצ'ינו יחד עם האוכל) וקישקשנו, אבל לא בזה מדובר.
מדובר בנבירה בארונות של סבתא, שכמו שכבר רמזתי בעבר בבלוג, היא כשלעצמה חובבת אופנה מושבעת. סבתי תופרת במקצועה, עבדה בעברה בתפירת חליפות ובגדים בהזמנה, בעיקר לנשים (אירופה...) ובהמשך בארץ בטריומף. במשך שנים היתה תופרת לעצמה וגם לנו שמלות, חליפות, ג'קטים, חולצות, חצאיות. מה לא? עוד מגיל 8 ידעתי בזכותה מזה לגזור גזרה מבורדה(מגזין תפירה של פעם, אליו היו מצורפים דגמים נחשקים כולל הדרך לתפור אותם). היום היא כבר לא כל כך תופרת כי קשה לה לראות. אבל בעברה היתה עושה דברים מאוד מוצלחים (כולל שמלת החתונה של אמי, פשוטה אך יפה).

בכל פעם שאנחנו יחד אצלה אנו מתחילות לפתוח מגירות ולמצוא אוצרות. בכל פעם אני לא מבינה איך לא מצאנו את הדברים האלה בעבר.
הפעם מצאנו את מגירת הצעיפים:
אמא מדגמנת את השלל שלה, צעיף-עניבה בסגנון מלחים שכזה
נמצאה גם שמלה עם פוטנציאל:
לאחר הורדת השרוולים, קיצור לאורך טוניקה ורענון הלבן עם אקונומיקה, תתקבל תוצאה מצויינת. מבטיחה להראות לאחר שהמהפך יסתיים.
בנוסף, לקחתי איזו שמלת חלוק מבד מגניב שדורשת עבודה. מעניין אם אני אצליח להוציא ממנה משהו
ותמיד כיף להשתעשע עם כובעים:
טיזר לפוסט הבא, פינת הנעל מארונה של סבתא.

6 תגובות:

איפי אמר/ה...

סבתא שלי, ז"ל, לא הייתה אופנתית אבל היא כן מרוקאית אז לפחות הרווחתי צמידי זהב :)
סבתות זה כיף, תתחדשי!

אנונימי אמר/ה...

הצעיפים מקסימים, הראשון שבה את ליבי !
וד"א, מגזין הבורדה עדיין קיים הוא משווק בגרמנית רוסית ואנגלית ת! אני משתדלת לקנות מדי כמה חודשים כדי להתרענן ולהזכיר לעצמי שאני יכולה גם לעשות אופנה במו ידי !

קרן אמר/ה...

איפי, אצלך מהסבתא המרוקאית זה צמידים. מהסבתא המרוקאית שלי,ז"ל, יש סכו"ם...
שני, לא ידעתי שהדבר הזה עדיין קיים. מאחר וסבתא שלי מאוקראינה תמיד הכרתי את הגרסה הרוסית בלבד. לא ידעתי בכלל שזה קיים באנגלית. ובימינו הם נותנים דוגמאות של בגדים עדכניים או שזה מיושן?

Standing Ovation אמר/ה...

הבורדה מעודכן, אם אני לא טועה אפשר להשיג אפילו בסטימצקי http://www.burdafashion.com/de/index.html

שיקסע אמר/ה...

וואו, אחלה מציאות! תתחדשי ;)

אנונימי אמר/ה...

רוב הדוגמאות בבורדה הם (עדיין) בדרך כלל מרובעות וקצת משעממות, אבל הן עדיין עוזרות למי שרוצה לדעת איך להוציא גזרה