6.7.2009

Taobao

לאלו מכם שקוראים 7 לילות בסופ"ש הכותרת ודאי אומרת משהו.
הסבר לאלו שלא, Taobao הוא הeBay הסיני. מחירי הפריטים שם נמוכים מאוד ואפשר למצוא שם כל שעולה בדעתכם. גם בגדים של קסטרו, טופשופ, חיקויים ומקור של מותגים מפורסמים ועוד ועוד.
מה הקטצ'?
האתר עצמו בסינית.
הפתרון הקיים הוא שימוש בסוכנים. ברגע שמשתמשים במתווך, הוא גובה 10% מסכום העסקה.
אבל הבעיה העיקרית היא עלות המשלוח לארץ. 32$ ל500 גרם הראשונים ועוד כ10$ עבור כל 500 גרם נוספים.
דיכאון. אלא אם יש לכם קרובים בסין שיכולים לשלוח לכם את בחירי לבכם במחיר יותר זול. או אם בסופו של דבר החישוב יוצא כמשתלם עבורכם.
סתם דוגמא קטנה:

התיק הנ"ל עולה קצת פחות מ4$. מחיר מגוחך לחלוטין עבור תיק עור. תוסיפו לזה את העמלה ועוד עלות משלוח פנימית בסין, נגיע לכ6$. תוסיפו לזה את עלויות המשלוח ותגיעו ל38$ במינימום.
וזה עוד לפני עלויות המכס שעלולות לנחות עליך. למרות שניתן לבקש בהערות המשלוח שיכתבו על האריזה Gift, אבל לא בטוח שזה יעבוד.

אותו סיפור עם הנעליים המתוקות האלה. מחירן 4$ במקור. נניח שאותן קונים בנוסף לתיק. נגיע למחיר של 54$ עבור התיק והנעליים. כ200 ש"ח. כביכול מחיר סביר לארצנו הקטנטונת. אבל העניין הוא שזה לא מספיק זול כדי שזה יהיה שווה את הסיכון.

כמובן שמאחר והעלות הראשונית של המשלוח היא החלק הכבד כאן, אם מארגנים כמות גדולה של פריטים אז העלות פר פריט קטנה וכל הסיפור הופך ליותר משתלם. אבל אני קצת מפחדת לעשות הזמנה גדולה בפעם הראשונה. אני יודעת שעם PayPal אפשר לבטח את העסקה, אבל עדיין. יש בי חשש.

לכן אני החלטתי לחכות קצת כדי לשמוע מאנשים אחרים על חוויות הקניה שלהם עם סוכני Taobao.

מכאן זו כבר החלטה שלכן.
מהמחקר שאני עשיתי, הגעתי למסקנה שהסוכן הזול ביותר וגם הכי פופולרי ונוח הוא TaobaoNow, אבל חשוב לדעת שקיימים עוד סוכנים לטאובאו.

אז אם מישהי כבר התנסתה ברכישה דרכם או דרך סוכן אחר, או שמעה משהו בנושא, אשמח לשמוע על כך.
התיק הזה מדבר אליי...

8 תגובות:

Standing Ovation אמר/ה...

יאאא לא ידעתי על זה, אין כמוך :)
נכנסת לבדוק את האתר...

קרן אמר/ה...

תודה!
אני מזהירה, אם את לא הולכת להזמין, זה יהיה מאוד מאכזב וממרמר לבקר באתר הזה, מנסיון.

לובה אמר/ה...

כל העסק עם המשלוח והמכס נשמע לי פישי, אני לא בעד.

ביני אמר/ה...

איזה נעליים חמודות!

Dana (MODAna) אמר/ה...

ממש לא נראה לי שהתיק מעור
ומניסיון- הזמנה של דברים מסין נגמרת ברמאויות ובמקרה הטוב, אם קיבלת את מבוקשך- תתאכזבי מהאיכות הירודה והמחרידה של המוצר
הייתי ממליצה לוותר, עם כל הצער שבדבר.

קרן אמר/ה...

אני אכן מוותרת כרגע, בעיקר בגלל שאין מספיק מידע באינטרנט על אנשים שהתנסו ברכישה מישראל.
לגבי האיכות, אני מניחה שזה עניין של ממי אתה מזמין. לפי ביקורות שקראתי מישראלים שחיים בסין והזמינו מהאתר הזה, כל הפריטים שהזמינו היו באיכות סבירה ביותר.

העניין הוא שמה שזול לנו, לא נחשב זול מאוד מבחינתם. המחירים בסין מאוד נמוכים כי שם מייצרים הכל... ככה זה גם בתאילנד.

Standing Ovation אמר/ה...

גם אני מוותרת, האתר הזה מסובך מדי וצריך להקדיש לו ימים שלמים.

קרן אמר/ה...

גם אני הייתי נלהבת בהתחלה. המחירים האלה מאוד מסנוורים. אבל זה נראה יותר מדי סיכון.
אני מבטיחה לעדכן אם אני שומעת על משהו חדש בנושא.